Egyelőre úgy néz ki, hogy 2011 előtt biztosan nem lesz utódja az egyébként már régen megszűntetett 166-nak. Több autógyártóval is próbálkozott már a Fiat Auto megállapodni, de eddig nem sikerült partnert találni a fejlesztéshez. Egyedül nem fognak nekiállni, ugyanis nem tudnak annyit eladni belőle, hogy megérje egyedül megcsinálni. Addig, amíg a Lanciának volt nagyobb modellje, addig megoldható volt a kivitelezés: a Kappa, de a Thema is egy padlólemezre épült a 166-tal és a 164-gyel.
Az amerikai piac és presztízs okok miatt mindenképpen hátsókerekes autót szeretnének a milánóiak, de éppen ez nehezíti meg a padlólemez-keresést. Bár a Fiatnak van ekkora méretben hátsókerekes padlólemeze a Maserati Quattroporte révén, állítólag így túl sokba kerülne az autó. Másik opcióként felmerülhet még a Tata által megvásárolt Jaguar, illetve annak padlólemezei. A Tata és a Fiat puszi pajtások, elvileg nincs akadálya az üzlet nyélbe ütésének.
Addig is, amíg az Alfánál eldöntik, hogy mi legyen a 166 utódjával egy olasz honlap, az OmniAuto már újabb PS tanulmányt közölt. Kicsit valószínűtlen, de legalább egy újabb variáció arra, hogyan nézhetne ki a legnagyobb Alfa.