Az Alfa Romeo visszatér az F1-be!

2017-11-29  Tedi
Több mint harminc év után Alfa Romeo Sauber Team névvel és friss Ferrari motorokkal az Alfa Romeo visszatér a Forma 1-be. A szerdai bejelentés után szombaton már az autót is megmutatták.
Hírek >> 2017  

Nagyon régóta pletykáltk róla, régóta vártunk rá, és végül egy havazós szerda délelőtt érkezett a hír: az Alfa Romeo hivatalosan is bejelentette, hogy 32 évvel legutóbbi kivonulása után a Ferrari farvízén visszatér a királykategóriába.

Az FCA közlése szerint a Sauberrel egy több éves megállapodást kötöttek, amelynek értelmében Alfa Romeo Sauber F1 Teamként az Alfa névadó szponzora lesz az istállónak, emellett stratégiai, marketing és technikai téren is együttműködnek a 2018-as szezontól, a motorokat pedig a Ferraritól kapják. Az Alfa és a Sauber a fejlesztések terén is együttműködik, a csapat elérhetővé teszi a tudásközpontját az Alfa Romeo mérnökei számára.


A karosszéria változásai miatt a festés kicsit még változhat, de a stílus ez marad.

A versenyautón természetesen az Alfa Romeo színei és jelvénye is fent lesz. A két pilóta: Charles Leclerc és Marcus Ericsson.

A bejelentés után nem sokat vártak az autó leleplezésével sem: szombaton már sajtótájékoztatón mutatták be Alfa Romeo Sauber versenyautóját és pilótáit. Az eseményt az aresei Alfa Romeo Múzeumban tartották. A leleplezéssel minden más csapatot beelőztek: az Alfa az első 2018-as festés, amit bemutattak. A versenyautó piros-fehér színű, a piros pedig az a competizione rosso fényezés, ami például a 4C-kről is ismerünk. Az autón 7 darab Alfa Romeo logót találunk, viszont a négylevelű lóherét hiányoljuk...

Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler Automobiles vezérigazgatója arról beszélt, hogy bezárult a kör az Alfa Romeo felélesztésével kapcsolatban, az F1-be való visszatérés is ezt célozza. Mint mondta, a Giulia és a Stelvio fejlesztése után következett ez a lépés, hiszen mindkét modell egy halom elismerést gyűjtött már be. Legutóbb a Giulia lett a Motor Trend magazin szerint az év autója az Egyesült Államokban.

Ismertetése szerint az Alfa Romeo megosztja a költségeket a Sauberrel, és segíteni fognak a tapasztalatgyűjtésben a Ferrarinak. Kiemelte, hogy versenyautójukban ugyanaz a motor lesz amit a Ferrari kap. Egyelőre nincs szó arról, hogy az Alfa saját motort építene, és arról sem, hogy felvásárolná a Saubert. 

Sergio Marchionne kiemelt azt is, hogy komolyan elkötelezettek az Alfával az F1 mellett,és szerinte versenyképesek lesznek.

A versenyautó festéséről azt mondta, hogy minimálisan még változhat, ahogy az autó karosszériája is, de a stílus ez marad. 

Megjegyezte, még nem tudja, hogy az Alfa Romeo logó rajta marad-e a Ferrarikon ezek után. Attól függ, mennyit fizet az Alfa - tette hozzá nevetve.

Chase Carey, a Forma-1 elnöke arról beszélt, hogy az Alfa Romeónak különleges helye van a Forma-1 történetében, egy ikonikus márkáról van szó. Az Alfa Romeo visszatérése újabb lökést és új energiákat adhat az F1-nek.

Sergio Marchionne régóta dédelgetett álma volt ez, na nem azért, mert olyan nagy Forma 1 rajongó lenne, de tudja, amit mindenki tud: a Ferrarinak szüksége van egy fiókcsapatra, ahol egyrészt a saját pilótáit tudja nevelni, másrészt pedig több autó több tapasztalatot jelent. Arról nem is beszélve, hogy Marchionnénak nem titkolt célja a Fiat Chrysler többi márkájának felfuttatása is, élünkön az Alfa Romeóval, ha már eurómilliárdokat beleöltek.

A Forma 1-nél nagyobb reklám pedig nem kell. Akkor sem, hogy futamgyőzelmet nyilván nem várhatunk a csapattól, ahogy a Toro Rossótól sem a Red Bull ellen.

Örülhet a Sauber is, mert az egykor szebb napokat is látott svájci istálló ezzel anyagilag bebiztosította magát, és az idei 5 pontnál - amellyel magabiztosan lettek tökutolsók - biztosan jobb évet zárnak majd már csak a friss technika miatt is. Válhetően még annál is jobbat, mint amit az Alfa Romeo utolsó teljes évében, 1985-ben elért. Akkor egyetlen pontot sem szereztek és több versenyen estek ki, mint amennyit befejeztek. legjobb eredményük három kilencedik hely volt.

De ássunk kicsit mélyebbre az Alfa Romeo F1-es történetében. Azt minden Alfásnak kötelező tudnia, hogy az első két F1-es szezont az Alfa Romeo nyerte 1950-ben és 1951-ben, előbb Giuseppe "Nino" Farinával, majd Juan Manuel Fangioval. Ez után kiszálltak, majd 1979-ben tértek vissza konstruktőrként és 1985-ig maradtak, de ebben a korszakban nem sok babér termett az Alfának: két második és két harmadik helyet tudtak felmutatni, legjobb helyezésük éves összevetésben a hatodik pozíció volt 1983-ban. De szinte minden évben több versenyen estek ki, mint ahányat befejeztek.

Nem szabad azonban elfelejteni, hogy az Alfa Romeo motorszállítóként is részt vett a száguldó cirkuszban, a Brabhamnek szállított motorokat, amellyel Niki Lauda Svédországban és Olaszországban is győzedelmeskedni tudott. Ez az modell volt a híres, ventilátoros típus, a BT46B.

 

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Forma-1

Az utolsó 3 hozzászólás:

pb_2018-06-19 00:15:25 // 106830
Marha nagy +lepetés, Lőre lezongorázott dolog volt.)
Kazes☻2018-06-18 19:18:41 // 106829
Igen-igen, nagy grat nekik! :)




És még hányszor fogod...! :D
Tommi2018-06-18 19:12:28 // 106828
Sokan fanyalogtak, hogy ilyen mezőnyben nem volt nagy szám nyerni, csak végig kellett menni. Azért az a "csak" rettentő embert próbáló feladat, a győztesek mellett le a kalappal mindenki előtt, aki célba ért :) És évek múlva úgysem fog senki emlékezni rá, hogy hogyan született ez a győzelem. Ez ugyanolyan, mint amikor a Forma-1-ben év közben ádáz harc megy és és végén valaki egy ponttal lesz világbajnok. Emlékszik rá bárki is később, hogy ki volt a második? :)

Persze, jobb lett volna, ha élesebb körülmények között tudnak győzni, de fordítsuk meg a dolgot, nem a Toyota hibája, hogy a többiek kivonultak, nekik most ilyen mezőnyben kellett, illetve kell futniuk, van egy "kis" szerencséjük, hogy könnyebb dolguk van... De azért remélem az új szabályok meghozzák néhány másik gyártó kedvét is, hogy beszálljanak :) Istenem, hányszor mondtam már ezt a mondatot az elmúlt 25 évben, mióta F1-et nézek :)))