A visszatérés az Egyesül Államok piacára már akkor is óriási kiadásokkal járt volna, amikor még csak 1.10 dollárt kellett fizetni 1 euróért – ismerte el Sergio Marchionne.
Az amerikai kontinensen felépítendő gyárról Sergio Marchionne nem árult el további részleteket, csak annyit közölt: a középtávú terveik között szerepel a gyártás kihelyezése és ezzel együtt a márka rentábilissá tétele.
A Fiat csoport sportos márkájának jövőjéről szólva Sergio Marchionne elmondta: ahogy a Lanciánál, úgy az Alfánál is ragaszkodnak a korábban megállapított háromszázezres eladási darabszámhoz, melyet 2010-ig kell teljesítenie a két gyártónak. A két márka megosztja egymással a márkakereskedéseket, ezzel próbálják ösztönözni egymás eladásait.
A Fiat Automobiles vállalatcsoportot hírbe hozták a Land Rover és a Jaguar felvásárlásával, de később az ügylet meghiúsult. Sergio Marchionne arra a kérdésre válaszolva, hogy miért nem kötöttek üzletet, azt mondta: „Sok minden ösztönzött minket, többek között az, hogy a Land Rover államokbeli disztribútorai lettünk volna, a Jaguartól pedig olyan padlólemezt kaptunk volna, amire a 169-es Alfa Romeót építettük volna. De úgy éreztük, nem vagyunk képesek két új márkát irányítani az észak-amerikai piaci bevezetés teendői mellett.” A vezérigazgató azonban hangsúlyozta: továbbra is tárgyalnak a két márka átvételéről.
Az Alfa Romeo nem ismeretlen az észak-amerikai vásárlók előtt, hiszen 1989-ig folyamatosan jelen voltak. Az utolsó modell, amit az Államokban forgalmaztak a 164-es volt, akkor anyagi megfontolásból szállt ki a milánói sportautó gyár a világ legnagyobb autópiacáról.
Gyárat építene az Alfa Romeo Amerikában
2007-12-11 Teddy
"Biztosan veszteséget fog termelni az Alfa Romeo amerikai piaci bevezetése után pár évig, de meg kell fizetni a visszatérés árát" - nyilatkozta Sergio Marchionne az Automotive News Europe című újságnak hétfőn. A Fiat Automobiles vezérigazgatója úgy látja: egy az USA területén felépített gyár csökkenthetné a modellek bekerülési költségeit.
Hírek >> 2007