Az FCA és a PSA egyesülésével a világ negyedik legnagyobb autópari cége jött létre. Összesen 14 márkát - Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram és Vauxhall - birtokol, 400 ezer dolgozója van, 130 országban vannak képviseletei és mintegy 30 országban van valamilyen gyártóbázisa.
A bemutatkozó sajtótájékoztatón Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója elmondta, hogy nem tervezik sem márkák feladását, sem gyárak bezárását. Sőt, azok a márkák is lehetőséget kapnak, amelyek eddig jelentősen háttérbe szorultak, vagy az elmúlt években úgy tűnt, hogy meg fognak szűnni. Ilyen például a Chrysler vagy a Lancia is.
Tavares hangsúlyozta, hogy az összeolvadással sokkal hatékonyabbá válhatnak, az egységes alkatrész-beszerzés lejjebb viheti autómárkáik költségeit. A közös üzleti terven már dolgoznak, és a kínai jelenlétüket is felülvizsgálják, hogy azon a piacon is helyt tudjanak állni.
A legnagyobb konkrétum, hogy jelenleg 29 eketrifikált - plugin hybrid vagy teljesen elektromos - modelljük van, amelyet már ez év végére 10-zel szeretnének növelni. Ide tartozik például az ez év végére ígért Alfa Romeo Tonale is.
A bejelentésről és a jövőképről beszélgetünk a Backstage legfrissebb videójában.
Mondd el Te is a véleményed, kommentelj minket a YouTube-on, és iratkozz fel csatornánkra!
Ha tetszett ez a videó, támogass minket, hogy még jobb tartalmat tudjunk készíteni: https://www.patreon.com/alfaamore
Köszönjük támogatóinknak: Bajtay Attila (Bati), Gara Zoltán (Welectronic), Harangozó László (Lrk-801), Kolák Richárd (Kolak96), Kovács Bence (VaMpGeCO), Kubiczaz (zgi521), Leitli Norbert (Dottore), Mezriczky Marcell, Szőke Attila (psychoati), Vári Kristóf (Kockásember)
Ha csak a hangunkra vagy kiváncsi, hallgass miket podcastként! Már ott vagyunk a Spotify-on is, keress ránk!