Backstage 69 - Az Alfát is érinti a chiphiány

2021-09-10  Alfa Amore
A Backstage legújabb adásának témái: az Alfa Romeót is érinti a chiphiány. Már közúton is tesztelik a Tonalét. Ismét árat emeltek az Alfánál.
Hírek >> 2021  

Már nézhető a Backstage legújabb adása.

Témáink:
- Az Alfa Romeót is érinti a chiphiány
- Ismét árat emelt az FCA CEE
- Már utcán tesztelik a Tonalét- Alfa Giulia GT Restmod

Ha tetszett ez a videó, támogass minket, hogy még jobb tartalmat tudjunk készíteni: https://www.patreon.com/alfaamore​​​

Köszönjük támogatóinknak: Bajtay Attila, Csuzás Kornél, Gara Zoltán, Guba Ádám, Huber Máté, Kolák Richárd, Kovács Bence, Kubiczaz, Leitl Norbert, Mezriczky Marcell, Szőke Attila, Vári Kristóf AlfaCity 

Ha csak a hangunkra vagy kíváncsi, hallgass minket podcastként! Már ott vagyunk a Spotify-on is!

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 12:29:02 // 38406
A Rotinger tárcsa "impregnált" rozsdavédelme egy nagy nulla.
Az első komolyabb esős autópályás nap után a grafit színű csodabevonat meg is adta magát a rozsdának :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)