Kicsit személyesebb lett a legújabb Backstage adásunk, mert Tedi újra Alfa Romeót vásárolt.
Hírek >> 2022
Körtvélyes Tivadar (Tedi) és Halápi Zsolt (Halesz) őszintén beszélget az Alfa Romeóról és az autózás világáról.
Témáink:
- Tedi új autója: Giulietta QV
- Megjelentek az első cikkek a Tonaléról
- Átveszi a korábbi FCA-márkák importőri üzletágát az Emil Frey
- A Stellantis megvette a ShareNow autómegosztót
persze, kompressziót érdemes mérni. ugyanígy jó lenne megnézni, hogy - habár a trafó jó - de tényleg van-e szikra illetve az injektorból jön-e benzin.
szóval: feltárást kell végezni, mielőtt bármit is vásárolnál, nemcsak MultiAir modult :-)
Ok, köszi! Persze azt tudom, hogy az "égéskimaradás" az inkább támpont az, az ECU ezt jelzi. Lehet közelebb kerülnék a megoldáshoz, mielőtt rohannék multiair modult venni, ha mérnék egy kompressziót (bár ha modul szelepe be van ragadva?), és vagy levenném a szepelfedelet, hogy megnézzem a modul 3. szelepét.
az a baj, hogy a "gyújtás kimaradás" hiba nem ezt jelenti, hogy gyújtás nincs, hanem hogy abban a hengerben (2.) kimaradt az égés - aminek 3 alapfeltétele van: legyen kompresszió, legyen üzemanyag (helyes keverék), legyen szikra.
hogy mi nincs, azt nem tudja az ECU, csak azt, hogy nem robbant fel a keverék abban a hengerben.
ha azt mondod, a trafókat felcseréltétek és még mindig a 2. hengerre panaszkodik, akkor azzal van valami gond:
- injektor beszart, csatlakozó kontaktos, vezeték szakadt / zárlatos
- valami szelep kitámasztott (hát, lehetne a Multiair is akár, hiába nem panaszkodik), elengedtek a dugattyúgyűrűk
- trafó csatlakozó kontaktos, vezeték szakadt / zárlatos
- hallottam olyanról aki látott olyat, hogy a vezérlés volt elugorva
így fotelből nem behatárolható