Backstage 98 - Elengedi a Quadrifoglio modelleket az Alfa?

2024-03-06  Alfa Amore
Az Alfa Romeo Elengedi a Quadrifoglio modelleket Észak-Amerikában. Erről is beszélgetünk a Backstage 98. adásában.
Hírek >> 2024  

Körtvélyes Tivadar (Tedi) és Halápi Zsolt (Halesz) őszintén beszélget az Alfa Romeóról és az autózás világáról.

Témáink:

- Bemutatták a Lancia Ypsilont
- Ilyen lesz az Alfa Romeo Milano belseje
- Magyarországon is tesztelik a Milanót!
- A Genfi Autószalon és a Renault 5-ös
- Nem lesz már 10 millió forint alatt Alfa Romeo?
- A Fiat 600-as ára és mennyibe kerül majd a Milano?
- Elengedi a Quadrifoglio modelleket az Alfa (Amerikában)
- Kedvenc autóink a használtautó piacról 

Az új főcímdalunk teljes hosszúságánban: Mtraxx feat. Gődér Milán - High Speed 

Ha tetszett ez a videó, támogass minket, hogy még jobb tartalmat tudjunk készíteni: https://www.patreon.com/alfaamore

Köszönjük támogatóinknak: Bajtay Attila (Bati), Csurzás Kornél (Süti159), Gara Zoltán (Welectronic), Kolák Richárd (kolak96), Kovács Zoltán (HaNGyA), Kubiczaz (zigi521),  Leitli Norbert ("Dottore"), Sólymos Dávid (SD), Storch Balazs (Zadia), Szőke Attila (psychoati), Vaszi Szabolcs

Ha csak a hangunkra vagy kíváncsi, hallgasd az adást podcastként! Megtalálod a Spotify-on is!    

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)
SD2025-02-04 19:43:31 // 38403
Én szerintem a puhára hangolt hátsó futómű az oka, nem lehet pontosan érezni mikor csúszik meg.
Kicsit alattomos:D Finoman indítja és már rég késő ha nem voltál nagyon észnél.

Biztos ki lehetne keményíteni, de az meg utazás komfortból és kanyarsebességből venne le de nagyon durván.

Mert akkor minden kis döccenőn eldobná magát, nem lehetne ilyen jótékonyan hintáztatni.

Kevés a visszajelzés a hátsó kormányzott kerékről:D

De az is lehet hogy az open diff miatt alattomosabb:)
Először félig veszíti el a tapadást megúszik utána nagyon:P
És ha nincs ott az ESP akkor viszont lehet tekerészni.

Én heccelve D-ben be tudtam forogni vele 180-at:P A körpályán :D