![](http://www.alfaamore.hu/files/editor/Image/cikkek/2008/0201_de_meo_fejszeje/demeo.jpg)
Elemzők kételkednek
Sergio Marchionne, a Fiat csoport vezérigazgatója, aki De Meot kinevezte a posztjára, feltétel nélkül bizakodó - „De Meo referenciája, elszántsága és szenvedélye a legjobb garancia, hogy az Alfa Romeo újra a régi fényében ragyogjon.” - mondta. Az elemzők szerint azonban az hogy De Meo sikeres volt a Fiattal, nem jelenti azt, hogy teljesíti a terveket az Alfánál is.
Max Warburton, a USB egyik londoni elemzője az Automotive News Europe-nak azt mondta: "Kétlem, hogy Marchionne még mindig elérhetőnek tartja a 2010-es terveket. Az új menedzsment felállítása és a további financiális segítség, amit az Alfa kap, azt mutatja, hogy nagyon sok munka lesz a márkával."
"Azt hiszem a cél nagyon távoli, tekintve, hogy az új termékek rendre késnek. A gyár kompakt kategóriás húzómodelljének (149) bemutatását 2009-re tervezik. A 159-es is alulteljesíti az elvárásokat, és a beígért facelift sem elérhető még" – véli Marco Cristofori, független milánói autópiaci szakértő.
"Számításunk szerint 250.000-es értékesítést tud elérni az Alfa 2010-re, 3%-os haszonkulccsal. Ez nagyon elmarad az általános FIAT szinttől (4,5-5,3%)" – Jens Scattner, Oppenheim Automotive Research, Frankfurt.
További kihívások
Nem csak az eladások növelése az egyetlen feladata De Meonak. A krónikusan veszteséges gyárat nyereségessé kell tennie. A FIAT Csoport nem közöl márkákra vonatkozó egyedi pénzügyi jelentéseket, de az elemzők szerint az Alfa minden munkanappal 1 millió eurót veszít.
![](http://www.alfaamore.hu/files/editor/Image/cikkek/2008/0201_de_meo_fejszeje/ar_gyar.jpg)
Ez rá is fér a gyárra, mert a Pomigliano a csoport legrosszabb egysége – a gyakori lógás a munkások részéről hanyag munkavégzéssel párosul. Így szomorú, de nem meglepő, hogy minden egyes itt gyártott autóra átlagosan 10 probléma jut.
Elégedetlen ügyfelek
A gyenge minőséget az ügyfelek is érzik. A J.D. Power aktuális felmérése szerint a francia, német és brit piacokon az Alfa a 31. helyet foglalja el.. a 33-ból.
A gyárbezárás ideje alatt De Meo az új marketing stratégiákon, a Junior bevezetésén és az amerikai visszatérésen dolgozik.
A Juniortól az érdeklődés fenntartását várják, úgy hogy teljesítse az elvárt profitszintet. Évi 75.000 eladást terveznek, és idén még 15-20.000 autó értékesítését tervezik.
![](http://www.alfaamore.hu/files/editor/Image/cikkek/2008/0201_de_meo_fejszeje/junior.jpg)
2009-re tervezi az Alfa az amerikai visszatérést, 14 év szünet után. Rövid távon 20.000 darabos értékesítéssel, ami középtávon eléri az 50.000-es számot. Marchionne szerint évi 20.000 autónál még nem nyereséges a piac. A visszatérés minden költséget összeszámolva (brand újrapozícionálása, hirdetés és marketing) 70-100 millió eurót fog felemészteni.
Forrás: ANE