De Meo fejszéje

2008-02-01  BeeGee
A nemrégiben kinevezett vezetőnek nehéz a feladata a betegeskedő Alfa Romeóval. Elemzők szerint kétséges, hogy 2010-re megduplázzák az eladásokat.
Hírek >> 2008  
Luca De Meo szinte végig járta a FIAT csoport minden tömegmárkáját. 2004-ben a FIAT márkát kellett „rendbe tennie”, amit sikeresen teljesített. Most talán mégnagyobb fába kell a fejszéjét vágnia; 2010-re az Alfának 300.000 darab autót kell eladnia. Hajrá. De Meo sokat tapasztalt – Fiat, Lancia, Alfa Romeo – így nem fél a céloktól. „Az Alfa igazi kihívás. Nem lesz könnyű de sok lehetőséget rejt” – nyilatkozta.

Elemzők kételkednek

Sergio Marchionne, a Fiat csoport vezérigazgatója, aki De Meot kinevezte a posztjára, feltétel nélkül bizakodó - „De Meo referenciája, elszántsága és szenvedélye a legjobb garancia, hogy az Alfa Romeo újra a régi fényében ragyogjon.” - mondta. Az elemzők szerint azonban az hogy De Meo sikeres volt a Fiattal, nem jelenti azt, hogy teljesíti a terveket az Alfánál is.
 
Max Warburton, a USB egyik londoni elemzője az Automotive News Europe-nak azt mondta: "Kétlem, hogy Marchionne még mindig elérhetőnek tartja a 2010-es terveket. Az új menedzsment felállítása és a további financiális segítség, amit az Alfa kap, azt mutatja, hogy nagyon sok munka lesz a márkával."
 
"Azt hiszem a cél nagyon távoli, tekintve, hogy az új termékek rendre késnek. A gyár kompakt kategóriás húzómodelljének (149) bemutatását 2009-re tervezik. A 159-es is alulteljesíti az elvárásokat, és a beígért facelift sem elérhető még" – véli Marco Cristofori, független milánói autópiaci szakértő.
 
"Számításunk szerint 250.000-es értékesítést tud elérni az Alfa 2010-re, 3%-os haszonkulccsal. Ez nagyon elmarad az általános FIAT szinttől (4,5-5,3%)" – Jens Scattner, Oppenheim Automotive Research, Frankfurt.

További kihívások

Nem csak az eladások növelése az egyetlen feladata De Meonak. A krónikusan veszteséges gyárat nyereségessé kell tennie. A FIAT Csoport nem közöl márkákra vonatkozó egyedi pénzügyi jelentéseket, de az elemzők szerint az Alfa minden munkanappal 1 millió eurót veszít.
De Meo munkája máris ideiglenes gyárbezárással kezdődött. Pomiglianoban gyártják a 147, 159, 159 SW és GT modelleket; az Alfák 91 százaléka készül itt. A 2 hónapos bezárás 40 millió euró bevételkiesést okoz a csoportnak és további 70 millió eurót emészt fel a gyártósor átalakítása és az 5.000 fős dolgozói csapat újraképzése. Az átalakítás eredménye egy korszerű gyár lesz, ami amellett, hogy költségtakarékos, termelékenyebb is lesz és magasabb minőségű termékeket állít majd elő.
Ez rá is fér a gyárra, mert a Pomigliano a csoport legrosszabb egysége – a gyakori lógás a munkások részéről hanyag munkavégzéssel párosul. Így szomorú, de nem meglepő, hogy minden egyes itt gyártott autóra átlagosan 10 probléma jut.

Elégedetlen ügyfelek

A gyenge minőséget az ügyfelek is érzik. A J.D. Power aktuális felmérése szerint a francia, német és brit piacokon az Alfa a 31. helyet foglalja el.. a 33-ból.
A gyárbezárás ideje alatt De Meo az új marketing stratégiákon, a Junior bevezetésén és az amerikai visszatérésen dolgozik.
A Juniortól az érdeklődés fenntartását várják, úgy hogy teljesítse az elvárt profitszintet. Évi 75.000 eladást terveznek, és idén még 15-20.000 autó értékesítését tervezik.
 
2009-re tervezi az Alfa az amerikai visszatérést, 14 év szünet után. Rövid távon 20.000 darabos értékesítéssel, ami középtávon eléri az 50.000-es számot. Marchionne szerint évi 20.000 autónál még nem nyereséges a piac. A visszatérés minden költséget összeszámolva (brand újrapozícionálása, hirdetés és marketing) 70-100 millió eurót fog felemészteni.
Forrás: ANE

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
BeeGee