Bárány Gábor 3D-grafikus és filmoperatőr újraálmodta a 30-as évek legizgalmasabb Alfa Romeóját, a 8C 2900-at. A legendás modell modernizált változatát alkotta meg, amely természetesen már elektromos hajtású lehetne, ha megvalósulna. Terve megidézi a 8C arányait és formaelemeit, de az eredeti formát szögletességgel modernizálta. Ez a modell is arra hívja fel a figyelmet, hogy mennyire hiányzik most az Alfa Romeo kínálatából egy klasszikus arányú roadster/spider, amely a 4C gyártásának leállításával egy darabig még álom marad a rarongók számára.
Az új modell neve Elettrico Diabolico, amely még saját logót is kapott: az ördögfejbe zárt elektromos csatlakozó fel is tűnik az egyik képen.
(A képekre kattinva azok nagy méretben is megnyílnak!)
Gábor az Alfa Amorénak elmondta, hogy szándékosan nem a ma divatos szappantartó formára törekedett, szereti, ha egy gép gépnek néz ki, és nem akar túl organikusnak látszani. Kedvenc Alfa Romeója a 75 America, amelyből korábban birtokolt is egy példányt, a formatervével a 75-ös korának szögletes stílusát is szerette volna megidézni.
Gábor az Alfa Romeo 8C nyitott változatát vette alapul, és mint mondta, megőrizte ezt a felépítést, viszont ez plusz munkát is adott, mert a modell belső terét is ki kellett dolgoznia.
Ha szemügyre vesszük az eredeti modellt, amely az egyik képen a háttérben is látható, akkor még jobban megértjük, honnan jönnek a mai szemnek talán kicsit szokatlan megoldások, arányok, és felépítés.
A tervező elmondta azt is, hogy ez az autó ebben a formában egy stílustanulmány, formai játék, öncélú szépség az arra fogékonyak számára. Gyártani - legalábbis szériában - nemigen lehetne, a kerekek rugózásának minimális a tér, a külső sárhányók miatt kívül nagy lenne, belül kicsi, és az orr sem felelne meg valószínűleg a gyalogosgázolási szabványoknak...
De Gábor azt is elmondta, hogy ha nyerne a lottón, vagy ha jelentkezne valaki, akinek van pár felesleges tízmillió forintja, hogy megépítse az autót, akkor a terveket szívesen a rendelkezésére bocsátaná.
A tervekkel Gábor indult egy autókat bemutató 3D-render versenyen. Ezen a versenyen csak félig-meddig egyezett ez a mű a kiírás témájával, hiszen itt bár autókat kellett bemutatni számítógépes grafikán, de nem a terv eredetiségét, hanem a megvalósítás 3D renderelési minőségét díjazták, a legtöbb látványterv ott így jellemzően kidolgozottabb, összetettebb jelenetbe helyezett, de létező autókról szólt. Gábor terve csak az autót mutatja meg, nincs környezete, de nagyon tetszett a zsűrinek, bezsűrizték a tervet és publikálták a versenyprogramban.
Érdekesség, hogy Gábor ezt a munkát már tíz éve elkezdte, akkor két hónapot dolgozott rajta, majd félretette. 2021 őszén folytatta, szintén két hónapot foglalkozott még vele, míg elkészült.