Ilyen lehetne a legendás 8C modern változata

2022-01-13  Halesz
Egy magyar 3D-grafikus megálmodta, milyen lenne a legendás Alfa Romeo 8C modern, elektromos változata.
Hírek >> 2022  

Bárány Gábor 3D-grafikus és filmoperatőr újraálmodta a 30-as évek legizgalmasabb Alfa Romeóját, a 8C 2900-at. A legendás modell modernizált változatát alkotta meg, amely természetesen már elektromos hajtású lehetne, ha megvalósulna. Terve megidézi a 8C arányait és formaelemeit, de az eredeti formát szögletességgel modernizálta. Ez a modell is arra hívja fel a figyelmet, hogy mennyire hiányzik most az Alfa Romeo kínálatából egy klasszikus arányú roadster/spider, amely a 4C gyártásának leállításával egy darabig még álom marad a rarongók számára.

Az új modell neve Elettrico Diabolico, amely még saját logót is kapott: az ördögfejbe zárt elektromos csatlakozó fel is tűnik az egyik képen.

(A képekre kattinva azok nagy méretben is megnyílnak!)

Gábor az Alfa Amorénak elmondta, hogy szándékosan nem a ma divatos szappantartó formára törekedett, szereti, ha egy gép gépnek néz ki, és nem akar túl organikusnak látszani. Kedvenc Alfa Romeója a 75 America, amelyből korábban birtokolt is egy példányt, a formatervével a 75-ös korának szögletes stílusát is szerette volna megidézni.

Gábor az Alfa Romeo 8C nyitott változatát vette alapul, és mint mondta, megőrizte ezt a felépítést, viszont ez plusz munkát is adott, mert a modell belső terét is ki kellett dolgoznia. 

Ha szemügyre vesszük az eredeti modellt, amely az egyik képen a háttérben is látható, akkor még jobban megértjük, honnan jönnek a mai szemnek talán kicsit szokatlan megoldások, arányok, és felépítés.

A tervező elmondta azt is, hogy ez az autó ebben a formában egy stílustanulmány, formai játék, öncélú szépség az arra fogékonyak számára. Gyártani - legalábbis szériában - nemigen lehetne, a kerekek rugózásának minimális a tér, a külső sárhányók miatt kívül nagy lenne, belül kicsi, és az orr sem felelne meg valószínűleg a gyalogosgázolási szabványoknak... 

De Gábor azt is elmondta, hogy ha nyerne a lottón, vagy ha jelentkezne valaki, akinek van pár felesleges tízmillió forintja, hogy megépítse az autót, akkor a terveket szívesen a rendelkezésére bocsátaná.

A tervekkel Gábor indult egy autókat bemutató 3D-render versenyen. Ezen a versenyen csak félig-meddig egyezett ez a mű a kiírás témájával, hiszen itt bár autókat kellett bemutatni számítógépes grafikán, de nem a terv eredetiségét, hanem a megvalósítás 3D renderelési minőségét díjazták, a legtöbb látványterv ott így jellemzően kidolgozottabb, összetettebb jelenetbe helyezett, de létező autókról szólt. Gábor terve csak az autót mutatja meg, nincs környezete, de nagyon tetszett a zsűrinek, bezsűrizték a tervet és publikálták a versenyprogramban.



Érdekesség, hogy Gábor ezt a munkát már tíz éve elkezdte, akkor két hónapot dolgozott rajta, majd félretette. 2021 őszén folytatta, szintén két hónapot foglalkozott még vele, míg elkészült.

Írta:
Halesz
Kapcsolódó topic:
Alfa történelem, híres alfások

Az utolsó 3 hozzászólás:

GT Ɨ|ѯ2025-10-13 17:54:25 // 3761


1968 Alfa Romeo Tipo 32/2 Daytona
GT Ɨ|ѯ2025-10-10 18:23:29 // 3760


A mozdonygyártás eredete a Nicola Romeo ALFA felvásárlásában rejlik. Az első világháború alatt az Ing. Nicola Romeo Anonim Olasz Társaságnak sikerült olyan likviditást felhalmoznia, hogy 1918-ban három vasúti vállalkozóval foglalkozó céget is képes volt felvenni: a Saronno Gépipari Építkezéseit, a Nápolyi Déli Vasúti Irodákat és a Római Vasúti Irodákat.
A beszerzett gyáraknak köszönhetően megkezdte az ilyen típusú elosztók gyártását a Nicola Romeo vezette cég, amely időközben Alfa Romeo-ra változtatta a nevét.
Az Alfa Romeo vasúti kocsikat gyártott Nápolyban és mozdonyokat (elektromos és gőzös egyaránt) Saronnóban. Ehelyett Rómában vasúti autókat javítottak. Az Alfa Romeo által gyártott villamos mozdonyok magas technológiai szintjükről ismertek, és széles körben foglalkoztatták őket az olasz állami vasutak konvojaiban.
GT Ɨ|ѯ2025-10-08 10:30:59 // 3759