Az Alfa főtervezője: a Scudettónak tovább kell fejlődnie

2024-05-22  Tedi
A Junior bevezetése után a fél internet megrökönyödött a kinézetén, főleg a Scudetto formája sikerült a jelek szerint rendkívül megosztóra. Erről is beszélt az Alfa Romeo főtervezője egy most megjelent interjúban.
Hírek >> 2024  

A madridi születési Alejando Mesonero-Romanos, az Alfa Romeo főtervezője a Quattroruote magazinnak adott interjút az Alfa Romeo vadonatúj modelljének bevezetése kapcsán. Ennek fordítását közöljük most.

Beszéljünk egy kicsit arról a részről, ami a leginkább megosztó, a Scudetto.

- A jövőből indulok ki, hogy el tudjam magyarázni a jelent. Az Alfa Romeónál a forma és a funkció mindig kéz a kézben járt. A következő autóinkon a Scudettónak tovább kell fejlődnie, mert a múltban levegőztető funkciója volt, de a jövőben erre már nem lesz szükség, mivel az elektromotorokhoz már nincs szükség akkora mértékű hűtésre, mint a belső égésű motorok esetében. Sőt, minden vezetéstámogató rendszer szenzorát előre kell pakolni.. A Junior ezt az átmenetet tükrözi: a teljesen nyitott beömlők elkezdenek bezáródni. De biztosíthatom Önöket arról, hogy a Scudetto mindig is a márka egyik meghatározó stílusjegye marad.

 

Ez az első modell, amely az Ön nevéhez fűződik. Melyek az Önre jellemző stílusjegyei?

Nemcsak az én, hanem a teljes csapatom első autója, akik éjt nappallá téve dolgoznak ezeken az autókon. Megpróbáltunk olyan formatervet készíteni, amely az Alfa Romeót a jelenkorba helyezi, de közben a múltból merít ihletet. A márka vásárlói nemcsak a rajongókból kerülnek ki, ez az autó pedig kimondottan arra született, hogy új közönséget szólítson meg, így széles körnek tetszenie kell. Erre van szüksgéünk ahhoz, hogy mint márka, fejlődni tudjunk.

A Juniorban megláthatjuk a következő generációs Stelviót és Giuliát is?

A lelkületüket mondhatni igen. A konkrét stílusjegyek leleplezésével viszont attól tartok még várni kell. Annyit mondhatok, hogy sportos, friss, modern megjelenése lesz ezeknek a modelleknek. Ha a Juniort és a 33 Stradalét egymás mellé teszik, látszik, hogy ugyanazok az emberek tervezték őket. A Giulia és a Stelvio egy kicsit azonban más lesz: a Junior az első lépés egy teljesen új modellpaletta felé, ahogy Jean-Philippe Imparato is mondta, ebbe a sorba illeszkedik bele a Giulia és a Stelvio is.

A CMP-platform mennyire korlátozta be a formatervezési lehetőségeket?

Természetesen minden formatervező tiszta lappal szeret indulni, hogy mindenben szabad keze legyen. A Juniornál összességében nem voltak durva megkötések, ami a kreativitást illeti. A legtöbb megkötés a homologizációs folyamatból fakadt. Az emberek azt kérdezik, hogy miért nincs már a bal oldalon a rendszámtábla. Nos, ennek is a homologizáció szabott korlátokat. Eddig ugyanis a jóváhagyáshoz nem kellett a rendszám, most már kell, és az nem helyezhető szellőzőre, emellett így az önvezető funkciók szenzorainak is marad hely. De nagyon sok Alfa Romeo készült középen lévő rendszámmal és azok is nagyon szépek.

Ez az interjú az olasz Quattroroute magazin májusi számában jelent meg.

 

Nézd meg az Alfa Amore Junior bemutatóját, amelyet Torinóban készítettünk:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Junior (Milano)

Az utolsó 3 hozzászólás:

Kazes☻2024-07-12 23:13:32 // 323
Klassz! :)
Morfiusz Cédula2024-07-12 20:57:12 // 322
Renault 2008 helyett Peugeut 2008
Morfiusz Cédula2024-07-12 20:55:05 // 321
Úgy tűnik jók lesznek az új Alfák is. Több angol nyelvű tesztet is megnéztem, senki nem mondta, hogy ez a Renault 2008-hoz vagy az Avengerhez hasonlítana. Úgy látszik az egyen platformból is ki lehet hozni nagyon más végeredményeket.
Egy brit autós youtuber egyenesen azt mondta, hogy ez a legjobban vezethető villanyautó amit valaha vezetett, rögtön a Porsche Taycan után. Ami azért mégis egy teljesen másik kávéház.