FCA-Renault összeborulás jöhet

2019-05-27  Tedi
A Fiat Chrysler nem kötelező érvényű ajánlatot tett a Renault-Nissan Csoportnak, így a két társaság összeolvadhat és a világ harmadik legnagyobb autógyártója jöhet létre.
Hírek >> 2019  

Az FCA közleménye szerint az ajánlattétel előtt már több tárgyalást tartott a két cég vezetője, ezen alakították ki a főbb pontokat. Az ajánlattétel szerint a két cég 50-50 százalékban szerezne tulajdont a másikban, az így létrejövő céget pedig egy 11 fős igazgatóság vezetne, amelynek többségét egy a gyártóktól független csoport adná. az FCA és a Renault egyenlő arányban adna bele képviselőket, a Nissan pedig további egy embert delegálhat az irányító testületbe.

Részletes elemzésünk a Backstage 28. adásában:

Ha csak a hangunkra vagy kíváncsi, íme az adás podcast formában: 

Bár a két cég egyenlő arányban jut majd részesedéshez, fontos megjegyezni, hogy az FCA piaci tőkeértéke 37 milliárd dollár lenne, ebből a Fiat Chrysleré csaknem 20 milliárd dollár.

Az előzetes tervek szerint sem márkát, sem pedig gyárakat nem zárnának be, csupán a vezetői szinteken lennének az elején összefésülések, ezekből mintegy 5 milliárd euró megtakarítás keletkezne. Később a kutatás-fejlesztési projekteket is összehangolják majd.

A Renault jelezte: megkapták az ajánlatot és gondosan áttekintik a lehetőségeiket.
 
Az egyesülés nem lenne minden ok nélküli, a Renault-Nissan sokkal fejlettebb technológiával bír az önvezető és elektromos autók terén, a Renault-nak viszont égetően szüksége lenne az FCA által tökéletesen lefedett észak-amerikai piacra.
 
A márkákat a cégek külön-külön kezelnék, így egyelőre nem kell attól tartani, hogy az Alfákban megjelennének a francia motorok.
 
Korábbi híreink a témában:



Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
A jövő Alfái

Az utolsó 3 hozzászólás:

Liquid2020-05-23 22:52:30 // 23120
Ez így igaz. A súly mindig probléma, de az adott autó méreteihez tartozik súly is, persze ezt lehet jól és rosszul megoldani, vagy inkább mondjuk úgy, meg kell felelni az adott kor "igényeinek". Ezt a súlyt lehet kompenzálni erővel és hajtáslánccal, attól függően mi a cél. Más egy könnyű roadster és más egy autópálya-romboló, így a felszereltsége, kényelme vagyis a súlya is.
Liquid2020-05-23 22:43:26 // 23119
Akkor lenne korrekt összehasonlítás, ha ez is TI lenne. Így a Q4-hez képest orrtolós, és billegős. Annál soha nem éreztem, hogy nehéz lenne az eleje, nem tolta.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-23 22:18:50 // 23118
Szerintem is rém sokat számít a tömeg. Ha csak visszagondolok az agyon húzott Trabikra XD Örök élmény.. ja, de ez itt a Jövő Alfái. Már nagyon szétoffoltuk. :-)