"Crossoveresebb" lehet a Giulia utódja

2025-01-27  Alfa Amore
"Új dizájnt és új típusú karosszériát" kaphat a jövőre érkező Giulia. Erről is beszélt Santo Ficili, az Alfa Romeo új vezérigazgatója a L'argus francia autós magazinnak.
Hírek >> 2025  
Forrás: a francia L'argius magazin cikke
 
A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a jelenlegi Stelviót és a Giuliát mindaddig a piacon tartják, míg megjelnik az utódjuk. 2025-ben érkezikaz új Stelvio, 2026-ban pedig az új Giulia. Santo Ficili megerősítette, hogy mindkét modell a Stellantis-csoport STLA Large platformjára épül majd. Ez az a platform, amelyre a 100%-osan elektromos Dodge Charger is készült, amit 2024 végén mutattak be. A platformon változtattak kcsit az amerikai STLA Large-hoz képest, és a Stelvio lesz az első Stellantis-modell Európában, amely ezt használja majd. 
 
Az STLA Large platformot 4764 mm-től 5126 mm-ig terjedő hosszúságú és 1897-2030 mm széles járművekhez tervezték, 2870-3075 mm tengelytávra. A következő Stelvio tehát biztosan nagyobb lesz, mint a jelenlegi, amely 4,69 méter hosszú és 2,82 méter a tengelytávja.
 
Az STLA Large 85 és 118 kWh közötti akkumulátorok befogadására képes, 800 km-es maximális hatótávolságig. Ez az alap egy vagy két 150 és 330 kW (204 és 448 LE) közötti elektromos motor fogadására lesz képes.
 
Santo Ficili közölte: úgy volt, hogy az új Stelvio a tervek szerint 100%-ban elektromos lesz, de dolgoznak hibrid változatokon is, hogy országonként megfeleljenek a piaci igényeknek. A márka vezetése bejelentette, hogy "elengedi" azt a korábban bejelentett céldátumát, hogy 2027-től már csak teljesen elektromos modelleket kínál. 
 
A L'argus cikke szerint a Lancia Gamma és a DS 8-as modellje is kínál majd hibrid hajtást az elektromos csúcsváltozatok mellett.
 
A lap szerint az idén ősszel piacra kerülő Stelvio több desigelemet is átvesz majd a Juniorról.
 
Az új Stelvio 2025 végén érkezik, a gyártás pedig már júliusban indul a cikk szerint. A tervek szerint így már tavasszal megmutathatják az új autót valamilyen formában a közönségnek.
 
A jelenlegi modellhez hasonlóan továbbra is az olasz Cassino-i gyárban készül majd a Stelvio, és 2026-ban csatlakozik hozzá a jövőbeli Giulia is.
 
A két modell ugyanazt a platformot és ugyanazt a technológiát használja majd (beleértve a hibrideket is), és azonos szoftverarchitektúrát kap. Ez nem újdonság, hiszen a jelenlegi Stelvio és Giulia is azonos platformra készült (Giorgio).
 
Ami változni fog a vezérigazgató szerint, az az, hogy a szedán inkább "crossoveresebb" lehet majd. Mint mondta, "Új dizájnt és új típusú karosszériát" kaphat a Giulia.
 
Elmondta azt is, hogy 2027-ben egy nagy, csúcskategóriás SUV bemutatása szerepel a terveik között.

Egy esetleges Giulietta?
 
Ficili nem látja egy esetleges Giulietta-utód jövőjét, ugyanis a piacon szerinte nincs kereslet egy kompakt szedánra. Mint mondta: jelenleg a Tonale a Giulietta. "20 Giuliettám volt életemben, és ez egy fantasztikus autó, még most is. De követnünk kell a piaci keresletet, és az ügyfelek SUV-kat akarnak. És autókat kell eladnunk" - fogalmazott.
 
A Junior eladásairól
 
A vezérigazgató arról is beszélt, hogy szerinte az eladott Juniorok 20%-át elektromos hajtással veszik majd a vásárlók, 15%-át a Q4-összkerékhajtással választják, 65%-uk pedig a hibridet választja majd. Eddig 20 ezer megrendelés érkezett a legkisebb Alfára - közölte.

Az Alfa Romeo 2024-ben világszerte 62.000 autót értékesített (ebből több mint 20 ezer darabot Olaszországban. Nézd meg az olaszországi és magyarországi eladásokról szóló cikkünket is!
Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
A jövő Alfái

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2024-05-18 17:12:51 // 23941
Jaja, ég és föld sajna. A legutóbb amikor Alfa szalonban jártam, még csak nem is volt benne Alfa.
VKG231!!! (156+75)2024-05-18 15:58:07 // 23940
Jó vicc azért a juniort a macanhoz hasonlítani bármiben is :D :D

A Cayenne mentette meg a Porschet, miért változtatnának a bevált recepten? A Cayenne meg a Macan teszi lehetővé a gt2, gt3 gyártását, nálunk meg azért lehet QV meg GTA, mert a fiatnak sikerül újabbnál újabb gyárakat átbaszni :D

Tényleg almát a körtével, de inkább ég és föld...