Forrás: a francia L'argius magazin cikke
A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a jelenlegi Stelviót és a Giuliát mindaddig a piacon tartják, míg megjelnik az utódjuk. 2025-ben érkezikaz új Stelvio, 2026-ban pedig az új Giulia. Santo Ficili megerősítette, hogy mindkét modell a Stellantis-csoport STLA Large platformjára épül majd. Ez az a platform, amelyre a 100%-osan elektromos Dodge Charger is készült, amit 2024 végén mutattak be. A platformon változtattak kcsit az amerikai STLA Large-hoz képest, és a Stelvio lesz az első Stellantis-modell Európában, amely ezt használja majd.
Az STLA Large platformot 4764 mm-től 5126 mm-ig terjedő hosszúságú és 1897-2030 mm széles járművekhez tervezték, 2870-3075 mm tengelytávra. A következő Stelvio tehát biztosan nagyobb lesz, mint a jelenlegi, amely 4,69 méter hosszú és 2,82 méter a tengelytávja.
Az STLA Large 85 és 118 kWh közötti akkumulátorok befogadására képes, 800 km-es maximális hatótávolságig. Ez az alap egy vagy két 150 és 330 kW (204 és 448 LE) közötti elektromos motor fogadására lesz képes.
Santo Ficili közölte: úgy volt, hogy az új Stelvio a tervek szerint 100%-ban elektromos lesz, de dolgoznak hibrid változatokon is, hogy országonként megfeleljenek a piaci igényeknek. A márka vezetése bejelentette, hogy "elengedi" azt a korábban bejelentett céldátumát, hogy 2027-től már csak teljesen elektromos modelleket kínál.
A L'argus cikke szerint a Lancia Gamma és a DS 8-as modellje is kínál majd hibrid hajtást az elektromos csúcsváltozatok mellett.
A lap szerint az idén ősszel piacra kerülő Stelvio több desigelemet is átvesz majd a Juniorról.
Az új Stelvio 2025 végén érkezik, a gyártás pedig már júliusban indul a cikk szerint. A tervek szerint így már tavasszal megmutathatják az új autót valamilyen formában a közönségnek.
A jelenlegi modellhez hasonlóan továbbra is az olasz Cassino-i gyárban készül majd a Stelvio, és 2026-ban csatlakozik hozzá a jövőbeli Giulia is.
A két modell ugyanazt a platformot és ugyanazt a technológiát használja majd (beleértve a hibrideket is), és azonos szoftverarchitektúrát kap. Ez nem újdonság, hiszen a jelenlegi Stelvio és Giulia is azonos platformra készült (Giorgio).
Ami változni fog a vezérigazgató szerint, az az, hogy a szedán inkább "crossoveresebb" lehet majd. Mint mondta, "Új dizájnt és új típusú karosszériát" kaphat a Giulia.
Elmondta azt is, hogy 2027-ben egy nagy, csúcskategóriás SUV bemutatása szerepel a terveik között.
Egy esetleges Giulietta?
Egy esetleges Giulietta?
Ficili nem látja egy esetleges Giulietta-utód jövőjét, ugyanis a piacon szerinte nincs kereslet egy kompakt szedánra. Mint mondta: jelenleg a Tonale a Giulietta. "20 Giuliettám volt életemben, és ez egy fantasztikus autó, még most is. De követnünk kell a piaci keresletet, és az ügyfelek SUV-kat akarnak. És autókat kell eladnunk" - fogalmazott.
A Junior eladásairól
A vezérigazgató arról is beszélt, hogy szerinte az eladott Juniorok 20%-át elektromos hajtással veszik majd a vásárlók, 15%-át a Q4-összkerékhajtással választják, 65%-uk pedig a hibridet választja majd. Eddig 20 ezer megrendelés érkezett a legkisebb Alfára - közölte.
Az Alfa Romeo 2024-ben világszerte 62.000 autót értékesített (ebből több mint 20 ezer darabot Olaszországban. Nézd meg az olaszországi és magyarországi eladásokról szóló cikkünket is!