A spotterek nagyon jól tették a dolgukat, és az Alfa marketing gépezete is jól működött, már a kiállítás sajtónapja előtti napon kiszivárogtak a képek az új külsejű 4C-ről. A Genfben debütált kétüléses sportAlfa a mattpiros után egy új fényezést kapott, amely a Fluid metal névre hallgat.
Természetesen ez a modell állt az Alfa standjának középpontjában, nem is ok nélkül. Egyrészt nagyon ráizgultak a rajongók, és tökéletes mézesmaddzag volt, lehet, hogy a Giuliettában először bemutatott TCT váltó nem vonzott volna ennyi embert a standra.
Harald Wester, az Alfa Romeo vezérigazgatója a sajtótájékoztatón megtartott beszédében szintén e két modellt, a 4C-t, és a Giuliettát hangsúlyozta ki. Mint mondta, a 4C az Alfa Romeo filozófiai nagykövete, elsőosztályú technológia és vezetési élmény igazi olasz stílusba csomagolva. Ezek voltak az elődök, a 8C, a 33 Stradale ismérvei, és a jövő Alfáinál is ezt a vezérfonalat fogják követni.
Genfi bemutatása óta a vezérigazgató elmondása szerint finomítottak a műszaki tartalmon, tovább javították az autó menetdinamikáját is. Ennek köszönhetően a szériaváltozatnál is képesek lesznek megtartani a 850 kilogrammos súlyt a szánszálas kasztni alkalmazásával, a motor továbbra is 200 lóerős marad, így a gyorsulás 5 másodperc alatt tartható, a végsebesség pedig 250 kilométer körül alakulhat. A piacokra 2013-ban érkezik a 4C, és minden országban, így az USA-ban is elérhető lesz. Ezzel próbálják a rekfelktorfényt az Alfára, és a többi modelljükre irányítani.
Harald Wester az idei év eredményeit ismertetve elmondta, hogy a Giulietta a gyár eddigi legsikeresebb modellje, időarányosan erre a modellre adták le eddig a legtöbb rendelést, bevezetése óta több, mint 100 ezer alsóközepes Alfát adtak el. Szeptembertől elérhető lesz a TCT váltó is az 1.4-es 170 lovas benzines, és a 2 literes dízel motorokhoz egyaránt. Az újdonságokat sorolva megemlítette a MiTo aktív felfüggesztését, illetve a 85 lóerős TwinAir kéthengeres motort is.
Európában az Alfa piaci részesedését a tavalyi 0.7 százalékról 1.1 százalékra emelte, az eladások majd 50 százalékkal növekedtek, ennek fő motorja a Giuletta volt - mondta.
Beszédének megfelelően a 4C mellett helyet kapott a már említett Giulietta a már említett dupla kuplungos, TCT váltóval felvértezve. Ezen kívül egy csúcsváltozat, a 235 lovas Tbi Giulietta is megmutatta magát, persze rajta legutóbbi szereplése óta nem változott semmi.
A kis MiTo is kapott azért némi pluszt a tavalyi modellévhez képest, példának okáért új fényezést, amely a Black Ametista nevet viseli. Fekete helyett mondjuk inkább sötétkéknek tűnik a képeken a szín.
De ezen kívül más is változott a MiTóban, elérhetővé vált az 500-as Fiatból ismert kéthengeres TwinAir motor feltöltött, 85 lóerős változata is. A gyáriak a zöldüléssel magyarázzák a motor bevetését, illetve az eddigi szívó 1.4-es, 75 lovas alapmotort váltották ki. Dízelfronton az 1.3-as, szintén 85 lóerős motorhoz kínálnak mostantól Start&Stop rendszert.