Alfa Romeo Giulia Q Touring - Álom vagy valóság?

2023-03-27  Alfa Amore
Vírusként száguldott keresztül az alfás fórumokon, csoportokban egy videó egy kombi Alfa Romeo Giuliáról. Sokan reménykedni kezdtek, hogy végre érkezik a Sportwagon változat is a Giulia palettájára. A videó azonban nem más, mint egy digitális koncepció.
Hírek >> 2023  

Az akkor még FCA (Fiat Chrysler Automobiles) 2013-ban döntötte el, hogy újra megpróbálja feltámasztani a vergődő, akkor mindössze kétmodelles palettával rendelkező, nagy múltú márkát, az Alfa Romeót. Ennek az építkezésnek lett az első példánya a Giulia, amely 8 évvel ezelőtt, 2016-ban jelent meg a szalonokban.

A 2015-ös hivatalos bemutatóra egyből a csúcsmodellt, a Quadrifogliót vitték, ami a maga a 2,9 literes, V6-os, 510 lóerő leadására képes turbómotorjával, 3,9 másodperces gyorsulásával hamar ámulatba ejtette az autórajongókat. A karbon-kerámia fékekről, az első kötényből automatikusan lenyíló spoilerről már nem is beszélve. Később érkezett az alapmodell is összkerék-hajtással, aztán a Quadrifoglio változatból készültek különböző speciális szériák, mint az Nring, a Racing, a GTA, GTAm változatok is.

Azonban a 2019-es, 2020-as és 2023-as frissítésekkel együtt is nincs mit szépíteni azon, hogy a modell már 8 éves. Épp ezért az olaszok ígérik is, hogy hamarosan érkezni fognak a Giulia hírnevéhez méltó utódok. Igaz, az már nem mindenkinek tetszik, hogy ezekkel a modellekkel az Alfa Romeo inkább az EV-forradalom képviselőjévé igyekszik válni. Vannak, akiket még az sem érdekel, hogy a következő Quadrifogliót körülbelül 1000 lóerővel ígérik, kihívva ezzel az olyanokat is, mint például a Tesla Model S Plaid. Ők inkább arra vágynak, hogy a Ferrari által fejlesztett V6-os hódítson tovább és hogy a következő Giulia – vagy annak utódja – életképes riválisa legyen egy Audi RS 4 Avantnak vagy egy BMW M3 Touringnak is. 

Talán épp ez a vágy köszönt vissza azokban a videókban is, amik futótűzként terjedtek szét az alfások körében. A felvételek egy virtuális művész, 2NCS nevéhez kötődnek, aki egy menő, következő generációs Alfa Romeo Giulia „Q Touring”-ról álmodott, 600 lóerőre húzott V6-os motorral, de ötajtós kombivá formálódó karosszériával. Az autó jól hozza az új, hármas tagolású fényszórót, de talán kicsit túltolták rajta a spoilereket... 

Sokan azt hitték, hogy ez egy gyár által közölt videó... De nem az, és az az autó sem igazi, amely az alábbi videóban néhány Carabinieri mellé parkol be valahol Olaszországban. Csak egy nagyon ügyes digitális megoldás.

Itt jegyeznénk meg, hogy bár csak fantázia, kár a Touring névért, hisz az a BMW sajátja, semmi köze az Alfához. Az olasz márkánál hagyománya van a Sportwagon elnevezésnek, így nem is értjük, hogyan gondolta a tervező ezt a Touring elnevezést.

De ha már Touring, a magyar alfás közösségekben is rendre előjön a kérdés, miért nem készül a Giuliából is sportwagon-változat, ahogyan az elődöknél, a 159-nél vagy a 156-nál is. Parázs viták tudnak kialakulni abban a kérdésben is, hogy vajon a Stelvio helyettesíti-e az SW-ket vagy sem. Sokszor kitárgyaltuk már ezt mi is, például a Backstage-adásokban vagy itt a Giulia fórumban is.

Racionálisan nézve az Alfa Romeo Giulia Sportwagon változatának hiánya elsősorban a piaci kereslet hiányával magyarázható. Az autógyártók olyan modelleket fejlesztenek és gyártanak, amelyeknek megfelelő piaci keresletük van és amelyek valószínűleg nyereséget hoznak. Az autógyártók piackutatásokat végeznek annak érdekében, hogy meghatározzák, milyen típusú autókat keresnek a vásárlók és ez alapján döntenek a termékeik kínálatáról.

Amennyiben ezek a kutatások azt mutatják, hogy a fórumokkal ellentétben a fizetőképes, potenciális vásárlói rétegben nincsen akkora igény a Sportwagonra, hogy azt (nyereségesen) megérje gyártani, akkor hiába a vágyakozás. És az is látszik, hogy az elmúlt években bizony az SUV-k sokkal jobban fogynak, mint a kombik, ezért sem véletlen, hogy a Stelviót a Tonale követte... Szóval úgy tűnik, hogy a Giulia Sportwagon egyelőre csak a rajongók álmában él tovább.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

leopop32025-09-21 00:14:48 // 40078
Az durva csalás lenne 😳 A Brera csomagtartója 300 liter. Mondjuk szépén el is lehet benne férni AlfaCityre 2 személyre ha a kutya számít 3 ra (sátor, 3-4 nagyobb méretű táska, párnák plusz kemping székek is befér) minden cucc plusz utána anyósékhoz le hétvégére. 😉
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-20 18:55:22 // 40077
Nekem egy sárga(mert megy a zöldhöz) Seléniás táska van feltépőzárazva oda. Mikroszálas törlő, nyári szélvédőmosó koncentrátum, kis összecsukható tölcsér és ilyesmi hasznos dolgok vannak benne.
Mi már túlvagyunk a családi autó dolgon, sokkal hamarabb, mint terveztem. Szinte minimális amikor 5-en hosszabb útra autóval megyünk. és.. ugye idén is, a nyaralást full a Giuliettával oldottuk meg, hiába nem ez volt a terv. Egy magasító kell csak már, nem kell babakocsit és hasonló lomokat vinni. Szóval részemről a csomagtartó méret innentől nem érdekes. A sátras túrára is a Giulietta alkalmas, szóval a Giulia váratlan hirtelenséggel elérte a hobbiautó státuszt.
Kb. az én mobilitásomat szolgálja, hogyha menni kell, legyen. Aztán mondjuk most is elmentem Tajvanra úgy, hogy inkább felültem 6e-ért az Intercityre, minthogy kínlódtam a parkoló bérléssel, transzferezgetéssel. Oda vissza 12e-ből 1. osztály csendes fülke. Nyugiban, csendben, pihenve. Autóval parkoló+ benzin 70e lett volna. Oszt' vezethetek haza 16 óra repülés után.
Persze amikor beleülök, akkor nagyon jó..és ez a piszok szerencséje. Mert azért durva, hogy az éves 10e futásból 1500km szervízbe utazgatás.
SD2025-09-19 16:08:16 // 40076
Nekem oldalt van egy kis lavór, mint a 155-ben mert nincs ott a HK erősítő:)
Oda tudom tenni az összes bogáróldó, pótolaj, ablaklehúzó vackokat:)

Felül gondolkoztam hogy leoperálom az ülés nyitó kallantyúkat és valhogy át kéne alakítani olyan gurtnisra mint ahogy a középső rész nyílik, ennek van egyedül amúgy értelme mert itt szállítok pl: Supersprint kipufogót, meg itt bújok be az esernyővel ha áramtalanítottam a kocsit, és ott pattintom fel a csomitetőt :D

A mélynyomó az uge eleve nincs, az akku felett frankón elférne az elsősegély csomag meg ilyenek ha lenne kiképezve ott hely. Az alsó hungarocell meg az a műanyag fájú full semmire nem jó, de végül is pipa.

Akkor a 480-at szerintem a hungarocell, mélynyomó, oldalsó olaj rekesz stb. beleszámításával mérték biztos:D