A Giulia következő generációja már teljesen elektromos lesz

2022-04-05  Alfa Amore
Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója egy interjúban arról beszélt, hogy a Giulia következő generációja már biztosan teljesen elektromos modell lesz.
Hírek >> 2022  

Az Alfa Romeo jelenleg a Tonale bevezetésével van elfoglalva, de ennek kapcsán Jean-Philippe Imparato vezérigazgató gyakorlatilag folyamatosan interjúkat ad a szaksajtónak. A gyártó már bejelentett tervei között szerepel a várhatóan 2024-ben érkező Brennero, amely egy a Tonalénál kisebb crossover, de már azt is közölték, hogy 2026-ban vagy 2027-ben érkezhet egy Stelvionál nagyobb SUV, ami teljesen elektromos lesz.

Jean-Philippe Imparato a Stellantis pomiglianói gyárában az Automotive News Europe-nak azt nyilatkozta, hogy a Giulia is megmarad majd az SUV-k mellett, de a jövőbeli utódja már teljesen elektromos lesz.

A Giulia 2023-as modellfrissítését már az utcán tesztelik - várhatóan mátrix LED-es első fényszórókkal, belül pedig teljesen megújuló kijelzőkkel -, de ez még biztosan belsőégésű motorokkal érkezik. Ez a modellváltozat még néhány évig biztosan a piacon marad majd.

Az Alfa Romeo korábban már bejelentette, hogy 2027-től csak teljesen elektromos modelleket gyárt majd, a Stellantis pedig most készíti elő a különböző méretű, már az elektromos modelleket befogadni tudó platformjait, nem nehéz kikövetkeztetni, hogy legkésőbb 2027-re megszülethet a Giulia új, teljesen elektromos utódja.

Jean-Philippe Imparatót a Giulietta esetleg utódjáról is kérdezték, de ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy gyakorlatilag a Tonale veszi át a helyét... A Giuliette ugyanis egy kifejezetten Európának készülő modell volt, a Tonale viszont már a globális piacra készült.

Korábban Imperato azt nyilatkozta, hogy vannak terveik arra, hogy sportautókat is gyártsanak a jövőben, de úgy tűnik, hogy ezek most a háttérbe szorulnak, mivel tudják, hogy az SUV-kkel több pénzt lehet keresni, mint a rétegmodellekkel.

A vezérigazgató arról is beszélt, hogy a Tonale bevezetése után az a céljuk, hogy évente több mint 100 ezer autót adjanak el, ez reményeik szerint már 2023-ban bekövetkezhet. Ezzel gyakorlatilag megduplázhatnák a 2021-es eredményüket, amikor világszerinte 52 ezer Alfa Romeót értékesítettek.

Az Alfa Romeo SUV-okról és az eladási tervekről is beszélgettünk a Backstage legújabb adásában. Kommentelj minket a YouTube-on!

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 12:29:02 // 38406
A Rotinger tárcsa "impregnált" rozsdavédelme egy nagy nulla.
Az első komolyabb esős autópályás nap után a grafit színű csodabevonat meg is adta magát a rozsdának :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)