Születésnapi festéssel is rendelhető a GTA

2020-05-01  Alfa Amore
A márka sportos történetét idéző extra külső megjelenéssel is rendelhető a Giulia GTA és GTAm változata. A designt a Centro Stile tervezte.
Hírek >> 2020  

Személyre szabható dizájnt kap a Giulia GTA/GTAm a Centro Stile Alfa Romeótól

 
Március 2-i bemutatkozását követően, a Giulia GTA/GTAm változata óriási érdeklődést váltott ki az autózás szerelmeseinek körében. A márka 110. születésnapja alkalmából visszanyúl a törtélemebe, és megidézi a GTA versenyautók festéseit. 
 
Az új Giulia GTA műszaki tartalma és koncepciója egyaránt az 1965-ös Giulia GTA-ra vezethető vissza: arra a "Gran Turismo Alleggerita"modellre, amelyet az Autodelta fejlesztett ki a nemzetközi sportsikereknek örvendő Giulia Sprint GT alapjain. A Giulia Quadrifoglio modellre épülő, újkori Giulia GTA az Alfa Romeo 2,9 V6-os biturbó erőforrásának erősebb, 540 lóerőre hangolt kivitelét kapta meg. Az ultrakönnyű anyagok széleskörű alkalmazásának köszönhetően, az új modell 100 kilogrammal könnyebb a Giulia Quadrifogliónál, és ezzel a kategória legkiválóbb tömeg/teljesítmény arányát (2,82 kg/LE) nyújtja. 
 
 
Giulia GTA és GTAm: ötszáz testreszabott példány
 
A Giulia GTA és a GTAm modellek ötszáz szerencsés tulajdonosa számára az Alfa Romeo olyan megoldásokat kínál, amelyek révén az exkluzív sorozat minden példánya több lesz egy páratlanul tökéletes autónál. 
 
A siker érdekében a Centro Stile Alfa Romeo csapata rendkívül sokat dolgozott a különleges modell ideális külső és belső kialakításán. A cél az volt, hogy a Giulia GTA egyszerre legyen méltó történelmi elődje szelleméhez és jellegéhez, ugyanakkor maradéktalanul feleljen meg napjaink szigorú követelményeinek is. A külső és a belső dizájn testreszabása révén a vásárlók egyedi, egyúttal páratlan élmény részesei lehetnek.
 
A Giulia GTA számos egyedi stílusjegyet mondhatott magáénak pályafutása során. Az autó orrán meghatározó szerephez jutott például a jellegzetesen "bevagdosott" scudetto. Ugyancsak egyedi jellegzetességnek számítanak a motorháztetőt beborító, az Alfa Romeo logó elemeire építkező ábrázolások, köztük a Biscione és az olasz trikolór. A történelmi külső fényezések sorában szerepel az okker-fehér, valamint a vörös-sárga színkombinációk alkalmazása.
 
 
Az okker az 1750 GTAm-re és a 2000-es GTAm-re emlékeztet. Ezek azok a modellek, amelyekben Toine Hezemans 1970-ben és 1971-ben megnyerte a Túraautó-Európa-bajnokságot. A motorháztetőn ábrázolt Biscione, az oldalsó vonalakkal együtt a GTA 1300 Junior jellemzője volt. A hosszanti csíkozás, valamint az autó orrának vörös és a sárga színűre festése, az azonos modellel rajthoz álló versenyzők megkülönböztetését szolgálta.
 
 
 
A Centro Stile Alfa Romeo következetesen támaszkodott a márka sokszínű történetére. Figyelembe vették például, hogy az 1965-1968-as Sprint GTA festett eleje nem volt szimmetrikus, szemben a GTA 1300 Junioréval. A sárga elülső rész jelölte az autót, amely megnyerte az 1971-es és az 1972-es Túraautó-Európa-bajnokságot, míg egyes 1971-es versenyeken Gianluigi Picchi alul sárgára festett versenygépet vezetett. A különleges színezésű modellek mindegyike hozzájárult a GTA legrangosabb győzelmeihez.
 
 
 
A történelmi díszítések megjelennek az új Giulia GTA dizájnjában is. A vásárlók speciális színvariációk között válogathatnak. Az olasz zászlót tiszteletben tartó GTA vörös, Trofeo fehér és Montreal zöld fényezések mellett kiválaszthatják autójuk oldalszámát, illetve Goodwool autóponyvájukat. Az exkluzív modelleken variálható a féknyergek, valamint a belső térben a bukócső, a biztonsági övek, és a kárpit öltéseinek színe.
 
 
Az érdeklődők az Alfa Romeo internetes alkalmazása segítségével online tekinthetik meg Giulia GTA és a GTAm különböző lehetséges dizájnkombinációit a https://gta.alfaromeo.com oldalon.
 
Az Alfa Romeo exkluzív modelljei megvásárlását is egyedi élménnyé teszi. Az ötszáz szerencsés tulajdonos egyedülálló kiszolgálásban részesül majd. A GTA világához csatlakozókat különleges értékesítési folyamat várja, amelynek során a megrendeléstől az autó átadásáig szakértő márkanagykövet segíti az ügyfeleket.
 
A vásárlók személyes élménycsomagjukban értékes kiegészítőket találnak. Autójukhoz speciális színezésű Bell sisakot, a garázsban pihenő GTA és a GTAm védelmére Goodwool takaróponyvát kapnak. Ezen felül részt vehetnek egy az Alfa Romeo Autós Akadémia által kidolgozott vezetéstechnikai tanfolyamán is. A GTAm tulajdonosok autójukhoz teljes, overált, kesztyűt, cipőt magában foglaló Alpinestars
versenyruházatot kérhetnek.
 
A vásárlók kérésére a GTA és a GTAm modelleket az Alfa Romeo történetének egyik ikonikus helyszínén, az Autodelta műhelyében, Baloccoban adják át. 
 
A Giulia GTA és a Giulia GTAm Európában nettó (!) 143 ezer és 147 ezer eurós áron érhető el. (nettó 50,5 és 51,9 millió forint).
Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 12:29:02 // 38406
A Rotinger tárcsa "impregnált" rozsdavédelme egy nagy nulla.
Az első komolyabb esős autópályás nap után a grafit színű csodabevonat meg is adta magát a rozsdának :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)