
Számtalan híres autót készítettek itt, legsikeresebbek a Fiat 124 Sport Spider, az Alfa Romeo Spider és a Peugeot 406 Coupe.
Pininfarina azonban a formaterveiről is méltán híres. Sergio a 65-ös Ferrari Dino Berlinetta koncepcióautójára a legbüszkébb, ami később számos Ferrari formavilágát meghatározta. Legfontosabb alkotásai között metalálható a Ferrari 250 GT (1961), Lancia Beta Montecarlo (1975), Maserai Quattroporte (2003) és természetesen a legtöbb Alfa Romeo Spider.
A kitüntetés azonban nem garancia a fennmaradáshoz. Bertone mellett a Pininfarina is csődközeli állapotban van, és komoly átszervezési folyamatokra van szükség – no meg egy szaftos megrendelésre. Erre sajnos jelenleg kevés esélye van a gyárak külső összeszerelési stratégiájának megváltozása miatt.

Szellemi és formai utódja idén mutatkozott be, és már az Év Autója címet is elnyerte. A siker már bizonyított, a megrendelések az első hónapban felülmúlták a gyár várakozását, sőt, eddig annyi megrendelés érkezett az új 500-asra, hogy a Fiat fontolóra vette a lengyelországi Tychy-ben működő üzemének bővítését is, hogy győzzék a csinkvecsento gyártását.