Ezúttal a német Automobilwoche számolt be arról, hogy a Geely a korábbi hírek ellenére mégis érdekelt lehet az FCA két prémiumnak szánt márkája megvételében. Januárban a kínai gyártó már kategórikusan cáfolta, hogy érdeklődést mutatna a két márka iránt. A társaság a Volvo tulajdonosa, illetve részesedéssel bírnak a Mercedesben és a Lotusban is.
A német lap szerint a kezdeményező fél az FCA és nem a Geely, amely már csak azért is furcsa, mert az olasz-amerikai cégcsoport az ötéves terv végrehajtásának kellős közepén van.
Az értesüléseket egyelőre sem a Geely, sem a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) nem kommentálta.
grafika: Bíró Zoltán
Ha az Alfa Romeót és a Maseratit is eladá az FCA, a jelenleg eladási rekordokat döntő Jeep maradna globális márkaként a tulajdonában, a Fiat a mostani hírek szerint továbbra is Európára fókuszálna.
Az eladás ellen - az olasz nemzeti büszkeség mellett - rengeteg érv szól, például az, hogy az FCA az elmúlt években rengeteg pénzt költött a Giulia és a Stelvio kifejlesztésére, amely modellektől nagy sikert vártak/várnak. Második éve pedig a Forma-1-ben is egyre nagyobb szerepük van, tavaly 50, idén 100 millió euróval támogatják a Saubuer csapatot, amely ebben a szezonban már Alfa Romeo Racing néven folytatja. Bár ez utóbbi simán lehet csak egy hozzáadott érték, hogy még drágábban adhassák el a márkát.
A témáról szóló videónk:
Témánk: