A Hungaroringen is láthatjuk majd az elektromos Giuliát!

2021-06-17  Alfa Amore
A Romeo Ferraris a magyar M1RA csapattal közösen készíti fel versenyre az eletromos Giulia túraautót.
Hírek >> 2021  

Váratlan fordulatot vett az elektromos Giulia túraautó története! A Romeo Ferraris versenycsapat az év elején jelentette be, hogy a Giuliából készített egy teljesen elektromos túraautót, amelyet indít a Pure ETCR versenysorozatban. Az elektromos túraautók bajnokságán a Cupra, a Hyundai és az MG modelljei versenyeznek majd az Alfa Romeóval.

 
 
A Furia Rossa fantázianevű versenyautó megjelenésében megidézi az Alfa Romeo túraautós múltját, de modern megjelenésével, például a kiszélesítéseivel, vagy a rettentően látványos pajzsával egyértelmű utalást tesz arra, hogy itt bizony a jövő versenyautóját látjuk, amely elektromos és brutális ereje van.
 
A versenyautó hátsókerekes és 670 lóerős. Sajnos a súlyát egyelőre nem közölték, sem a gyorsulási adatait. A Pure ETCR-bajnokságban induló autók technikája egyébként egységes, az akkumulátorokat a Williams Advanced Engineering fejlesztette és építi, a hátsó tengelyt pedig két villanymotor hajtja.
 
 
 
A Michelisz Norbert többszörös túraautó-világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző által alapított M1RA csapat csütörtökön váratlanul bejelentette, hogy a csapat két Giulia versenyautót készít fel közösen a Romeo Ferrarissal a most hétvégén rajtoló Pure ETCR-sorozatra.
 
"A M1RA megalakulása óta azt valljuk, hogy nem szabad félni a járatlan utaktól. A fejlődés egyik alapvető mozgatórugója az új utak, új területek felfedezése – fogalmazott Bári Dávid csapatvezető. – Ezt a kihívást kerestük: részt vehetünk az autó tesztelésében, fejlesztésében és jobbá tételében.”
 
“Abban hiszünk, hogy az így megszerzett tudással közelebb kerülünk ahhoz, hogy egyszer magyarok által fejlesztett versenyautó volánja mögött ünnepelhessünk magyar világbajnokot.”
 
 
 
A Romeo Ferraris-M1RA névre keresztelt csapat két elektromos autóját a monacói Stefano Coletti, az olasz Luca Filippi, a brazil Rodrigo Baptista és a brit Oli Webb vezetik majd.
 
A M1RA közleménye szerint a Pure ETCR-t 2022-ben a Nemzetközi Automobil Szövetség világkupa rangra emeli majd, tehát a jövő fényesnek tűnik.
 
Az első idény öt fordulóból áll, és augusztusban a Hungaroringre is ellátogat a mezőny a WTCR-rel együtt!
 
VERSENYNAPTÁR:
Június 18-20. – Autodromo Vallelunga, Olaszország
Július 9-11. – Motorland Aragón, Spanyolország
Augusztus 6-8. – Copenhagen Historic Grand Prix, Dánia
Augusztus 21-22. – Hungaroring, Magyarország
Október 15-17. – Inje Speedium, Dél-Korea
 
A Romeo Ferraris Giuliájról ebben a videóban is beszámoltunk:
 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

SD2025-09-19 16:08:16 // 40076
Nekem oldalt van egy kis lavór, mint a 155-ben mert nincs ott a HK erősítő:)
Oda tudom tenni az összes bogáróldó, pótolaj, ablaklehúzó vackokat:)

Felül gondolkoztam hogy leoperálom az ülés nyitó kallantyúkat és valhogy át kéne alakítani olyan gurtnisra mint ahogy a középső rész nyílik, ennek van egyedül amúgy értelme mert itt szállítok pl: Supersprint kipufogót, meg itt bújok be az esernyővel ha áramtalanítottam a kocsit, és ott pattintom fel a csomitetőt :D

A mélynyomó az uge eleve nincs, az akku felett frankón elférne az elsősegély csomag meg ilyenek ha lenne kiképezve ott hely. Az alsó hungarocell meg az a műanyag fájú full semmire nem jó, de végül is pipa.

Akkor a 480-at szerintem a hungarocell, mélynyomó, oldalsó olaj rekesz stb. beleszámításával mérték biztos:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-09-19 09:45:45 // 40075
Ennyire pontosat én nem mértem, csak annyit, hogy magasabb, és hosszabb néhány centivel. Az oldalsó beugrás valóban kisebb. Nagyjából felszoroztam, de hiszek neked, pontosnak tűnik a mérésed. A konklúzióm ugyanaz, kb hasonló a kettő, kivéve a ménynyomó benyúlást. Nekem ebbe könnyebb pakolni, a szűkülések ellenére is, mert nem korlátozza felülről a mélynyomó.
Bármelyiknél praktikusabb és könnyebben pakolható a Giulietta :-)
Piritu - 1.000.0002025-09-19 09:23:44 // 40074
Sose volt 380 liter a Giulia csomagtere :-(
En 333-at mértem, az ADAC 300-at. Link a blogomban.