A Hungaroringen is láthatjuk majd az elektromos Giuliát!

2021-06-17  Alfa Amore
A Romeo Ferraris a magyar M1RA csapattal közösen készíti fel versenyre az eletromos Giulia túraautót.
Hírek >> 2021  

Váratlan fordulatot vett az elektromos Giulia túraautó története! A Romeo Ferraris versenycsapat az év elején jelentette be, hogy a Giuliából készített egy teljesen elektromos túraautót, amelyet indít a Pure ETCR versenysorozatban. Az elektromos túraautók bajnokságán a Cupra, a Hyundai és az MG modelljei versenyeznek majd az Alfa Romeóval.

 
 
A Furia Rossa fantázianevű versenyautó megjelenésében megidézi az Alfa Romeo túraautós múltját, de modern megjelenésével, például a kiszélesítéseivel, vagy a rettentően látványos pajzsával egyértelmű utalást tesz arra, hogy itt bizony a jövő versenyautóját látjuk, amely elektromos és brutális ereje van.
 
A versenyautó hátsókerekes és 670 lóerős. Sajnos a súlyát egyelőre nem közölték, sem a gyorsulási adatait. A Pure ETCR-bajnokságban induló autók technikája egyébként egységes, az akkumulátorokat a Williams Advanced Engineering fejlesztette és építi, a hátsó tengelyt pedig két villanymotor hajtja.
 
 
 
A Michelisz Norbert többszörös túraautó-világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző által alapított M1RA csapat csütörtökön váratlanul bejelentette, hogy a csapat két Giulia versenyautót készít fel közösen a Romeo Ferrarissal a most hétvégén rajtoló Pure ETCR-sorozatra.
 
"A M1RA megalakulása óta azt valljuk, hogy nem szabad félni a járatlan utaktól. A fejlődés egyik alapvető mozgatórugója az új utak, új területek felfedezése – fogalmazott Bári Dávid csapatvezető. – Ezt a kihívást kerestük: részt vehetünk az autó tesztelésében, fejlesztésében és jobbá tételében.”
 
“Abban hiszünk, hogy az így megszerzett tudással közelebb kerülünk ahhoz, hogy egyszer magyarok által fejlesztett versenyautó volánja mögött ünnepelhessünk magyar világbajnokot.”
 
 
 
A Romeo Ferraris-M1RA névre keresztelt csapat két elektromos autóját a monacói Stefano Coletti, az olasz Luca Filippi, a brazil Rodrigo Baptista és a brit Oli Webb vezetik majd.
 
A M1RA közleménye szerint a Pure ETCR-t 2022-ben a Nemzetközi Automobil Szövetség világkupa rangra emeli majd, tehát a jövő fényesnek tűnik.
 
Az első idény öt fordulóból áll, és augusztusban a Hungaroringre is ellátogat a mezőny a WTCR-rel együtt!
 
VERSENYNAPTÁR:
Június 18-20. – Autodromo Vallelunga, Olaszország
Július 9-11. – Motorland Aragón, Spanyolország
Augusztus 6-8. – Copenhagen Historic Grand Prix, Dánia
Augusztus 21-22. – Hungaroring, Magyarország
Október 15-17. – Inje Speedium, Dél-Korea
 
A Romeo Ferraris Giuliájról ebben a videóban is beszámoltunk:
 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

RomeoOne2024-04-23 19:48:50 // 35316
Szerintem pályanapokon lehetett eddig is, csak a Laptiming-ban nyilván nem variáltak, hogy összehasonlíthatók legyenek az eredmények. Viszont a "fő" nyomvonalat, vagyis az első körös az, amin mi is mentünk, azt megcsinálták. Nem volt már nyoma annak a tákolt aszfaltnak, amiket a videókon lehetett látni. Most már az a rész viszonylag szép, homogén. Nincsenek fehér, beton részek benne. Ez kellemes meglepetés volt, mert kicsit attól is tartottunk, hogy mekkorát dobnak majd ezek a kocsin.

A déli hosszú ív, meg a lelátó melletti két sikán levágás (az egyik, amelyiknek a laptiming második köre megy), az viszont még mindig beton, nem is a legegyenletesebb fajtából.
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-23 19:13:34 // 35315
Szerintem a nyomvonal is változott már, úgy tudom lehet többféle variációban használni a pályát.
RomeoOne2024-04-23 17:21:00 // 35314
Az újabbak. De a Q-t meg a 200 lovasat is még csak 1 körön mérték. A Veloce már 2 körön ment:


A lényeg az volt, hogy Zselé feltételezte, hogy jobbat ment a Laptiming-os 48.9-nél. Arra írtam, hogy az állórajtos idő volt.