Frankfurtban debütál a MiTo QV

2009-09-15  Tedi
Az Alfa Romeo a MiTónál is beveti a jól csengő Quadrifoglio Verde elnevezést, és nem is akármilyen körítést ad hozzá.
Hírek >> 2009  

QV, vagyis Quadrifoglio Verde, magyarul négylevelű lóhere. Jól csengő név és szép múltja van. Elég csak a 145 QV-ra, a Sprintre, vagy a 33-asra gondolni. Csúcsverziók magas felszereltségi szinttel és erős motorokkal. Az Alfa újra feléleszti ezt a régi hagyományt és a Frankfurti Autókiállításon bemutatják a MiTo QV-t, amihez 170 lóerős motort és rengeteg egyéb finomságot is adnak.

Kezdetnek itt vannak a némileg átdizájnolt első fényszórók, amik a gyári képeken nagyon tetszetősnek néznek ki, de ugyanez elmondható az új felnikről is. Külsőleg a QV plakettet leszámítva talán ez a két feltűnőbb ismérve lesz a QV-knak. Meg persze az ültetés, a karosszériát ugyanis leültették és áthangolták a futóművet is. Nem csak keményebb lett a felfüggesztés, hanem állítható is, méghozzá három fokozatban.

Mindez azonban csak körítés, a lényeg a motortérben van. Az eddig maximum 155 lóerőt produkáló 1.4-es motor ugyanis a QV-ban 170 lóerőt ad le, ezzel nagyjából 7 másodpercig tart a 0-100-as sprint. Ebben közre játszik az új fejlesztésű hatfokozatú kézi váltó is. A gyár közlése szerint a teljesítménynövekedés ellenére a fogyasztás alacsonyan marad; 4.8 litert adtak meg átlagfogyasztásként, az első tesztek ezt majd nyilván megcáfolják. Vagy megerősítik, bár inkább előbbinek van nagyobb esélye.

Arról egyelőre nincsenek információk, hogy mikortól és főleg mennyiért lesz rendelhető a QV. Egy azonban biztos: az ideiglenesen felfüggesztett GTA projekt helyett jó űrkitöltő lehet a modellpalettán a típus, bár a 230 lóerős 1.8-as motor is nagyon hiányzik, a versenytársak ugyanis a 170 lóerőt már jócskán meghaladták.

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Attis2025-10-16 14:45:02 // 6857
Szia! Nekem 1.4 multiair van 105LE (tahát sima szívó).
Július közepén vettem Németországban szintén a feleségemnek. :) (2011-es 115ezer km-rel).
-A hátsó kerékcsapágyak biztos, hogy gyenge pontot jelentenek ezt több helyen is olvastam. Mire hazaértem vele és itthon intéztem a rendszámot, addigra nekem is megadta magát a bal hátsó. Öröm az ürömben, hogy viszonylag egyszerűen cserélhető akár otthoni körülmények között is.
-Több helyen olvastam, hogy az első lengéscsillapító toronycsapágyai is időnként cserérre szorulnak, erről még nem tudok nyilatkozni.
- A csomagtérátvezetőben a kábel(ek) szakadása is típushibának mondható, akár csak a 159-esben.
- első lámpabúrák mattulása.
- külföldi fórumokon olvastam, hogy a kormány perselye kiszárad(hat) egy idő után és akkor alacsony sebességnél, ha tekered a kormányt akkor "nyikorgó" hangot ad. Ezt azóta én is felfedeztem, egyenlőre még nem találtam megoldást rá. (Azon kívül, hogy szereljem/szereltessem ki és vigyem el kormánymű felújításra).

Nekem hirtelen ennyi jutott eszembe.

Ezek elég bagatel dolgok, ezektől függetlenül sem bántam meg, hogy megvettük az autót. Szerintem jól lehet vele közlekedni, el is lehet férni benne és még a csomagtartója is egész használható, ha pedig ledöntöd a hátsó üléssort akkor tényleg rengeteg minden belefér.
Kazes☻2025-10-15 16:43:55 // 6856
Én a motorhoz tudok annyit hozzászólni, hogy remek... nálunk 95 lóval egy Stiloban munkálkodik, remekül... igaz nem egy telivér ménes, de nem is arra való. :)
szana82025-10-14 14:00:24 // 6855
Sziasztok,

Gondolkodunk a feleségemnek egy Mito vásárlásán. Mivel leginkább városban lenne használva, így a legkisebb 1.4 szívó amit nézegetünk. A keret kb 1.5 millió. Találtam a hahun párat ami ebbe az összegbe belefér és talán nem a lelakott kategória. A kérdésem az lenne, hogy mire érdemes ezeknél figyelni vásárláskor? Van e valami típus hibája? Vezérlés csere periódus? Annak a költsége stb. Minden tanács érdekelne.
Előre is köszönöm.