QV, vagyis Quadrifoglio Verde, magyarul négylevelű lóhere. Jól csengő név és szép múltja van. Elég csak a 145 QV-ra, a Sprintre, vagy a 33-asra gondolni. Csúcsverziók magas felszereltségi szinttel és erős motorokkal. Az Alfa újra feléleszti ezt a régi hagyományt és a Frankfurti Autókiállításon bemutatják a MiTo QV-t, amihez 170 lóerős motort és rengeteg egyéb finomságot is adnak.
Kezdetnek itt vannak a némileg átdizájnolt első fényszórók, amik a gyári képeken nagyon tetszetősnek néznek ki, de ugyanez elmondható az új felnikről is. Külsőleg a QV plakettet leszámítva talán ez a két feltűnőbb ismérve lesz a QV-knak. Meg persze az ültetés, a karosszériát ugyanis leültették és áthangolták a futóművet is. Nem csak keményebb lett a felfüggesztés, hanem állítható is, méghozzá három fokozatban.
Mindez azonban csak körítés, a lényeg a motortérben van. Az eddig maximum 155 lóerőt produkáló 1.4-es motor ugyanis a QV-ban 170 lóerőt ad le, ezzel nagyjából 7 másodpercig tart a 0-100-as sprint. Ebben közre játszik az új fejlesztésű hatfokozatú kézi váltó is. A gyár közlése szerint a teljesítménynövekedés ellenére a fogyasztás alacsonyan marad; 4.8 litert adtak meg átlagfogyasztásként, az első tesztek ezt majd nyilván megcáfolják. Vagy megerősítik, bár inkább előbbinek van nagyobb esélye.
Arról egyelőre nincsenek információk, hogy mikortól és főleg mennyiért lesz rendelhető a QV. Egy azonban biztos: az ideiglenesen felfüggesztett GTA projekt helyett jó űrkitöltő lehet a modellpalettán a típus, bár a 230 lóerős 1.8-as motor is nagyon hiányzik, a versenytársak ugyanis a 170 lóerőt már jócskán meghaladták.