Az utascella szinte sértetlen maradt, az A oszlop mindössze 4 mm-t mozdult előre.
A gyermekvédelemre az ötből három csillagot szerzett a MiTo; 29 pontot ért a tudása e téren. Az EuroNCAP közleményében pozitívumként említi, hogy az utasoldali légzsák kikapcsolható, azonban elmarasztalták az autót azért, mert a hátsó üléssoron található Isofix bekötési pontokat nem jelölték egyértelműen.
A gyalogosok szempontjából a legkevésbé biztonságos az új Alfa, 18 pontot szerzett, ami kétcsillagos minősítésnek felel meg. Bár a lökhárító tökéletes biztonságot nyújt, a motorháztető már nem óvja kellőképpen a gyalogosok fejét – írják.
Összességében így is ötcsillagos teljesítményt ért a MiTo mutatványa, a bent ülők biztonságára kapott 36 pont pedig a legjobb eredmény saját kategóriájában.