Renzo Barbirato nemrégiben úgy fogalmazott: hamarosan áttérnek a nagyobb modelleknél a hátsókerék-meghajtásra, amit az újonnan kifejlesztett padlólemez tesz lehetővé. A 159 utódját és a 166 utódját olyan alapra akarják építeni, ami a összkerék rendszer mellett a hátsókerék-meghajtást is be tudja fogadni. Hogy ezen a két modellen kívül a milánóiak bevetik-e a régi idők csodafegyverét a 149-ben, arról nem szól a fáma, egy azonban biztos: a Junior kimarad ebből. Egyrészt a Grande Punto padlólemeze nem a hátsókerékre lett kitalálva, másrészt a BabyAlfa összes kategóriatársa elsőkerekes.
Az indokok között első helyen a presztízs és a hírnév áll. Karl Heinz Kalbfell hadat üzent a BMW-nek, Audinak,amikor a 159-et tervezték, de ahhoz, hogy tényleg felvegyék a versenyt a németekkel, elengedhetetlen a hátsókerék-meghajtás alkalmazása. Financiális okai voltak annak, hogy 1992-ben leálltak a transaxle hajtáslánc alkalmazásával, hiszen jóval egyszerűbb volt a Fiat padlólemezeit, hajtásláncát használni attól függetlenül, hogy konszernen belül azért akad a Maserati sufnijában ez-az. És ha már Maserati: az sem lenne meglepő, ha az általuk használt transaxle rendszert vennék elő. A 8C-ben is ezt használták és a jelek szerint bevállt.