Újragombolva

2015-08-10  Alfa Amore
Emlékeztek még arra, hogy 2008-ban mennyire nem szerették az alfások a MiTo formatervét? Pandamaci! Buta maci! Magas! Keskeny! Gülüszem! És sorolhatnánk a jelzőket... Mi lett belőle mostanra?
Magazin >> AlfaTeszt  

Szerintünk egy méltó 145-ös utód, szerethető külső-belsővel. A durva az, hogy a legöregebb MiTo már több mint 7 éves, de a formaterve még most is működik.

A körlámpák a fenekén még most is nagyon látványosak úgy is, hogy az index érthetetlen módon nem ledes lett, ahogy a féklámpa. Ha már a 145-öst hoztuk fel, mint előd, a MiTo centire olyan hosszú, és design gegek itt is akadnak. A 145-ösnek az ajtajába rajzolt „lépcső” volt a vonzereje, a MiTónak meg a keret nélküli ajtók. Ami a régebbi autók szerelmeseinek szokatlan lehet az a sokkal magasabb orr: a MiTo sajnos vagy nem sajnos, de fenn hordja az orrát. Ennek oka az EuroNCAP-töréstesztben keresendő: az elgázolt utas feje így a motorháztetőre esik és nem a szélvédőre, vagy a motorháztető és a szélvédő találkozására.
 
 
A frontrésze megosztó, ez kiderült az elmúl évek során: egy 145-öshöz képest nyilván nem olyan brutál, ez egy szolidabb külső. Akinek tetszik, az rajong érte, akinek nem, az gyűlöli. Mint magát az Alfa Romeót.
 
A gyár egyébként minden évben kijön valami látványos modellváltozattal, hogy fenntartsa az érdeklődést, pedig 7 év után lassan érik egy rendes facelift is, sőt inkább egy új modell.
 
 
Az általunk most kipróbált Sportiva változat jónéhány látványos módosítást tartalmaz, de azért faceliftnek nem neveznénk. A QV Sportiva csomag a következő kisebb-nagyobb jellemzőkben tér el a többi MiTo-tól:
 
- QV Sportiva küszöbbetét és belső logó
- Külső QV Sportiva logó a sárvédők tetején
- Sportos hátsó lökhárító
- Selyemfényű tükörházak, lámpakeretek és kilincsek
- 18"-os bicolor "Nouva QV" könnyűfém keréktárcsák
- fekete tetőkárpit
 
Az egyik alábbi opció kötelezően választandó a csomaghoz:
 
- Szövet üléskárpit (QV széria)
- Fekete bőrülések fehér és zöld varással
- Sabelt sportülések (elöl)
 
 
Sajnos a tesztautóban az amúgy 550 ezer forintért rendelhető Sabelt sportülések nem voltak benne, de tavaly AlfaCityben kipróbálhattuk azt a verziót is. Imádtuk az üléseket, a ki- és beszállás ugyan nem könnyű, de ha már benne ülünk, nagyon kényelmes, és hosszú távon sem fárasztó, ellenben kiváló az oldaltartása, olyan érzést nyújt, mintha egy versenyautóban ülnénk. Hátránya, hogy a Sabelt sportülésekben nincs oldallégzsák, ami a többi ülésváltozatban széria tartozék.
 
A piros MiToban a fehér és zöld varrással díszített szövet üléseket találtuk, az elsők kényelmesek, de a hátul ülők hosszú távon szenvedősnek nevezték a rövid ülőlap miatt.
 
 
A motor 1.4 TB MultiAir benzines, 135 lóerővel, amit érdekes módon egy ötsebességes váltóval szereltek. Ez a városban jó, országúton és autópályan viszont nagyon hiányzott a hatodik sebesség, ami a fogyasztáson is meglátszott: sikerült 8,9 literes átlagot produkálnunk, vegyes használattal (négy személlyel, klímával).
 
Hozzá kell tenni, ezért a fogyasztásért kapunk is valamit: a 135 lóerőhöz képest hihetetlen vehemenciával gyorsít az autó. Mintha legalább 160 lóerőnk lenne. Tisztára, mint valami dízelmotor, úgy vágja át az érzékeket. És a motor vígan forog tiltásig, egy baja van, hogy akad némi turbólyuk. Megszokás kérdése.
 
 
A formatervét lehet szeretni, vagy nem szeretni, de azzal nem érdemes vádolni a MiTót, hogy nincs benne Alfás érzés. Különlegesnek különleges, jól is megy, a vezethetőségével sincs baj, nem érdekel a fogyasztása, utána fordulnak az utcán, szóval minden adottsága megvan ahhoz, hogy egy Alfás megszeresse. Amit ő meg tud tenni, azt megteszi gond nélkül. Kicsit mintha méltatlanul lenne lenézve a kis Maciarc. Pedig megér egy próbát.
 
A teszthez az autót az Autóház Budaörs (Olasz Autók Háza) biztosította.
Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Attis2025-10-16 14:45:02 // 6857
Szia! Nekem 1.4 multiair van 105LE (tahát sima szívó).
Július közepén vettem Németországban szintén a feleségemnek. :) (2011-es 115ezer km-rel).
-A hátsó kerékcsapágyak biztos, hogy gyenge pontot jelentenek ezt több helyen is olvastam. Mire hazaértem vele és itthon intéztem a rendszámot, addigra nekem is megadta magát a bal hátsó. Öröm az ürömben, hogy viszonylag egyszerűen cserélhető akár otthoni körülmények között is.
-Több helyen olvastam, hogy az első lengéscsillapító toronycsapágyai is időnként cserérre szorulnak, erről még nem tudok nyilatkozni.
- A csomagtérátvezetőben a kábel(ek) szakadása is típushibának mondható, akár csak a 159-esben.
- első lámpabúrák mattulása.
- külföldi fórumokon olvastam, hogy a kormány perselye kiszárad(hat) egy idő után és akkor alacsony sebességnél, ha tekered a kormányt akkor "nyikorgó" hangot ad. Ezt azóta én is felfedeztem, egyenlőre még nem találtam megoldást rá. (Azon kívül, hogy szereljem/szereltessem ki és vigyem el kormánymű felújításra).

Nekem hirtelen ennyi jutott eszembe.

Ezek elég bagatel dolgok, ezektől függetlenül sem bántam meg, hogy megvettük az autót. Szerintem jól lehet vele közlekedni, el is lehet férni benne és még a csomagtartója is egész használható, ha pedig ledöntöd a hátsó üléssort akkor tényleg rengeteg minden belefér.
Kazes☻2025-10-15 16:43:55 // 6856
Én a motorhoz tudok annyit hozzászólni, hogy remek... nálunk 95 lóval egy Stiloban munkálkodik, remekül... igaz nem egy telivér ménes, de nem is arra való. :)
szana82025-10-14 14:00:24 // 6855
Sziasztok,

Gondolkodunk a feleségemnek egy Mito vásárlásán. Mivel leginkább városban lenne használva, így a legkisebb 1.4 szívó amit nézegetünk. A keret kb 1.5 millió. Találtam a hahun párat ami ebbe az összegbe belefér és talán nem a lelakott kategória. A kérdésem az lenne, hogy mire érdemes ezeknél figyelni vásárláskor? Van e valami típus hibája? Vezérlés csere periódus? Annak a költsége stb. Minden tanács érdekelne.
Előre is köszönöm.