Jellemzők: Jellemző, hogy megbámulják.:)) Na vegyük komolyabbra. Szóval a 4. Alfám, de az első amiről elmondhatom más elöttem nem rakta bele a seggét. Április 16.-án lesz egy éves. A kiválasztás okozott némi dilemmát, és az hogy 1.8-as lett köszönhető annak, hogy a 155 1.8-as Alfa motorjáról csak jó emlékeim voltak, ill. az hogy elötte kipróbáltam pár 1.6-os 156-ot is, de az nekem kicsit gyengének bizonyult. Persze az igazi egy 2.0 JTS lett volna, de úgy voltam vele az a kb. 20 LE nem ér meg nekem 1.000.000 Ft pluszt, és hitelt sem akartam bevállalni emiatt. Szóval volt egy közel 1 éves alfátlanságom. A V6 után ugyanis ha rövid időre is de visszatértem a Lancia-hoz. Vettem egy Lancia Kappa Turbo-t, de mindamellett hogy az autó szép volt, és brutálisan ment, valahogy nem volt az igazi. Már a vétel pillanatában tudtam, hogy addig lesz nálam, amíg az új 156-ot meg nem bírom venni. Durván egy évig éltünk szimbiózisban, de szerelem nem alakult ki. Aztán 2002 őszén olvastam a Totalcar-on, hogy a 156 átesett egy laza faceliften, és kivülről csak annyi változott hogy szinre fújtak pár addig fekete műanyagot, a belső tér jelentős átalakulásoon ment keresztül. Ráadásul bemutatták az új 1.9-es MJet Dieselt, és teljesen megkavarodtam. Megrögzött diesel ellenes mivoltamból kivetkőzve elkezdtem agyalni mi lenne ha..... Azt hogy nem lettem diesel Alfás, leginkább a FAM-nak köszönhető, mivel bár a Mjet bemutatásra került 2002 Szeptemberében, 2003 februárjában még itthon semmi konkrétumot nem mondtak róla. Sem azt hogy mikor kezdik forgalmazni, és hogy mennyibe fog kerülni. Viszont 2003 jan.1-és márc.31között megrendelt Alfákhoz igen kedvező Akció társúlt miszerint minden 156-hoz adtak 700.000 Ft értékű extrát.
Ennek a csábításnak már nem tudtam ellenállni, hiszen ezálltal, a xenont és a GPS-t leszámítva gyakorlatilag full extrás gépet tudtam venni alapáron. Megrendeltem, azán már csak az 12 hét volt baromi hosszú amire megjött. Hát most itt tartunk.
Extrák: Egyszerübb lenne hogy mi nincs benne.:) De sorolom:
- kétoldali digit klíma
-ABS, VDC, EBD,
-6 lufi
-full, MOMO bőrkárpit
-kormányról vezérelhető Blaupunkt CD rádió
-6 hangszóró+ Sub a csomagtérben
-MOMO GT2 bianco felni 17X8" (nyári set )
-sportcsomag
-hátsó légterelő
-Ezeken felül Progression felszereltség
Egyéb: Sajnos 44440 km-nél úton hazafele egyszer csak elfogyott belőle az erő. Tréler, szervíz, és másfél hónap várakozás után a FAM jóváhagyásával szavatossági csere történt. Így jutottam az Mjet-hez.