Tagok >> DennisBeru >> 146 1.6 TS SE >> Blog
- Típus:146 1.6 TS SE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Piros (Rosso 130 B/B)
Gyerekem vittem Pestre kórházba, aztán visszafelé jó 60 km után halk ciripelést hallottam a motortérből, mondom félre állok (autópályán) , igaz nem fémes hang, de nehogy nagyobb baj legyen.
Többet nem indult a kocsi, szorult az egész motor.
Elhuzattuk a szervizbe 15-20 km-re álltam meg. Kiderült az új motor csapágy törlést szenvedett, de nem is gyári csapágy volt benne már. (MINDEN hosszabb út előtt az összes folyadékot, olajat, kerék nyomásait ellenőrzöm.) Olaj volt benne, nem fogyott ki belőle. És az első csapágy tört el... A lényeg:
3 henger kuka, blokk kuka, főtengely kuka....
Motor felújítás...
Sajnos a motor csere után a vezérlés nem volt az igazi. Vettem egy 2.0 motorvezérlőt extra kedvezményes áron hozzá módosított... 5.500 fordulatnál nyit az utolsó szelep...
Tesztelgettem, jól ment, de fekete leves nem ette, zabálta az olajat az új motor. Fel akartam újítani, ezért azt beszéltük gyűjtök és ha oké akkor szólok,csinálják.
Közben Szét kellett vágnia egy Facebook-os embernek a Ti kocsiját, magán ügy, de fájt a szívem... Viszont amit lehetett kimentettem belőle. Elektromos ablakok hátra( közép konzollal, kezelő gombjaival) , kárpitok a hátsó ajtóhoz, bőr kormány. Meg pár apróság.
Immo hiba, nem érintkeztek a vezetékek rendesen. Agyhalál...
Menet közben eltört a hajtókarcsapágyam.... Arra jutottam jobban járok a felújítás helyett cserélni a motrot. Vettem egyet Alfás Marektől, de akkor már egy 2.0 kapott, persze szereléskor mondtam nézzünk meg mindent.(Külön a kartelt is megvettem... 20 ezer) Váltó új tömítés, koplett kuplung csere, fék munkahenger, 10w 60 Motul olaj,váltóolaj, szűrők, meg a sarlang...
Nagyon, nagyon sok(k)-ba került... 120 volt a motor + 260 a szerelés (160 anyagköltseg,100 a munkadíj)
Ennyi volt a kocsi anno... 🤣
Szívás, de az élmény megfizethetetlen. Maradt a rövid váltóm, így nem ugrik a verda, hanem repül :D
Szerintem ez már rajtunk 'ragad' 🇮🇹🐍🍀
Will megkapta teljesen a piros színt, kivéve amit direkt fehéren hagytam. Drága, de úgy sem tudok venni másikat, ezért ez olcsóbb (és megbízhatóbb) , mint 6-700 ezerért venni valamit amin azt sem tudom mi jó + átírás stb... ÚJ Színkód: 169/A
Sajnos nem önszántamból, de meg kellett válni a katalizátoromtól, belül összetörtek a lamellák. Most élvezem a nyitott rendszer előnyét, de úgy van kialakítva, hogy természetesen kibelezve mehet vissza a helyére.
Villamossági szaki bekötötte az ülésfűtést, rárakta a nyestriasztót(6500 volt postával) +biztosíték táblát cserélte, mert még amikor vettem ki volt olvadva a hátsó szélvédő fűtésnél a panel.
Ebay-en vettem 13 ezerért egy profi ülésfűtés szettet a két elsőre. Kárpitos bele is tette, sőt! Mivel az öreg (64 éves) régen Alfás volt anyagárban teljesen felújította az üléseket, és már tervek is az asztalán hogyan néznek ki, de sajnos csak jövőre... :( Cégem csőd közeli állapotban van.