Ma ellátogattam a DCS tuning műhelybe Domokos Csabához egy turbó átvizsgálásra . Egy kirepedt szívócsövön kívül mást nem találtak . A turbólapátok nincsenek sérülve , nyomó oldal tömített , úgyhogy Csaba szerint menjek vele amíg nincs más hiba (erőtlenség , magas fogyasztás , füstölés) . A fütyülésen kívül más hibája nincs . Hát akkor hajrá , majd az idő megmondja mi a hiba . Ja ! Próbaképp feltöltött rá egy másik vezérlő szoftvert , + 30-35 le töblet , kb 40-50 Nm forgatónyomatékkal kiegészítve . Olyan volt mintha nem is az én autómba ültem volna . Úgy ment mint a szél . Csak most a költségvetés nem birja el úgyhogy vissza tette az eredeti szoftvert . De azért nagyon mozgatja a fantáziám , a 75 rugó meg fájdalmas kiadni .
Nagyon csúnya süvítő hangja lett a turbónak . Hál isten nem csapágy hang , hanem erős levegőfújás hangja . Csövek átvizsgálása nem hozott eredményt , majd Komáromba találkoztam Erhard cartárssal és a turbónyomás szabályzó szelep hibájára terelődött a gyanu , ami be is igazolódott . Átszakadt a szelep és maximális nyitásra állitotta a lapátokat a vákum . A héten érkezik az új szelep , remélem jó lesz . Hát sajna a szelep kicserélése után is megmaradt a hang úgyhogy tovább vizsgálódunk :((
Nagyobb gázadáskor kormolt , megnéztük a turbónyomás érzékelőt háááát egy korom gömb volt az egész . 10 percig áztattuk mire kimosódott , de mostmár működik és nem is kormol a gép . Köszönet a gyöngyösi Fiat szalon szerelőjének Nagy Tominak .
Állandóan befagyott a kézifék , nemcsoda hisz el volt töredezve a burkolata . Csere megtörtént .
Nos , egy termosztát csere leküzdve . Remélem ezzel már felmelegszik a hűtővíz !
Elszállt egy izzítógyertya . Azt hittem komolyabb a gond , de szervízbe kiolvasták a hibát és ezért villog az izzításvisszajelző . 6000 huf , meg 10 perces munka és minden rendben , gyertya kicserélve , nem villog a visszajelző .
A gázolajszűrő vízérzékelőle eltört . Kénytelen voltam kiiktatni aztán megpróbálom pótolni ami a jelek szerint nem is könnyű , vagy mégis ? 6500 ft-ért holnap küldik :)
Ma fölraktam a téligumi garnitúrát , még ezt a telet kibirja jövőre meg négy új állja majd a sarat (havat):))
Sikerült szereznem a megkopott embléma helyére egy újat , jutányos áron 3000-ért .
Ma kicserélték a vezérműszíjjat , vízpumpát és az ehez tartozó dolgokat . Kicseréltem a légszűrő házat (törött volt) és a légszűrőbetétet , úgyhogy még egy gázolajszűrő csere (ami ma 2008-11-01-én megtörtént ) és egyenlőre ennyi .