Tegnaptól újból rendesen megy a szerkezet! Köszönet ezért többek között, de elsősorban Zé. cartársnak!
Úgy kezdődött, hogy észrevétlenül egyre lomhább lett az autó, majd a végső stádiumban reggelenként a hideg motor el se nagyon akart inulni elsőre. A második indítás után látszólag rendes (kissé emelt) alapjárat volt, de terhelés hatására fulladt, torpant és visszadurrogott a szívócsőbe a motor. Az üzemi hőfok elérése után megszűntek az előbbiek, ám egy langy-beteges-nyúlós menetteljesítményű állapot állt be. A fogyasztás megnőtt, a kipufogógáz szaga is jellegzetesen büdös volt. Az i-re a pontot az tette fel, mikor az Üllöi úton a szélső sávból 60-nál harmadikban padlógáznál egy SX4 vígan beelőzött.....
A hibatároló kiolvasása után P0170 és P1173 kódok maradtak, melyek a keverékképzéssel vannak összefüggésben. (Részletesebben a kódokról itt: http://www.mobydic.hu/info_text.htm#o389846294puf148 ). Mivel már a lambda szonda sincs a helyzet magaslatán, így erre és az LMM-re koncentráltam. Az LMM csatlakozójának lehúzásával egyébként pofon egyszerűen (így utólag) diagnosztizálható volt a hiba. Érdemes tehát egyből ezzel kezdeni, ha hasonló a jelenség. A lehúzás után ugyan befecskendező hibajel égett a műszerfalon, viszont határozottan jobban ment a kocsi. Természetesen elkerülhetetlen volt új LMM beépítése. És itt jön a lényeg CSAK eredeti, azaz Bosch LMM-t szabad beépíteni, mert az utángyártottal NEM oldódik meg véglegesen a probléma. A Bosch azonosító leolvasható az autóban lévő LMM-ről, persze amennyiben az még nem cserélt. Az enyémben az eredeti volt 0280 218 019 számú. Ha bizonytalan vagy ezt illetően érdemes a Bosch honlapját felkeresni és ott pontosan megtalálod, hogy mi kell. Sajnos nem olcsó mulatság, de ami jár az jár!
Mostmár jöhetnek nemcsak SX4-ek!!!
Közreadom az első lökhárító leszerelésének menetét, tekintettel arra, hogy nem találtam ehhez kapcsolódó anyagot és hátha jól jöhet másnak. Az egyik alsó rögzítő fülnél korábban felakadhatott az autó és ennek sérülése miatt eldeformálódott és el is szakadt a műanyag. Itt csak a lökhárító leszerelésére térek ki.
A motortér felnyitása után a zárhídon van három torx csavar, melyet oldani kell. Ezután levehető a lámpák közti műanyag elem. Az autó alján ugyanilyen csavarok vannak, a kerékjárati ívnél lévőket óvatosan kell kihajtani mert a lerakódások miatt erősen szorulhat. Érdemes WD-40-el kezelni előtte. Alól van még két csavar ezen a kettőn kívül. Ezek után érdemes a ködlámpákat kiszerelni. Ezek műanyag takaróinak lepattintása után találhatók meg a rögzítő csavarok, és hozzáférhető a csatlakozó is.
Ezután jön a leggázosabb művelet. A kerékjárati műanyag takarólemezek csavarjait kell oldani. Kettő az ív szélén, egy bent a kerék mögött, egy pedig a kerék előtt. A kerék előtti csavarok kihajtásához a kerekeket el kell fordítani. A takarólemez némi finom erőszak árán a fém kerékjárati ív mögül kipattintható és kissé félrehúzható. Minderre azért van szükség mert a műanyag dob mögött belölről a kerékív vízszintes része és a lökhárító műanyag itt is össze van csavarozva. Sajnos ez is eltömődhet sárral, így elég nehezen jön ki, annak ellenére, hogy műanyag tipliben mozog. Ezek után szépen lecsúszik a helyéről a lökhárító.
A lökárító javítása így egyszerűen megoldható volt. A visszaszerelés természetesen fordított sorrendben adja magát. A leszerelés kényelmesen egy óra hossza alatt elvégezhető, a felrakás szintén. Maga a műanyag javítása került 3000 forintba.
A 2008-as év végét egy kis hibakereséssel töltöttük... Történt, hogy egyszer csak dadogóssá vált a motor járása, mintha csak két-három henger dolgozna. A hiba egyszerűen meglett. A vezérműszíj felőli henger gyertyái félig vízben álltak, máig érthetetlen okból. Tisztítás és szárítás után minden a legnagyobb rendben lett, érdemes esetleg ezzel kezdeni a vizsgálatot hasonló esetben.