Tagok >> Kardosdoktor >> Blog
Nem a germán autógyártás remekeit szidom, hanem azt a fránya alkatrészt egy olasz autóban, ami váratlan helyen és időben okozott leállást és újra nem indulást. Na erre volt ráírva, hogy "Germany". Ez pedig nem volt más, mint egy holtponti jeladó a Bosch-tól. Alexék rádugták computerre a kicsi pirosat, az kiírta a hibát, megrendelték, fél óra alatt kicserélték! Azóta jó... :-)
A nagyszervíz után néhány nappal egyik reggel idegesen hívott Zsuzsi, hogy egyirányú utcában haladva egy agresszív, a KRESZ szabályaira magasan tevő, testes banya egy szakadt méregzöld F Astrával a hely szűke miatt letörte a jobb tükröt. A spiáter konzol megadta magát, csak a vezetékek tartották. Telefon Alexnek, másnap fölkerült az új. Egy feketét szereztek bontóból, amire át kellett pattintani az eredeti alu borítását. Ráadásul ez egy holtteres verzió, ami különösen jól jön sávváltáskor, kompenzálva ezzel a '47-es parányi tükrét. :-)
A nyárvégi szervíz során Alexék jelezték, hogy a hátsó fékbetét és tárcsa 5-6000 km után cserélendő. 167450 km-es óraállásnál ez meg is történt az Alfariumban. Textar tárcsák és Ferodo betétgarnitúra került beépítésre. Karácsonyi látogatásunkkor az édesapám - még KGST gépekre tervezett - kapubeállójában leszakadt a kipufogó hővédő borítása az alvázról. Alexék egyenlőre nem tudtak ilyet szerezni, ezért az eredetit visszarögzítették a helyére.
84300 km-es óraállásnál Alexéknél (Alfarium) megtörtént a vásárlás után elengedhetetlen olaj (Selenia 20K)+ szűrők + vezérlés (szíj, görgők, vízpumpa), valamint első fékbetétek és tárcsák cseréje (Jurid).
Át is nézték, összességében rendben is találták a kis lombard vagányt. Némi olajizzadást láttak ugyan a váltónál, ezt egyenlőre csak figyeljük. :-)
Az Alfadepoban rábukkantam egy szép állapotú 15"-os, 415–ös típusszámú sportos felniszetre, így megváltunk az Alfákon mindig kiábrándítóan ronda lemezfelniktől. Dávid 15 eFt-ért be is számolta azokat!
Még anno Halesz mutatta GT-jében ezt a dokkolót. Mondta, olvassam el az Amoren az általa írt részletes tesztet is. Nekem igazából csak egy jó tartó kellett a 159-be, mert a gyári B&M tökéletesen tette a dolgát iPhone 4-emmel. Most viszont telefoncsere előtt állok és Zsuzsinak átadom a régi iPhone-om. Gondoltam, hogy mivel 147-esében nincs semmi gyári kihangosítás és mp3 lejátszási lehetőség, egy ilyen Dension eszköz a kézenfekvő megoldás. Nagyon jól szól a zene az FM transzmitterén és tökéletesen érthető a telefonbeszélgetés is rajta mindkét irányban. 147-esben, GT-ben profi módon rögzíthető kis öntapadó talpával a középső szellőzőrostélyok tetején, a vezető oldalán. Kifutó modellként reklámáron kaptam meg a Gigatelnél. Minden iPhone 4/4S használónak csak javasolni tudom!
Feleségem Zsuzsi, már egy ideje figyelemmel kíséri Alfás rajongásomat és ő is nézegeti a lombard autógyártás újabb remekeit. A facelift utáni 147-es Alfák tetszettek neki. Nem is csoda, nagyon jót tett a formának a Giugaro általi "159-esítés". A típus nekem is régi nagy kedvencem volt, sőt még korábbi Nuova Bravo vásárlásomkor is egy komoly alternatíva volt ( sokat meg is néztem, csak mind rom volt :-( ).
Öt ajtóst szeretett volna, mert a kicsi Milánt már nehéz volt ki-berakni az előző 3 ajtós autójába, meg hát csúcs az a rejtett hátsó kilincs! Fekete, vagy grafit metál volt az elképzelt szín, és fontos volt, hogy ne legyen beige a belseje.
Hosszas kutatás és autónézés után egyik szeptember végi napon megláttam egy hirdetést egy váci kereskedéstől, amiben egy Alfa rosso 1.6 TS-t kínáltak. "Piros???", kérdezte Zsuzsi. "Piros, mint egy Alfa", mondtam. Megnéztük, egyből imádta! Gyönyörűen terpesztett a pici piros autó a 17-es Black Line felniken. Sérülésmentes, szép a belseje is. Átnéztük műszakilag is, különösebb problémát nem tapasztaltunk, egyben van. 84000 km egy osztrák nőnél nem tette tönkre a futóművet sem. Meg is vettük! :-) Szeret vele járni Zsuzsi. Élvezi, hogy nem túl nagy, pörgős motorja sportosan repíti, stabil a futóműve és alfásan vagányak a fények a belsejében. Ő az '59 kicsi testvérkéje! Sokban hasonlítanak is.
Fenti hibaüzenet fogadott egyik októberi reggelen. Telefon Alexnek (Ali76), hogy az izzítógyertyáimmal gond van. Némi egyeztetés, e-mailváltás után október 25-én reggel elvittem a gépet az Alfariumba, ahol Pettinke is épp ott indította a napját. Mint '59 extulaj, már tolta is a tapasztalati infókat: "Vagy gyertya, vagy relé". Délelőtt hívott is Alex, hogy 2 gyertyám oda, a másik kettő meg épp, hogy működik, a relé pedig szépen csattogott teszt során. 4 db. NGK gyertyát kapott 164180 km-es óraállás mellett. Korábbi e-mailezésünk alkalmával már bejelelentettem a feleségem újdonsült '47-esét is egy nagyszervízre, most le is pontosítottuk november 4-re.
20e km megtétele után (160800 km) esedékesé vált az olaj és szűrők cseréje. Praktikussági szempontból (távolság) most szervízt váltottam. Felcsörögtem a Ali76-ot (Alfarium), hogy a sok koros Alfa gyógyítása mellet belefér-e nekik egy gyermekkorú '59? :-)
A mai napon olajcsere (Selenia Pure Energy WR 5W-30), olaj-, pollen-, légszűrő cseréje történt. Valamint a hosszbordás szíj hosszanti repedéseire is felhívták a figyelmemet, így azt is kicserélték.
Az első féktárcsák és betétek egy ideje már cserehatáron voltak, javaslatukra gyárival megegyező minőségű Ferodo tárcsákat és betéteket kapott a gép. A hátsókat nem bántották, azokban még van némi tartalék.
Kedvesek, rugalmasak, hozzáértőek, korrektek, csak ajánlani tudom őket. :-)
Felkerültek tegnap a nyári kerekek és a gyalázatos fővárosi utaknak kitett futómű beállítása is megtörtént, lakhelyemhez közeli gumiszervízben. Gyakorlatilag egyik kerék sem mutatta a gyári értékeket, és a rossz futómű geometria miatt már remek abroncsaim széle kezdett óvatosan kopni.