Blacky közbenjárásával,tegnap megkaptam az új hátsó agyat.Ma pedig alkalmam nyílt a felszerelésre is...
Meglepően gyorsan és könnyedén megvolt.Kerék le,és felszereléssel együtt volt talán fél óra....
Remélem most egy ideig nyugton lesz a masina.
Kissé legatyásodtam fék-ügyileg...olyannyira,hogy már a kopásjelző is villogott egy ideje.
Plusz valahonnan erős csapágyhangot is hallottam.Gondoltam összekötöm a kellemest a hasznossal...kicserélem a féket,és megkeresem a hang forrását.
Szóval alaposan leégett a hátam a napon,de túl vagyok rajta.Mindenhol kicseréltem a tárcsákat ill. betéteket...Lengyel Steinhof márkájúra (remélem beválik),és megtaláltam a rossz csapágyat ill. csapágyakat is.
A bal hátsó csapágyam már lóg egy kicsit....és a jobb oldali is. Hogy mennyire...?
Nagyjából a jézusmária! és az atyaúristen!!! közé saccolom...
Szóval megvan a következő elfoglaltságom....
Ja,és ha már ott jártam,megpróbáltam beállítani a fékerő-elosztót is.Kissé furán koptak a hátsó betéteim,remélem ezzel megoldottam a problémát.
Pontosabban szívócső...csere.Ez bizony már a korral jár.Kirepedt a gumi szívócső.Igen,az....a fojtószelep és a légtömegmérő közötti.Egy ideje már gyanús volt,mert kicsivel 2000-es fordulat alatt furán rángatott a gép.Meg szinte bármilyen alacsony fordulaton történő gyorsításnál.
Jómunkásember lévén,meg is javítottam.Ahogy azt kell....szigetelő szalaggal.Tartott is vagy két hétig.Aztán inkább rendeltem egy utángyártottat az Elaforg-tól.
Ma beraktam,és a rángatás már a múlté.És ha már arra jártam,az alapjárati motort is kipuccantottam.
Pontosabban olajtartási....
A múlthét végén bementünk a városba a családdal.Hazafelé megálltunk vásárolni.Mikor kiszálltunk a kocsiból,észrevettem hogy összepröckölte valami az egész kocsi hátulját.
Első döbbenetemben rögtön belekotortam a kipufogóba....csontszáraz.Na szép....akkor nagy a baj...
Hazaérve mikor megálltam a kapuban,azalatt a két perc alatt,jó tenyérnyi tócsát csurrantott maga alá.Beálltam,megemeltem...a főtengely végi,nagy ékszíjtárcsa alól vékony sugárban csörgedezett az olaj...
Én meg pont most akartam olajat cserélni.
Szóval Ofi és Zé....
Ofi-tól lett olajcsere szett akciós áron....Zé meg szintén korrekt áron,kicserélte a rakoncátlankodó szimeringet.
Ez van...mi sem leszünk már fiatalabbak.Az évek és a kilométerek nem múlnak el nyomtalan...
A párom még a télen elgombázott egy Megane-t....na nem nagyon,csak a lökhárító bánta.Több helyen érdeklődtem,aztán végül is egy Kecskeméti bontóban vettem egy komplettet,ködlámpákkal.Ma délután gyorsan ki is cseréltem...
A sérült simán lejött,lévén egyébként is darabokban volt már.A cseredarab is simán felcsúszott a helyére,bár az alsó illesztőtányérok a régin maradtak,mert a nyúlványok alja elrozsdásodott.
Ködlámpa bedug,rendszám átrak...áll,mint Katiban a gyerek! A külső héj lógása ezennel megszűnt,de a sportcsomag miatt továbbra is elég lent hordja az orrát...
Ma septében kicseréltem a kuplung munkahengert....
Reggel a párom panaszkodott,hogy nagyon lent fog a kuplung.Mivel már a multkor is vacakolt,felsejlett lelki szemeim előtt egy költséges kuplung tárcsa+szerkezet csere...
Délelőtt jött is a hívás....Gyere értem,megállt az Alfa! Öröm az ürömben,hogy kb 2km-re dolgoztam tőle.Érte mentem,autót cseréltünk.Ezután egy kényszer szülte rallye-style kuplung nélküli hazaút következett.
Mikor hazaértünk,csak úgy kiváncsiságból bekukkantottam a motorháztető alá.Mikor láttam,hogy minden csupa fékolaj,kezdtem reménykedni.Hátha "csak" a munkahenger az....márcsak azért is,mert annak idején a GTV-ből kimentett darabot,kitudja miért,de teljesen felújítva raktam el.
Hazaértem,kiszedtem.Kitörő örömmel vettem tudomásul,hogy tökéletesen megeggyezik a két munkahenger.
Szóval kicseréltem...légtelenítettem...jó lett.Azért kiváncsiságból szétszedtem a régit.A karmantyúk féloldalasra koptak....ez okozta a galibát.
Az ablaktörlőm vacakolt egy ideje....meg is kérdeztem a topicban,hogy vajon mi baja lehet...néha,furán rángatózva mozog a lapát. Többen is javasolták,hogy alaposan zsírozzam át az egészet.
Ma vettem egy pár menő,rugalmas lapátot és nekiláttam...
Az egész mechanikát szétszedtem,a tengelyeket is kihúztam és bezsíroztam.Elég rozsdásak voltak.A gömbfejeket is alaposan megtömtem zsírral,majd összeraktam.A próba során egy furcsa hangra lettem figyelmes,olyan mintha a motor egy bizonyos pozícióban kontakthibás lenne....na majd ő lesz a következő.
De csak mióta beraktam egy távirányítós központizár vezérlőt....
Már egy ideje szenvedünk a zárakkal.A vezető oldali zárólemezkéje eltünt,így a kosz és a víz akadálytalanul bejuthatott.A másik oldali meg már csak többszöri próbálkozásra működött.Mivel a zárcsere drága és körülményes is egyben,az olcsóbb és elegánsabb megoldást választottam.A bicskakulcs.hu-n rendeltem egy távirányítós,központizár vezérlőt.
A beszerelés Axl Trans segítségének köszönhetően (küldött rajzokat) viszonylag egyszerű volt,bár a csomagtér nyitóval szenvedtem egy kicsit.
Ha már úgyis szétszedtem a középkonzolt,kicseréltem a fűtésállító világítását is....bár még mindig olyan mintha nem világítana...
Ma az autó sikeres műszaki vizsgát tett.....
Olyan félsikerest....persze nem az autóval volt a baj.Szerintem sokan jártatok így.El van írva a környezetvédelmi osztály.Úgyhogy még az okmányirodába is el kell mennem,hogy átírják...bepecsételjék...felragasszák....stb...
A vasárnapi előképzésnek köszönhetően,kb 30 perc alatt mindkét kézifék-bowdent kicsréltem.
Összehasolíthatatlanul jobb az érzés és a hatás is.Pénteken viszem vizsgára...ha megint csak annyi hibát találnak mint a legutóbb (rozsdás a kipufogó) akkor teljesen elégedett leszek....