Tagok >> AngeloDivina >> 145 1.4 TS >> Blog
- Típus:145 1.4 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:Fekete
Ennyi volt a gyári alkatrészekben.
Elhoztam végre! Első utam a benzinkútra vezetett. Teletankoltam, csak hogy mind a ketten jól érezzük magunkat! Irány Veszprém és nem sajnáltam bőségesen adagolni a gázt. A katalizátorból ki kell tolni a sok lerakódott kormot ami a régi elhasználódott alkatrészek miatt keletkezett.
Úgy indult a dolog, hogy a kötelező nagy szerviz lesz megcsinálva, de a technika közbe szólt és kibővült néhány alkatrész cseréjével.
A lista:
Vezérműszíj, feszítő és vezető görgő
vízpumpa
vezérlésmódosító
olaj, olajszűrő
levegő és utastér (pollen) szűrő
hűtőfolyadék
hosszbordás szíj, szíjfeszítő + vezető görgő, szíjvezető görgő
TS gyertyaszett (8db)
lamdaszonda
gyújtó trafó 2db
Nem olcsó a lista. Munkadíjjal 210.000 Ft
Az hogy vigyorogva tettem meg a Budapest-Veszprém távot, egyszerűen megfizethetetlen. Mintha nyalókát adtam volna egy 3 évesnek az útra.
Nem dadog, végre 5. sebességben is tudtam a városban haladni. A hangja isteni lett. Már lehúzott ablakkal is lehetünk a dugóban, mert nem fulladunk meg a saját kipufogó gázunktól. Ami a legfontosabb, visszaesett a fogyasztás. A városban 16 litert mértem legutóbb 100 Km-en. Most vegyesben úgy hogy lakott területen kívül nem kíméltem 9,5 liter. Ha nem állatkodom, meg lesz a gyári érték is. :D
Lesz még mit kicserélni a 17 éves autómban, de mint ma is kiderült, van értelme folytatni. Csak ésszel!
A két hibás gyújtó trafó miatt a már amúgy is régi gyertyák nem robbantottak megfelelően. Emiatt sok üzemanyag nem lett elégetve. Ez hatással volt a lamdaszondára és kinyírta azt. Ezért rengeteg benzin jutott az égéstérbe, ami ráadásul nem is lett hasznosan felhasználva. Ettől a többlet fogyasztás, az erőtlenség és a füst. Kipufogót amúgy is kell cserélni hamarosan (Már az is meg van.), így nem olyan nagy gond az abban lerakódott korom. Viszont a katalizátort és a pillangó szelepet is ki kell még tisztítani.
Javasoltak még olaj fúvóka és szelepszár szimmeringek cseréjét is. Azt is megejtjük majd. Tuti találunk amit ezeken kívül még érdemes lesz cserélni.
Ja és az út során nem maradtak el a Cartársak villogásai sem.... :D