Tagok >> AngeloDivina >> Blog
Egy év után eladtam. Párom meg is siratta. (Ez elég váratlanul ért!)
kb 12.000 km-t tettünk meg, egyszer sem hagyott cserben. Nagyobbra fogom költeni az érte kapott összeget, mert ez az 1.4TS nem épp autópályára való.
Aminek nagyon örülök, hogy egy Amore tag vette meg a fiával, és tudom (legalábbis éreztem), hogy jó kezekben lesz és van még pár éve a kis Alfának! :D
Visszlát Alfi!!! :( :)
165.650 km
Január végén sikerült odacsapnom a jobb első kereket egy balos kanyarban a padkához. A kormány 90 fokkal elfordult és úgy mentem haza. Kerestem egy közeli szerelőt ahol van futóműállítás is. A jobb kormányösszekötő elgörbült és a gömbfejet is cserélték. Futó műállítással alkatrésszel és munkadíjjal 20 ezer Ft-ba került. Ez fájt. Máskor jobban figyelek.
A télen elkezdett szivárogni az olaj. A szelepfedél tömítés megadta magát. Elvittem Ferkéhez és cserélte+pasztázta.
Közben kiégett a műszerfal világítás a kilométer számlálónál, azt cseréltem. Majd cseréltem a bal első index izzót is. Kedvére villogott csak. 300 Ft bánta.
Február utolsó hétvégéjén családi látogatásra mentünk. Lemostam a kocsit. Laci bátyó meg lecserélte az olajat, mert megtettük az első közös 10 ezrünket. Olaj+szűrő 7 ezer Ft
Vissza olvasva láthatjuk h sem időt sem pénzt nem sajnáltam az autó felújítására. Közben volt egy hetes Hajdúszoboszlói nyaralás is.
Persze meg is dolgoztattam, ha már ennyi törődést kap. A felújítási folyamat közben a mai napig bezárólag megtettünk 7.932 km-t 186 nap alatt, ami 42,6 km naponta. 9,5L/100km-es átlag fogyasztással 753,54L benzint és 316.486Ft-ot kajált 420Ft-os átlag benzin árral számolva.
A 2014-es évet felújítás szempontjából lezártnak tekintem.
Egy korábbi bejegyzésből kiemeltem az akkori terveket, hogy mit is akarok megcsináltatni a kocsin. Kihúztam ami már kész van:
"vezérlés szett, vízpumpával csere"
vezérlésmódosító csere
olaj + olajszűrő
levegő szűrő, pollen szűrő csere
komplett kipufogó rendszer katalizátortól hátrafelé
"Fel kellene deríteni még néhány hibát és majd meglátom, hogy azokat mikor tudjuk orvosolni. Valószínűleg az lesz a második fázis. A lista a következő:
Indításkor csúnya a motor hangja. (Vezérlésmódosító cseréje lehet segít rajt)"
Lassításkor fel-le jár a fordulatszám. Helyben állva nem.
Szervó eszi az olajat.
Eszi a benzint. Budapesten néha dugóban állva 16 Litert mértem. Hosszabb távon sem győztem tankolni.
100 km/h felett rázza a kormányt és a kulcscsomómat az ajtózsebben
Üzem melegen nagyon füstöl egy helyben állva a dugóban a kipufogó, na meg magasabb fordulatszámon is induláskor, kigyorsításkor. (Mindenki felhúzta az ablakot körülöttünk)
A kilométeróra állás nem világít, nem látható.
"A csomagtér teleszkópok nem bírják túl sokáig, szeretik rám csukni a csomagtérajtót pakolás közben.
Csomagtérajtó zárbetétje kijön a kulccsal együtt.
Jobb oldali ajtózár kulccsal esélytelen, viszont központival záródik.
Az autó belső és külső esztétikája, a jövő zenéje." 161.988 Km
Ismét túl vagyunk egy költségesebb szervizen.
Kormánymű (bontott) 15.000 Ft végre nem csöpög már az olaj az aszfaltra és nem kell után töltögetnem a szervó tartályt. Ennek a cserének a munkadíja 8.000 Ft volt.
Termosztát 13.500 Ft. A hőmérséklet mutató szerint menet közben nem volt üzem meleg a motor, dugóban meg kúszott felfelé. Most már ez is jó.
Vezérműtengely jeladó 14.800 Ft A fúvóka formájú hibajelzés miatt kiolvastuk a hibakódot. Ezt hozta ki cserésnek.
Kipufogó flexi (120x60) 6.100 Ft
A termosztát csere, vez.tengely jeladó csere, flexi csere munkadíja összesen 6.000 Ft
+futóműbeállítás.