Tagok >> AngeloDivina >> Blog
Egy év után eladtam. Párom meg is siratta. (Ez elég váratlanul ért!)
kb 12.000 km-t tettünk meg, egyszer sem hagyott cserben. Nagyobbra fogom költeni az érte kapott összeget, mert ez az 1.4TS nem épp autópályára való.
Aminek nagyon örülök, hogy egy Amore tag vette meg a fiával, és tudom (legalábbis éreztem), hogy jó kezekben lesz és van még pár éve a kis Alfának! :D
Visszlát Alfi!!! :( :)
165.650 km
Január végén sikerült odacsapnom a jobb első kereket egy balos kanyarban a padkához. A kormány 90 fokkal elfordult és úgy mentem haza. Kerestem egy közeli szerelőt ahol van futóműállítás is. A jobb kormányösszekötő elgörbült és a gömbfejet is cserélték. Futó műállítással alkatrésszel és munkadíjjal 20 ezer Ft-ba került. Ez fájt. Máskor jobban figyelek.
A télen elkezdett szivárogni az olaj. A szelepfedél tömítés megadta magát. Elvittem Ferkéhez és cserélte+pasztázta.
Közben kiégett a műszerfal világítás a kilométer számlálónál, azt cseréltem. Majd cseréltem a bal első index izzót is. Kedvére villogott csak. 300 Ft bánta.
Február utolsó hétvégéjén családi látogatásra mentünk. Lemostam a kocsit. Laci bátyó meg lecserélte az olajat, mert megtettük az első közös 10 ezrünket. Olaj+szűrő 7 ezer Ft
Vissza olvasva láthatjuk h sem időt sem pénzt nem sajnáltam az autó felújítására. Közben volt egy hetes Hajdúszoboszlói nyaralás is.
Persze meg is dolgoztattam, ha már ennyi törődést kap. A felújítási folyamat közben a mai napig bezárólag megtettünk 7.932 km-t 186 nap alatt, ami 42,6 km naponta. 9,5L/100km-es átlag fogyasztással 753,54L benzint és 316.486Ft-ot kajált 420Ft-os átlag benzin árral számolva.
A 2014-es évet felújítás szempontjából lezártnak tekintem.
Egy korábbi bejegyzésből kiemeltem az akkori terveket, hogy mit is akarok megcsináltatni a kocsin. Kihúztam ami már kész van:
"vezérlés szett, vízpumpával csere"
vezérlésmódosító csere
olaj + olajszűrő
levegő szűrő, pollen szűrő csere
komplett kipufogó rendszer katalizátortól hátrafelé
"Fel kellene deríteni még néhány hibát és majd meglátom, hogy azokat mikor tudjuk orvosolni. Valószínűleg az lesz a második fázis. A lista a következő:
Indításkor csúnya a motor hangja. (Vezérlésmódosító cseréje lehet segít rajt)"
Lassításkor fel-le jár a fordulatszám. Helyben állva nem.
Szervó eszi az olajat.
Eszi a benzint. Budapesten néha dugóban állva 16 Litert mértem. Hosszabb távon sem győztem tankolni.
100 km/h felett rázza a kormányt és a kulcscsomómat az ajtózsebben
Üzem melegen nagyon füstöl egy helyben állva a dugóban a kipufogó, na meg magasabb fordulatszámon is induláskor, kigyorsításkor. (Mindenki felhúzta az ablakot körülöttünk)
A kilométeróra állás nem világít, nem látható.
"A csomagtér teleszkópok nem bírják túl sokáig, szeretik rám csukni a csomagtérajtót pakolás közben.
Csomagtérajtó zárbetétje kijön a kulccsal együtt.
Jobb oldali ajtózár kulccsal esélytelen, viszont központival záródik.
Az autó belső és külső esztétikája, a jövő zenéje." 161.988 Km
Ismét túl vagyunk egy költségesebb szervizen.
Kormánymű (bontott) 15.000 Ft végre nem csöpög már az olaj az aszfaltra és nem kell után töltögetnem a szervó tartályt. Ennek a cserének a munkadíja 8.000 Ft volt.
Termosztát 13.500 Ft. A hőmérséklet mutató szerint menet közben nem volt üzem meleg a motor, dugóban meg kúszott felfelé. Most már ez is jó.
Vezérműtengely jeladó 14.800 Ft A fúvóka formájú hibajelzés miatt kiolvastuk a hibakódot. Ezt hozta ki cserésnek.
Kipufogó flexi (120x60) 6.100 Ft
A termosztát csere, vez.tengely jeladó csere, flexi csere munkadíja összesen 6.000 Ft
+futóműbeállítás.
Ismét szerelőnél jártunk, mert összegyűlt megint néhány probléma, meg hát a kipufogót is most már le kellett cserélni.
Nyaralásból hazafelé vettem észre h alacsony fokozatban 2500-as fordulatig torpan és erőtlen. Univerzális kiolvasóval megnézték és több hibakódot is dobott ki. Vezérműtengely jeladó vagy LégMennyiségMérő lehet a hiba forrása. Az LMM csatlakozóját lehúzva, továbbra is fenn állt a probléma, így valószínűleg nem az lesz a ludas. Várunk a gyári kiolvasóra. Nem bízzuk a véletlenre és nem cserélgetünk mindent ész nélkül.
A kormánymű cserés lesz, ereszti már nagyon az olajat. Jobban járok ha csak egyenesen megyek. :D
A világítás problémáimat pedig egy rossz relé okozta. Ez is meg lett csinálva. Ég az összes lámpám.
A pillangó szelep is tisztítva lett.
Régóta halogattam a kipufogó cseréjét, most az is megvolt. Persze nem zökkenőmentesen....nem is az Én kocsim lenne ha minden simán menne... :D
A flexi cső szét volt törve, ezt egy fix csővel helyettesítette a szerelő, legközelebb cserélve lesz egy másik flexire. A katalizátor utáni dob jó állapotnak örvendett, ezért maradt tovább a kocsi alján a két új dob társaságában.
A felújítás folytatódik...
állás: 158.719 km
Ennyi volt a gyári alkatrészekben.
Elhoztam végre! Első utam a benzinkútra vezetett. Teletankoltam, csak hogy mind a ketten jól érezzük magunkat! Irány Veszprém és nem sajnáltam bőségesen adagolni a gázt. A katalizátorból ki kell tolni a sok lerakódott kormot ami a régi elhasználódott alkatrészek miatt keletkezett.
Úgy indult a dolog, hogy a kötelező nagy szerviz lesz megcsinálva, de a technika közbe szólt és kibővült néhány alkatrész cseréjével.
A lista:
Vezérműszíj, feszítő és vezető görgő
vízpumpa
vezérlésmódosító
olaj, olajszűrő
levegő és utastér (pollen) szűrő
hűtőfolyadék
hosszbordás szíj, szíjfeszítő + vezető görgő, szíjvezető görgő
TS gyertyaszett (8db)
lamdaszonda
gyújtó trafó 2db
Nem olcsó a lista. Munkadíjjal 210.000 Ft
Az hogy vigyorogva tettem meg a Budapest-Veszprém távot, egyszerűen megfizethetetlen. Mintha nyalókát adtam volna egy 3 évesnek az útra.
Nem dadog, végre 5. sebességben is tudtam a városban haladni. A hangja isteni lett. Már lehúzott ablakkal is lehetünk a dugóban, mert nem fulladunk meg a saját kipufogó gázunktól. Ami a legfontosabb, visszaesett a fogyasztás. A városban 16 litert mértem legutóbb 100 Km-en. Most vegyesben úgy hogy lakott területen kívül nem kíméltem 9,5 liter. Ha nem állatkodom, meg lesz a gyári érték is. :D
Lesz még mit kicserélni a 17 éves autómban, de mint ma is kiderült, van értelme folytatni. Csak ésszel!
A két hibás gyújtó trafó miatt a már amúgy is régi gyertyák nem robbantottak megfelelően. Emiatt sok üzemanyag nem lett elégetve. Ez hatással volt a lamdaszondára és kinyírta azt. Ezért rengeteg benzin jutott az égéstérbe, ami ráadásul nem is lett hasznosan felhasználva. Ettől a többlet fogyasztás, az erőtlenség és a füst. Kipufogót amúgy is kell cserélni hamarosan (Már az is meg van.), így nem olyan nagy gond az abban lerakódott korom. Viszont a katalizátort és a pillangó szelepet is ki kell még tisztítani.
Javasoltak még olaj fúvóka és szelepszár szimmeringek cseréjét is. Azt is megejtjük majd. Tuti találunk amit ezeken kívül még érdemes lesz cserélni.
Ja és az út során nem maradtak el a Cartársak villogásai sem.... :D
17 éves 154085 km-el vettem kereskedésből. Az első 8 évét valószínűleg Olaszországban töltötte és utána került egy középkorú hölgy tulajdonába. A kereskedés megcsináltatta rá a 2 év friss műszakit. (valahogy).
Cserélnem kell a hátsó kipufogó dobot (le van rohadva róla a külső burkolat), jobb első ajtózárat meg kell nézetnem és a csomagtér zárat is. (Az ajtóba nem megy bele a kulcs és zörög is azon az oldalon az autó, ha buckákon megyek át. A csomagtérajtóból egyszerűen kijött a kulccsal a zár.)
A csomagtérajtó teleszkópokat is kell cserélnem. (5 x csapott hátba, mert elsőre nem fogtam fel hogy sz.r... :D).
Már cseréltem a rádiót és a két első hangszórót, belső világítás izzót. (A rádió nyílás szét volt barmolva.) Kapott új ablaktörlő lapátokat, szőnyeg garnitúrát, kabalát a tükörre. :D
Az ablakemelő motorok gyengék. Jól megtréfált mikor menet közben féloldalasan tolta fel, persze esett az eső és félre kellett állnom, hogy kézrátétellel gyógyítsam. (Azóta sem csinálta.)
Nemsokára viszem állapotfelmérésre.
A motor remek, nagyon megy!!! :D A motortérben levő címke alapján 151 ezer km-nél volt olaj cserélve. Az olajszint jó, viszont minden más tartályban alacsony szinteket tapasztaltam.