Mutasd

>> Tuning és extra2010-03-24

A ronda, sós és rideg tél után megváltásként érkezett az első napsugár, sőt március 20-án Győrbe menet már 21 fokot mutatott a hőmérő és először kapcsolt be az automatikus módba állított légkondicionálás. Minden ideálisnak tűnt, de nemsokára kiderült, hogy mégsem az. A huncut napsugarak ugyanis addig csiklandozták Matyi orrát, amíg sírva nem fakadt. Megpróbáltuk az ablakra csíptethető sötétítőt, de annyit sem ért, hogy Matyi legalább rácsodálkozzon: jé az apa próbálkozik. Nem maradt más választás, mint a fóliázás.

A választás bárki számára könnyű lehet, nekem nagyon nehéz volt. Az olcsó amatőröktől a csillogó profikig tele a piac fóliázókkal. Az amatőröktől rettegtem, az ő aláírásuk van az összes felhólyagzott, leváló szélű, lilára fakult fólián, a profik meg szétszedik a fél autót. Végül mégis a profi mellett döntöttem, de megkértem, hogy nézhessem, hogy csinálják. A Saxo egy Chevroletet és egy P308-at fóliázott előttem és úgy döntöttem, tetszik, amit csinálnak. Persze tettem egy utolsó próbálkozást, az én felelősségemre ne szedjék ki az oldalsó üvegeket, ha csúnya lesz, aláírom, hogy így akartam, de nem egyeztek bele - amit ők csinálnak, annak tip-top minőségnek kell lenni. Másfél óra alatt végeztek, hárman csinálták felváltva az autót nagyon összehangoltan és profin. A legsötétebb SolarZone fóliát választottam, mégsem lett túl sötét, sőt, belülről fantasztikusan kilátok még este is. Annak ellenére, hogy az eddigi autóim lelkes amatőrök fóliázták, ez volt a legolcsóbb - 130€.

Amit nagyon sajnálok, hogy a szélvédőre hivatalosan nem lehet "fóliacsíkot" ragasztani, a két napellenző között gyakran zavaróan besüt a nap és szerintem sokkal balesetveszélyesebb, mint a fólia, ráadásul sok autóban gyárilag sötét a szélvédő teteje. De a törvényhozók nagyok okosak, így bízok benne, hogy jól döntöttek.