Az Alfa Romeo 147 Cup versenyautókat, a hollandiai Pearle Alfa 156 Challenge sorozatot 2002-ben leváltó, Perale Alfa 147 Challenge futamain indították.
Ezt a modellt is versenyautót az N.technology fejlesztette.
A motor, 1970 cm3-es 16 szelepes Twin Spark, mely 200 LE-t teljesít 7.250 percenkénti fordulaton. A szokásos motortuningon kívül, „dynamic air duct” szívórendszert kapott a motor, melyen keresztül a menetszél által keltett légnyomás segítségével, a motor enyhe feltöltését kap, így növelve a teljesítményt. (Ezt a módszert természetesen a motorsportban máshol is alkalmazzák.)
A sebességváltó N.technology, szekvencális kapcsolású, 6 sebességes + hátramenet. Egytárcsás kuplung viszi át a nyomatékot a szintén N.technology mechanikus zárású differenciálműre, melyen keresztül az első kerekekhez jut a hajtás.
A futómű elöl kettős lengőkaros, 28 mm átmérőjű stabilizátorral. Hátul McPherson felfüggesztés 18 mm-es stabilizátorral. A futóművekben Eibach rugók feszülnek, melyeket Bilstein lengéscsillapítók egészítenek ki.
Elöl 4 dugattyús Brembo féknyergeket és 278 mm átmérőjű tárcsákat kapott a 147 Cup. Hátra 251 mm-es tárcsákat kerültek, egy dugattyús nyergekkel.
A felnik 8X17-es O.Z. Superturismo könnyűfém ötvözetek. Az N.technology könnyített is az autón a jobb menetteljesítmények érdekében. Könnyített a karosszérián, és az üvegeket is könnyű Lexan-ra cserélték. Így sikerült 1000 kg-ra levinni az autó súlyát. Az utasteret N.technology integrált bukócső hálózza be.
Aeordinamikai elemekkel is ellátták az autót. Elöl állítható kompozit spoiler, hátul pedig fix tetőszárny javítja a stabilitást.
A holland versenysorozatban, 147 Cup-ot 2003-ban leváltotta a 147 GTA Cup, mely műszakilag minimálisan fejlettebb, és mint a nevéből is sejthető, az utcai 147 GTA külső optikáját örökölte. Ettől az évtől magától értetődően a versenysorozat neve is megváltozott. Ez lett a Pearle 147 GTA Challenge.