Az Alfa Romeo 2000 Sportiva rövid története az ötvenes évek elején kezdődött. A prototípus 1954-ben készült el, azonban mindössze csupán egyszer szerepelt nyilvános autó kiállításon, 1956-ban.
Az Alfa Romeo 1900 alapjaira Franco Scaglione tervezte a karosszériát, aki akkor a Bertone alkalmazottja volt. A tervezésnél felhasználták a B.A.T. modellek áramvonalas fejlesztéseit, illetve a Touring által tervezett Disco Volante megoldásait is.
Az autó motorja is az 1900 továbbfejlesztett változata volt, könnyűfém hengerfejjel, két Weber 50DC03 karburátorral és 1997 ccm-re felfúrt lökettérfogattal. A teljesítménye így 137 LE lett, 220 Nm nyomatékkal. Nem csoda hogy a könnyű, 915 kg-os autó megfutotta a 220 km/órás végsebességet és 8 mp alatt sprintelt 100 km/órára.
A futóművön semmit sem változtattak az 1900-hoz képest, ugyan az a független, eltérő hosszú lengőkarok elől és de Dion felfüggesztés található hátul.
A prototípusból csupán két coupé és két spider változat készült.