Akkoriban úgy tartották, hogy a Giuliákat a szél rajzolta meg.
A Giulia 1600 Saloon rendkívül meghökkentő formavilággal jelent meg, mindez nagyon jót tett az aerodinamikai tulajdonságainak: 0.34 légellenállási együtthatója akkoriban a legjobbak közé tartozott. Több karosszériaváltozatban jelent meg, a Saloon, tehát 5 ajtós karosszéria melett Coupé (Sprint) és Spider formában is megalkották. Az egyik legnépszerűbb Alfaként tartják ma is számon. Formatervüket Pinanfarina, Zagato és Bertone rajzolta meg.
Már az alapverzió, az 1.3-as Giulia is kimagaslóan sportos volt a maga idejében, ehhez egy sportosra hangolt futómű és sportos vezethetőség párosult. Az 1.6-os motor 100 lóerő körül teljesített, melynek köszönhetően 165 Km/h-s végsebességet ért el és természetesen a 60-as évek divatjának megfelelően a hátsó kereket hajtották. Négy-féle motorral szerelték őket, 1.3, 1.6 és 1.8 literes benzin és egy 1.8 literes dízel erőforrás hozta mozgásba az alig 1000 kilós kasztnit. Leghíresebb sportverzióit Zagato készítette el TZ1 és TZ2 névvel, valamint ekkor indult el a máig tartó GTA őrület is.
Technikája, csak úgy, mint az addigi Alfáké, kimagasló volt. Dupla vezérműtengelyes, alumínium motorok hajtották őket, a kanyarstabilitásért pedig a független kerékfelfüggesztés felelt. Ehhez párosították a négy darab tárcsaféket, hogy a megállással se legyen gond.