Hosszas várakozás után 1979-ban Alfa Romeo is megjelent a luxuslimuzinok kategóriájában az Alfa 6 jelzésű zászlóshajójával.
A négyajtós limuzin megalkotásánál törekedtek hasonló stílusjegyeket használni, mint a korabeli Alfettánál, persze a nagyobb méretek: a hatalmas csomagtartó és motorház sokkal impozánsabb járművé tette. Akkoriban tiszteletreméltónak számított a 0.41-es légellenállási tényezője.
A motorja egy teljesen új fejlesztésű 2492 cm3 hengerűrtartalmú V6-os aggregát volt, ami 5600-as fordulatszámon 158 lóerőt teljesített. Hat karburátor táplálta és ékszíjjal hajtott vezérműtengelyek szabályozták a hengerenkénti két szelepet. A hajtáslánc maradt a hagyományos, a motor és a váltó elöl, míg a differenciálmű hátul volt. Az Alfa Sei az Alfettánál már alkalmazott de Dion rendszerű hátsó és független első felfüggesztést kapta, de a váltó maradt a legszokványosabb helyen, közvetlenűl a motor mögött (nem hátul, mint az Alfettáknál) és háromsebességes automataváltóval is rendelhető volt.
A második széria 1983-ban érkezett meg. Kisebb de könnyen észrevehető változásokat végeztek. Bár a karosszéria érintetlenül maradt, a dupla kerek fényszórókat négyszögletesre változtatták, új lökhárítókat és körben egy gumi csíkot kapott, az ekkor megjelenő módosított hűtőrács és a megváltoztatott hátsó lámpák mellé. Miközben kisebb mértékben megváltozatták a belső teret és a kárpitozást is, a hat karburátort lecserélték Bosch L-Jetronic rendszerű mechanikus injektoros üzemanyagellátó rendszerre, a maximális teljesítmény 158 lóerő maradt.
Kedvezőbb adózási okoból megjelent a 1997cm3-es (135 lóerős, még mindig karburátoros) verziója a 2.5l V6-os motornak és ugyan abban az időben mutatkozott be a 2494 cm3-es 5-hengeres (105 lovas) turbódízel motoros Alfa 6 is.
A második széria premierjére készült Delfino névvel egy csinos "kis" tanulmány autó, ami lényegében az Alfa 6 kupé változata.
A modell presztizsét növeli, hogy még a Pápa is rendelt belőle így őszentsége II. János Pál is Alfás társadalmunk jeles alakja (egy pápa-mobil erejéig).