Blog >> burkolat

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-07-05

Ettől tartottam. Olcsó volt, de amitől tartottam bekövetkezett: nem bírta a hőterhelést. A nyári hőség júniusban + az olaszországi út megtette a hatását, megereszkedett.
Először azt gondoltam, hogy csak a kivágások okozták, de azon az oldalon is megereszkedett ahol nem volt kivágva. Jó lesz mintának a fém burkolathoz. :)

>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-12-31

Netes böngészés ill. érdeklődés után arra jutottam, hogy nem fogok gyári alsó borítást rendelni, mert elég drága. Úgy döntöttem, teszek egy próbát a polcar-nál kapható 156 alsó burkolattal, amin nincs semmi kivágás, így saját magam alakíthatom ki a szükséges szellőző lyukakat.
Kerestem egy olyan képet, ami felül- vagy alulnézetből mutatja a V6 burkolatot. Ezen a képen keresgéltem támpontokat, ahhoz, hogy az ovális lyukat lehetőleg pontosan tudjam kivágni. A támpontok végül olyan egyenesek lettek, amik jól beazonosítható pontokat kötnek össze (mint pl. a felfogatási pontok) és kb. érintik a kivágandó lyukat. Rajzolgattam, majd a valóban hasznosakat megjelöltem és azokat felrajzoltam fehér jelölő filccel a burkolatra is. Kicsit igazítottam a lyukon "művészileg" :) majd kivágtuk.
A váltónál egy beömlő van gyárilag, nem pedig olyan szellőzők, mint, amit én vágtam, de egyelőre nem akartam, komolyabb beavatkozást ezen a téren, mert látni szerettem volna felszerelve.
A felszerelés sem volt akadálymentes, mivel a felfogatási pontok nem voltak mindenhol lyukon, de erre számítottam is, utángyártott cuccról lévén szó. Ezeek a lyukak többszöri felszerelés és jelölés után ki lettek igazítva és minden a helyén.
Az ovális lyuk pontosan ott van, ahol kell. A váltónál pedig csak annyit kell tennem várhatóan, hogy a menetirány szerinti első 2-3 rést össze kell nyitnom, tehát egy nagyot kell belőlük csinálni, mivel ott van egy kis hajlítás a burkolatban, így ott be tud áramlani a levegő a váltó alá, ahogy a gyárin is van.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-22

Az előző tulaj szereltetett a kalaptartóba egy jókora mélynyomót, kívülről kulturáltan megcsinálták, a hangzása is jó, de a csomagtér felől már igénytelenül nézett ki. Az még rendben van, hogy kivágták a kalaptartót, mert máshogy nem megy, de nem tették rendbe, ráadásul egy olyan rövid kábellel kötötték be az erősítőbe, hogy éppen csak le lehetett hajtani a hátsó ülést, de szépen elvezetni már nem lehetett. Nem értem mi visz rá embereket ilyen igénytelen kivitelezésre, ráadásul elmondása szerint egy hifis csinálta, no comment :( No, szereltem be hosszabb kábelt, így már szépen el lehetett vezetni/bújtatni. Illetve vettem filcszerű burkoló anyagot, amivel a mélyládákat szokták befedni. Utánakérdeztem, hogy nyitott vagy zárt a mélynyomó, kiderült hogy zárt, így alapvetően nem ártok neki ha elfedem. Ja és még egy darab gumival ki kellett ékelnem, mert a mélynyomó burkolata hozzáért rezgés közben a csomagtér-plafon kemény részéhez, így zörgött, na most már nem teszi. Lemértem pontosan mekkora anyaggal tudom befedni és leszabtam vékony léc darabokat merevítésnek. Ezután a merevítésre ráragasztottam a kárpitot, majd a helyére csavaroztam. Kénytelen voltam megfúrni a kereszttartót, de más megoldás nem nagyon volt.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-22

Az előző tulaj szereltetett a kalaptartóba egy jókora mélynyomót, kívülről kulturáltan megcsinálták, a hangzása is jó, de a csomagtér felől már igénytelenül nézett ki. Az még rendben van, hogy kivágták a kalaptartót, mert máshogy nem megy, de nem tették rendbe, ráadásul egy olyan rövid kábellel kötötték be az erősítőbe, hogy éppen csak le lehetett hajtani a hátsó ülést, de szépen elvezetni már nem lehetett. Nem értem mi visz rá embereket ilyen igénytelen kivitelezésre, ráadásul elmondása szerint egy hifis csinálta, no comment :( No, szereltem be hosszabb kábelt, így már szépen el lehetett vezetni/bújtatni. Illetve vettem filcszerű burkoló anyagot, amivel a mélyládákat szokták befedni. Utánakérdeztem, hogy nyitott vagy zárt a mélynyomó, kiderült hogy zárt, így alapvetően nem ártok neki ha elfedem. Ja és még egy darab gumival ki kellett ékelnem, mert a mélynyomó burkolata hozzáért rezgés közben a csomagtér-plafon kemény részéhez, így zörgött, na most már nem teszi. Lemértem pontosan mekkora anyaggal tudom befedni és leszabtam vékony léc darabokat merevítésnek. Ezután a merevítésre ráragasztottam a kárpitot, majd a helyére csavaroztam. Kénytelen voltam megfúrni a kereszttartót, de más megoldás nem nagyon volt.

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-06-01

A ti-sítés jegyében egy kis optikai átalakítást végeztem az autón. Vásároltam 2 db utángyártott tükörburkolatot a Mogauto Kft.-től, melyet lefestettem (1-7. kép).
A fent levő gyári burkolatot nem akartam piszkálni. Hátha szükség lesz még rá….
A színnek nem a ti-s krómot választottam, hanem a felnim színét: selyemfényű sötét antracit szürkét.
A burkolatok előre alapozottak voltak, de a biztonság kedvéért szórógittel átfújtuk őket. A vizes csiszolás után következett a bázis, majd a lakk.
A lakkhoz adagoltunk 1:1-ben mattítót, de ez nem igazán keveredett el a lakkal és nem terült szépen.
Ha lesz időm és kedvem, majd átfújom matt 2K-s lakkal.
Típus:
TYC – előre alapozott
Az ár:
2 x 1.488,-Ft
+ 1.500,-Ft szállítás
+ 1.000,-Ft festék
Felszerelés:
A felszerelés nem egy leányálom. Ezt a részt olasz barátaink jobban is megálmodhatták volna.
A burkolatot alul, felül két-két fülecske rögzíti a műanyag testhez. Ez még nem is lenne probléma, de ezek csak igen komoly erőkifejtés és feszegetés árán adják meg magukat és akadnak ki.
A burkolatok leszedése előtt be kell hajtani a tükröt, és a tükörlaptól ellentétesen, arra merőlegesen kell húzni a burkolatot, közben műanyag feszítőszerszámmal szükséges elfeszíteni a fekete – tükörtest részét képző – kerettől. Itt meglehetősen óvatosnak kell lenni a sérülések elkerülése érdekében.

Update: 2017.10.16.

A burkolatot könnyebb leszedni belülről. Ehhez ki kell pattintani -az alsó-belső véghelyzetbe állított - tükörlapot óvatosan, 2 db műanyag feszítővel. Ezután már hozzáférni a 4-ből három pöcökhöz.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-07-23

a legutóbbi szervíznél, mikor a vezérlés burkolatát kicserélte Csöri mester, nem voltak meg a hosszú csavarok a hosszbordás takaróhoz, Trencsiktől lomizott nekem 2 csavart, így végre az utolsó elem is a helyére kerülhetett

>> Szervizkzoli // Alfa 155 1,9 TD // 2009-03-28

-Elsö lengéscsillapítók
-Távos centrál kütyük
-Ablaktörlö motor
-Ablaktörlökarok,lapátok
-Tágulástartály
-Aksi
-Hütö
-Motorolaj
-Váltóolaj
-Szervóolaj
-Márkajel elöl
-Bal fényszóró+index
-Hengerfej miatt 1 komplett motor vétel
-Hengerfejpakolás
-Bal elsö ablakemelö motor