Először amikor észre vettem, hogy csak minden 3-4. próbálkozásra gyullad be az egyik xenon, gondoltam, csak az égővel van baj, de átcseréltem a két izzót és megállapítást nyert: a trafó felmondta a szolgálatot. Sok jóval nem bíztattak, mindenhol közölték, hogy mivel a trafó a lámpatest belsejében van, és külön nem is lehet kapni, az egész lámpatestet cserélhetem. Ezt csak az tudja átérezni, milyen, aki tisztában van az árakkal: Újonnan 250E ft fölötti összeget kérnek egyetlen fényszóróért. Bontottban 50-80E körül mozog, de lehet hogy abban is rossz a trafó. Sok járkálás után véletlenül tudtam meg egyik ismerősömről, hogy ő nagyon ért ezekhez a gyári xenonokhoz, van is hozzá bontott alkatrésze, és bár már nem ezzel foglalkozik, de haveri alapon megcsináltuk együtt. Ehhez ki kell venni a lámpát, aztán kiimádkozni a trafót, utána új trafóval visszaszerelni, és működött! A végén teljes mértékben olyan lett, mint amilyennek megálmodták tervezői.
A gyári xenon lámpatest egyébként minden híreszteléssel ellentétben nem olyan mint a halogén, nem a halogén lámpatest xenonnal való felszereléséről beszélünk. Egyetlen alkatrészük egyezik, az a búra. Az ugyanúgy Carello, mint a halogénesen. A hátulja, a fekete rész más alakú, mert el kell férnie benne a trafónak, és az aljára fel van csavarozva egy szürke vízhatlan doboz, ami a rendszer elektronikája. Figyeli a helyes működést és innen van vezérelve a dinamikus szintszabályozás.
Az első képen a kiszerelt trafó látható. A csatlakozót a végén az izzóra kell tenni.
A második képen a fényszóró alján található vezérlő elektronika van.


3
549
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Szerelőműhely
- Spider
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8