Blog >> gyújtás >> gyújtókábel

Az úgy volt, hogy februárban beindítottam volna. De nem igazán jött össze... Azaz elkapni elkapta, de kb 1.5 km megtétele után böff böff böff, megállt.
Onnan hazatoltam. Jó volt.
Vettem bele gyertyát, rotort, elosztófedelet, semelyik sem segített.

Elvittem, azaz Gyuri barátom elhúzott az Alfariumba, ahol cseréltek gyújtáskábelt, meg beállították a gyújtást. Amit persze már kb a tizedik szétszedés után persze, hogy rosszul raktam össze :)

Ja és vettem egy BE lámpát, mert eltört... :)

Nem annyira voltam boldog :)))

Működőképesség helyreállítva :)

A decemberi nagyobb szervíz után, bemelegedve alapjáraton néha köhögött, de csak alapjáraton, fordulaton nem volt semmi probléma. A decemberi szervíz során csak a gyertyák lettek cserélve, ami esetleg beleszólhat a jelenségbe. Feltételezve, hogy azok jók a gyújtókábelek vizsgálata történt sajátkezűleg. Sötétben látszott, hogy az 1. és 2. henger kábeleit összfogó gyűjtőről áthúz néha a blokkra (a képen látható a nyoma is). Először ki lettek szedve a gyűjtőből, majd egyenként közelítettem a kábeleket a blokkhoz (egy megfelelően szigetelt kombifogóval). Meglepő módon így egyik sem húzott át. Ezért kivettem mindegyik kábelt és szakadást kerestem. A 2. henger rövidebb kábele hajlítástól függően szakadást mutatott, ezért jobb híján abból a készletből pótoltam, ami 5 éve kijött belőle, az nem volt szakadt. Valamivel jobbnak tűnt a helyzet, de még mindig köhögött néha, valamint az áthúzás is megvolt párszor.
Egyelőre így maradt, és mivel a kábelszett nem olcsó mulatság, így amellett döntöttem, hogy elviszem inkább szakihoz, aki egyértelműen megmondja, hogy mi okozhatja a problémát.