Blog >> #szopóroller >> #olajszűrőház
Tavaly decemberben volt 1 éve, hogy a Giu olajcserén esett át. Szigorúan betartjuk a 10K vagy 1év csereperiódus, de idén sajnos annyira kitolódott az időpont foglalás miatt, hogy 3hónappal túl is léptük. A kötelező olaj (most Eni került bele), összes filter mellé még volt pár elengedhetetlen dolog, ami cserére szorult. A listát egy termosztát és egy szűrőház bővítette, amiből az előző olajcsere óta hiányzott egy aprócska rugó, ami nagyon sok kérdőjelet vetett fel és szinte senki sem tudott konkrét választ adni rá, hogy mi célt szolgált és hogy biztonságos -e így használni a kocsit. A választ pedig a legváratlanabb helyről kaptam, a bátyámtól, aki motoros és ezen szervizelésével foglalkozik. Szinte azonnal rávágta, hogy ez a kis rugócska nyitja és zárja a csatornákat a szűrőházban, hogy az olaj és a hűtővíz egymást melegítve hamarabb elérjék az üzemhőt.
Így, hogy már tudjuk mire van és szerencsére a Mo-i QV-s csoportnak köszönhetően már a cikkszámát is tudtam az adott alkatrésznek, így már csak az alkatrész árát kellett valahogy lenyelni. Sajnos magát a rugócskát nem lehet cserélni, ezért az egész szűrőházat meg kell venni, borsos áron - 208€... A többi kocsival ellentétben már a termosztát sem volt olcsó - 163€, de hát akinek telik majomra, ugye...
Turpi mindent lerendelt, a szűrőházat Mikitől hoztam majd pár napon belül mehettem is a kész kocsiért. Pár bilincsre volt még szükség a hűtő körül és fagyállóra. Átvételkor még említett pár dolgot, ami cserére szorulna, ez majd orvosolva is lesz a közeljövőben.