Mivel már megoldódott a probléma, magabiztosan ültem be és indultam, hogy a nyári kerekeket kicentíroztassam és felszereltessem.
Indítózás, beindul, leáll... Indítózás, nemindul.. Indítózás, kis gáz elindul.. Hm-hm.. Most pötyög.. Elinduklok vele, ahogy visszaállna alapjáratra lefullad.. Hát ilyen nincs.. Itt aztán már igazánmarhamódqrvára eldurrant az agyam.. Az alapjáratot innentől kezdve nem tartotta meg, hanem lefulladt, viszont magasabb forulaton nem volt gond. Mivel ezt időben sikerült felismerni, így nem indultam útnak a mélygarázsból, hanem folyamatosan a gázon tartva a lábam visszaálltam a helyére.
MES-el ránéztem az ECU-ra: semmi hibakód.
Gondolkodj Micimackó, gondolkodj! :) Utoljára használva, amikor elindultam akkor lefulladt egyszer hidegen. Előtte viszont, közvetlenül az AFM csere után jó pár percet járattam alapjáraton és nem volt semmi gondja. Mi a különbség? Annyi, hogy most terhelt állapotból kell visszaállnia alapjáratra és ezt hidegen. Nem volt más ötletem, mint megpróbálni még egy ECU TPS resetet, az nem árthat, mert, azért az utóbbi időben sikerült már párszor zavarba hozni az ECU-t (rossz AFM, lehúzott AFM). :)
Meg is tettem. Indításkor pöccre indult, semmi bizonytalanság. 15 percen keresztül stabil alapjárat.
Közben persze elkezdett esni az eső, meg a kedvem is elment az autózgatástól. :)
Másnap már szerencsére viszonylag szép idő lett. Alapvetően városban használtam és minden rendben. Az erő is megvan és az alapjárat is stabil és fordulatról szépen visszaáll.
Remélem így is marad.. :)
Miután beszereltem az új AFM-et és az időjárás is partner volt, este gondoltam eljött a pillanat, hogy megnézzük hogyan viselkedik az autó.
Laptop rádug, MES indít, autó indít. Semmi gond. Elindultam a garázsból, az első lámpánál lefulladt. Hjajjaj.. Újraindít, megyünk tovább. Míg kiértem a városból addig csak óvastosan váltogatva próbálgattam. Már biztosan megtartotta a fordulatot, nem volt bizonytalanság, mikor egy bizonyos fordulatszámon tartottam. Ez jó jel. Kiértem az M1-M7 közös szakaszra, ott azért már gondoltam elég meleg, nézzünk egy kis gyorsulást. Magabiztosan ugrott, de őszintén szólva nem éreztem, hogy marha nagy változás lenne a dinamikájában ahhoz képest, mint, mikor lehúzott AFM-mel próbáltam. Viszont további mosolyt csalt az arcomra, hogy a 4500 körüli torpanás is eltűnt, de nem tűnt vmi erősnek.
M1 - odaléptem neki, szépen húzott.
M0-nál visszafordulás, 3-asban felhajtva a pályára, padló.. vaahhh. Na, itt már elkezdtem csurgatni a bokámra, ekkora már érzehetően képbe hozta magát az ECU. :) Ment, mint a mérgezett egér (remélem nem fényképeztek le sehol :) ),
Vissza a városba, néhány dinamika teszt :), megy mint az álom! Az alapjárat is rendben.
Garázsba be, hibakód ellenőrzés: semmi hibakód. :)
A MES által adatokból az kitűnt gyorsan, hogy a lambda integrátor jelek sokkal stabilabbak a korábbi mérésekhez képest.
Ez pipa.
Hátradőlni viszont nem szabad, mert kell az alsó borítólemez, valamint a légszűrőház hiányzó rögzítését pótolni kell, nehogy megint vmi gebasz legyen.
Szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget, úgy mint:
Novoth Tibor - a diagnosztikai segítségért
BmS - a gyors és szakszerű diagnosztikáért
[k i z z o] cartárs - a türelemért és a tanácsokért
Hari cartárs - A diagnosztikai interfészekkel kapcsolatos tanácsokért
Erhard - a gyári AFM gyors beszerzéséért,
valamint mindenkinek, aki itt fórumokon megosztotta tapasztalatát AFM problémákkal kapcsolatban. :)
Erhard-nak köszönhetően, az eredetileg vízionált 3-4 hét helyett két nap alatt megérkezett a Bosch AFM.
Ki is cseréltem. A régi ház már javított volt.
A csatlakozóról levettem a pipaszár védőburkolatot, mert annak köszönhetően az AFM kábelkötege ráfeszült az ott menő vízcsőre.
Ezen kívül még a biztonság kedvéért beszigszalagoztam pár csatit.
Hibakódokat kitöröltem. Indítás, MIL egyből kapcsol. Húha.. Ránéztem P0100 vagyis AFM hiba, viszont szépen jár a motor. Töröltem megint, utána nem jött vissza. Kicsit járattam, majd leállítás - indítás, továbbra is minden rendben, hibakód nincs.
Próbaútra már nem volt időm elmenni, azóta sem. Majd talán jövő héten.
Ami feltűnt még, hogy a légszűrőház rögzítése is hiányos. A rögzítő műanyag kar le van törve. Ezt is pótlom majd.
A katalizátor csere miatt gondoltam kipróbálom mi változott. A BmS tanácsára lehúztam az AFM csatiját.
Első indítás, beröffen és azonnal lefullad. Második indítás, kis bizonytalanság és beáll az alapjárat. F@sza. P1172 és P1175 ill. P0100 és P0110 hibakódok (utóbbi kettő az AFM lehúzás miatt). Hibakódokat kitöröltem, értelemszerűen P0100 és P0110 visszajött.
Elindultunk egy kis kirándulásra, hogy megnézzük a Zsámbéki templomromot. Ahogy bemelegedett éreztem, hogy valami változott, de nem jó irányba. Menet közben egy fordulatszámon tartva néha ici-picit bedadog. Az alapjárat nagyon gyenge. 400rpm körül ingadozik és egyenetlenül jár, néha a töltéslámpa is bevillan. Egyszer, parkolásnál a szervó beterhelésére le is fulladt. A rövid kis autópályarészen meghajtottam kicsit, nem is megy jól.
Ismerős jelenségek voltak. Ugyanezeket a jelenségeket produkálta, amikor vélhetően elszállt az AFM, csak utána rendbejött.
Nem lettünk sokkal okosabbak, viszont ami jó hír, hogy cirka 70km alatt nem jött vissza a két keverékképzési hibakód (P1172, P1175).