Blog >> kipufogóvég >> kipufogó

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-06-30

Évi egyszer le kell pucolni a króm kipufogóvégeket a rárakódott/ráégett mocsoktól. Ezelőtt tavaly május végén volt tisztítva, szóval már ideje volt. Annyira azért nem volt vészes az állapota. Az szembetűnő volt, hogy mióta mindig nyitott állásban van a kipufogó rendszer, ezáltal a külső végeken keresztül távoznak a forró gázok, a külsők sokkal több lerakódást szedtek össze.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2023-05-28

Évente egyszer le kell pucolni, mert rárakódik a korom meg a mocsok, ami egy sima mosással már nem jön le. Egy kis króm polírpaszta viszont megoldja a problémát.

1-2. kép: bal oldal előtte - utána
3-4. kép: kobb oldal előtte - utána

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-11-21

Lassan közelítjük a 8000 km-t és a króm kipufogóvégeken már meg is látszott ez. Sima mosással már nem jött le róla a rárakódott mocsok. Úgyhogy a még 159-hez vásárolt króm polír pasztával átsikáltam ezeket is. A végeredmény: újra csillogó kipufogóvégek.

1-2. kép: előtte
3-4. kép: utána

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-04-18

2016 augusztusa óta van fent a króm kipufogóvég és azóta nem nyúltam hozzá.
Ideje volt már, mert nem tündökölt már régi fényében. Igazából elég szarul nézett ki.
Vettem hozzá egy króm polír pasztát és egy mosogató szivaccsal (melynek egyik fele puhább, a másik érdes) nekiestem.
Először a külsejét súroltam le jó alaposan. Alá kellett feküdni, hogy tényleg mindenhol elérjem, de sikerült szépen megsuvickolni minden részét kívülről.
Utána, gondoltam, nekiesek a belsejének is, amíg bírja a szivacs, de éreztem, hogy ha tudna beszélni már jelezné: "Figyelj, azért a lófasznak is van vége!"
Így csak egy nekifutásra jól megsúroltam, ahol értem és ezzel egyelőre letudtam a kipufogóvég ápolását.

>> Tuning és extraMarcox // Alfa 159 Progression // 2015-10-05

El volt pár "fog" törve a gyári scudetton így inkább kicsit átmoddingoltam rácsos verzióra.

Scudetto:
Költség: 2500 Ft volt a rács
Ragasztó: volt itthon, így ennek az árát nem tudom
Ezüst festék: 1200 Ft ( Motip)
és az idő amit ráfordítottam, de az eredmény megfizethetetlen :)

Burkolat:
Fekete matt festék: 990 Ft ( Very well márka)
Lakk festék: 3-4 laza mozdulattal "megfröccsentve" - kicsit így selyemfényű lett
Piros festék: 1200 Ft (Very well) - a Maestro márkát nem ajánlom nagyon rossz-


Kipufogó:
LM-ben Szombathelyen vásároltam rá egy véget, 4500 Ft volt, jó minőségű, strapabíró nagyon.

A motorháznyitó kampót is átfújtam pirosra.