Blog >> kilóméteróra

Bár a múltkori lámpa-irányjelző összekavarodásnál váltig állították (ez igaz a gyújtáskulcs állapotától függően hol működő-hol nem működő kürtre is) az officiális autóvillanyászok , hogy megoldották - igazából nem sikerült nekik (sem) a mutatvány..

Sajnos szokás szerint nem láttam a fától az erdőt, azaz hogy az egyetlen helyi bontó egyetlen 33-asából (ez Gabi86 1.5 IE-je) nem csak a stabilizátor-rúd lehet érdekes számomra, hanem - és a legbosszantóbb, hogy ezt a másikkal ellentétben télen is elintézhettem volna - a kilóméteróra is, ráadásul a hibakeresés szempontjából a létező legjobb megoldásként nagy valószínűséggel ki is próbálhattam volna megvétel előtt - vagy legrosszabb esetben is becseréltem volna a stabrúdra....Ahogy ez a terv így tavasz elejére hirtelen összeállt, azonnal hívtam őket - naná, hogy már a MÉH-ben van az egész verda :-(
Rögtön körbetrombitáltam a szóba jöhető környékbeli tulajokat egy óracserés bulira - egyenlőre semmi, gondoltam addig is lépek valamit.

Első körben a vezeték-árnyékolást gondoltam megnézni. Sajnos mondhatni szokásos módon csak a szétszedés 70-80%-áig jutottam, amikor munka miatt mennem kellett az autóval.
Konkrétan a jeladót lehúztam a műszerről de még nem fűztem ki a műszerfal alól alaposabb vizsgálatra.
Úgy döntöttem, a külsőségeket visszarakom , de a csatlakozót "hagytam lógva".

A tesztút több, mint érdekes volt: a km. óra jeladó nélkül egy-ez-egyben "másodlagos fordulatszámmérőként" működik , azaz minimális eltéréssel sebességtől függetlenül -azaz álló helyben is akár - a motor fordulatszámára reagál. Extra szolgáltatásként megmaradt az indexre való "bevergődés" - ezt egyébként mintha az autóvillamossági javítás óta - legalábbis jeladóval - nem csinálta volna....

Azt hiszem, most lekapom róla az ernyőt és úgy is hagyom pár rövid menetre, közben próbálom a csatlakozók variálásával kideríteni a hibát, pl. kíváncsi leszek arra a variánsra, hogy jeladó a helyén és most a másik kettőt húzom le!

BREAKING NEWS: a kürt meg-nem -csinálása állítást visszavonom, ugyanis itt érdekes helyzet állt elő: általában az a szabály mifelénk, hogy amíg egy részén a verdának minden tökéletesen nem működik , addig szó sem lehet az azt eltakaró burkolat visszahelyezéséről. Na itt most konrétan megszívtam az elvvel: ugyanis a kormányoszlop burkolatát rögzítő csavar adja azt a testelést, amivel a kürt jól működik, azaz várhattam volna 3000-ig az eltakarással :-p Burkolat hiányában a villanyászok pesze csak odatettek egy nagyjából-pont egyező méretű csavart - ez viszont időnként kilazul és ilyenkor megint nem szól a kürt - csak a kulcs kivétele után.