Blog >> #olajszivattyú#vezérműszíj&co#ol

>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2017-08-12

Mikor megvettem az autót, a papírjai között megtaláltam a vezérlés csere munkalapját amiből kiderült, hogy 2011.02. hóban csinálták meg rajta, akkor volt 302.000.km benne, így csak ellenőriztem az állapotát, az alkotók cikkszámra egyeztek a munkalapon lévőkkel, így használtam egészen idáig hiba nélkül. Most hogy 380.000.km-nél jártunk és hat éve volt cserélve a szett úgy gondoltam itt az ideje a cserének.( korábbi becsületes nepper féle bölcsességet félre téve annak ellenére, hogy nem saját anyám cserélte a vezérlést hittem a munkalapnak,ha magyarországi vétel lett volna, nem tudtam volna ellenállni a cseréjének)
Korábban már mélyen szántóan tanulmányoztam az olajszivattyú lánccsörgés problémáját is ami elnyomta alacsony fordulaton a jellegzetes 5 hengeres orgánumot. A megbontás alkalmasnak tűnt a vezérléscserével együtt a pumpa cseréje is. Tekintve, hogy rizikó nélkül nincs kockázat, rendeltem egy bontott szivattyút tatáról Trencsikéktől, lesz ami lesz alapon. Tavalyi váltó oldali szimering cserekor már megállapítottam, hogy a kiegyenlítő tengelynek csak hűlt helye van a motorban, így egyértelmű volt, hogy azzal nem kell bajlódnom. A dobbetét, hosszbordás szíj, hosszbordás szíj görgőinek lebontása után helyre forgattam a vezérlést, aztán az is lekerült a helyéről. A szivattyú levételéhez le kellett venni az olajteknőt is, amihez fel kellet szabadítani a jobb oldali első és hátsó motortartó bakot, így meg tudtam emelni néhány centivel a motort. Ezután már az olajszivvatyú szívócsövének elszabadítása után már lenn is volt az olajteknő. Örömmel konstatáltam, hogy a váltó oldali szimering cseréjét követő szivárgás nem az új szimering mellett, hanem az olajteknő szimering alatti felfekvő felületénél alakult ki.A szivattyú elszabadításához még fel kellett szabadítani az első bakot amin a klíma kompresszora is van, ehhez levettem a ventillátorokat a szükéges és elégséges hely kialakításához. Utána már lenn is volt a pumpa. Jól láthatóan a blokk szivattyú mögötti részén a lánc hozzáért a blokk falához, ami a jellegzetes csörgés jelentős részét okozhatta főleg alapjárat közeli fordulaton. Ezt követően alaposan megtisztítottam a bontott pumpát, különös tekintettel a szabályzó szelepét. Készítettem hozzá egy tömítést vágható klingerit szerű de annál már modernebb anyagból. (old scool autósboltokban még kapni ilyet) Aztán mehetett vissza minden szépen sorban. Az olajteknőt sikerült kétszer is megjáratnom, mert sajnos az első felvonás után újra szivárgott a korábbi szimering alatti részen. Másodiknál a kartergáz lecsapató csatlakozása engedte kicsit az olajat, de azt már hosszú(konkrétan nem férni hozzá-max 1 kézzel) ám kevésbé fáasztó munkával. Jelenleg száraznak tűnik az egész alulról, alaposan le is mostam az alsó motorvédőt, mert volt rajt tavaly óta némi olajsár. A beépített alkatrészek: komplett Gates szett vízpumpával(sajnos műanyag lapátos, de nagyobb az agyrésze-mint a kiszerelt Bugatti vízszivattyúnak) Új contitech hosszbordászíj, Q8 Excell 5w40 olaj,purflux szűrő, Hepu kék hűtőfolyadék. Az első tapasztalatok, hogy csendesebbnek tűnik belülről az autó, kívülről pedig megszűnt a Ducatis csattogás :) Pozitív tapasztalat, hogy a gates vezérműszíjon előre meg volt jelölve a pozíció, ahová kell helyezni a szíjat, így nem is kelett variálni vele, hogy helyen legyen.