Fórum >> Típusok >> Stelvio

Tommi2024-06-27 13:47:03 // 2424
Fura, nekem is 280 lovas van (igaz 2019-es), de azért elég rendesen megérezni, ha odalép az ember, különösen D-ben és fordulaton, amikor már felépült a töltőnyomás. Nyilván N-ben, 1500-2000 fordulatról nem ugrik akkorát :)
Liquid2024-06-27 10:14:59 // 2423
2024-eshez nem volt még szerencsém, de mikor az enyémmel mentem próbakört akkor nem éreztem a 280 lovat. 16xx kiló. A lovak megvannak, csak nagyon jól "rejti" a menést. Meg persze bejátszik az is hogy volt közben váltás, és "kelletlenebbek" lettek.
RomeoOne2024-06-27 10:05:53 // 2422
Feltételezem nem D-ben volt, hanem N-ben. Sokszor leírtuk már, hogy 2020 óta az N az teljesen felejtős. A legújabb modellekkel, sajnos nincs tapasztalatom, de remélhetőleg nem lett a D még ott sem kiherélve úgy, mint '20-tól az N.
tdemeter2024-06-27 09:40:21 // 2421
Helló
A héten volt szerencsém kipróbálni egy új, 2024-es Stelvio Tributo-t. Elvileg 280 lovas, de amikor odaléptem neki, akkor szinte nem történt semmi:( A hangja is totál más mint a 2019-es 200 lovas julisnak van. És röhögve legyorsítaná szerintem.
Mitől van ez? Ennyivel nehezebb a stelvio? Az 5 év alatt ennyivel gagyult a motor a környezetvédelmi normák miatt?
Valakinek van ezzel konkrétabb tapasztalata?
Liquid2024-06-14 14:58:50 // 2420
ez érdekes, akkor vagy változtattak valamin gyártásban, vagy az enyém kapott volt gyári-hibás tárcsákat
Tommi2024-06-14 14:03:10 // 2419
Nekem tavaly ősszel a téli/nyári gumik cseréjekor betétezték az első fékeket, akkor kb 50 ezer lehetett az autóban. A hátsókhoz nem nyúltak, azt mondták az még nagyon rendben van.
Liquid2024-06-14 09:44:31 // 2418
anyag itt is volt rajta bőven, csak ilyen csúnyán kopott
zsoltee832024-06-13 22:58:03 // 2417
köszi :)

érdekes, az enyémben 70ekm van, de szép a tárcsa és a betéten is van még bőven anyag.
Liquid2024-06-13 22:25:29 // 2416
kb. 58e km, 7 év. (52e-rel vettem) Az előző tulaj nagyrészt pályázott vele, és a computer fogyasztás adata szerint nálam sokkal kevésbé vette sportosra a figurát :)
zsoltee832024-06-13 22:16:52 // 2415
mennyi km-nél?
Liquid2024-06-12 22:50:35 // 2414
az elsők köszönik jól vannak, a hátsókat tavaly nyáron cseréltem, így néztek ki:
zsoltee832024-06-12 21:26:07 // 2413
ahha, hát akkor a Stelvionál még rosszabb a helyzet, mert az nehezebb autó. Jó ezt tudni. köszi.
Piritu - 1.000.0002024-06-12 21:26:04 // 2412
Motorfék - szerintem - a részecskeszűrő miatt nincs. Tolóüzemben melegítenie kell mert különben kihűlne.
Piritu - 1.000.0002024-06-12 21:23:58 // 2411
Annyi a különbség hogy magasabb fordulaton megy a motor és emiatt hangosabb :-(
Egy darabig próbálgattam 3-ban nyektetni de felesleges...
Amúgy N-ben és D-ben is érzi hogy lefelé megyünk és szorgalmasan visszakapcsol.
zsoltee832024-06-12 21:18:10 // 2410
manuális módban alacsonyabb sebességfokozatban sincs elegendő motorfék?
Piritu - 1.000.0002024-06-12 21:13:37 // 2409
Hopp, ezt a Giulia topikba akartam :-(
Piritu - 1.000.0002024-06-12 21:10:25 // 2407
Ha már fék...
Pár napja megjártuk a Großglockner-t oda-vissza.
Majd 1,8 km a szintkülönbség.
Lefelé katasztrófa a motorfék hiánya (R-ben is lófütty), a fékek nem örülnek túlzottan. A Spideres tempónál sokkal finomabban és útközben 2-3x is megállva hogy tudjon hűlni amikor leértem durva fékszag volt a kocsi körül. Az első és a hátsó(!) fék is olyan meleg volt hogy a nyál elsercent rajta. (Nem a tárcsán hanem a féken.)

A Spiderrel így közlekedve alig melegszik meg a fék.
Szóval igaza volt anno a tesztelőnek hogy a Giulia alföldi autó :-(

Két esetben azonban VOLT motorfék, mindkettő eset már hosszabb lejtmenet után jött. Ilyenkor 0-ra esett vissza a fogyasztás. A baj csak az hogy pár száz méter után visszaállt az eredet helyzet.

Felfelé már más téma, a Q4 hihetetlen kanyarsebességet enged meg és lehet tolni neki :-)
Piritu - 1.000.0002024-06-12 20:59:12 // 2406
105ezerrel adtam el a Supert, még a gyári fék volt elöl/hátul.
zsoltee832024-06-12 20:55:25 // 2405
Fékek nálatok meddig bírják? 70ekm-rel vettem a kocsit, Alfa Romeo feliratú betétek vannak a kocsin, elképzelhető, hogy még gyáriak? Szervizkönyvben nincs bejegyzés cserére vonatkozóan.
Piritu - 1.000.0002024-06-12 19:47:03 // 2404
ezzel az a gond hogy leállítás előtt még nem tudom hogy holnap este arrébb kell majd tolni a kocsit a garázsban :-))
zsoltee832024-06-12 19:46:17 // 2403
nekem van egy Einhell zsebbikám, azt viszem magammal mindenhova, volt, hogy a vezért, 4.6 v8 rangerovert kellett vele beindítanom az erdőn, simán betekerte.
jati1592024-06-12 16:52:33 // 2402
Igen volt bika kábelem!

Szerencse volt, hogy volt mellettem egy Audi A3-as fazon és látta helyzetet... lement a rámpán, visszafordult, majd rám állt. Annyi áramot tudtunk ráadni, hogy a váltot N-be tudtam rakni. Ezután csúfosan, megalázottan letoltuk a kompról... kegyetlen volt...

Szóval mindenkinek ajánlom, ha automata autója van, legyen bikakábel a csomagtartóban... Én is csináltattam egyet a kocsi színéhez... :D
zsoltee832024-06-12 16:36:12 // 2401
Köszönöm szépen, hát majd legközelebb, így is jobb lett, mint volt, már nem apró fehér pöttyök vannak. :D

A kompnál végül hogy oldottad meg? Bikakábellel?
jati1592024-06-12 16:22:16 // 2400
Volt egyszer, hogy a Tihanyi kompon legelöl álltam és indításkor szószerint felrobban az akkumulátor.
159-es automata volt és áram híján nem tudtam kirakni N-be. Nem is tudom, hogy kerültem e életembe kínosabb helyzetbe... :D

Pár nappal később a halasi Fiatosok megmutatták, hogy a "kardánbox" oldalán be lehet nyúlni és kioldani a reteszt... :D
jati1592024-06-12 16:17:09 // 2399
Szia!

Én Baján kevertettem, színkód alapján 2800.- postával.
Eltalálta színt...
zgi5212024-06-12 15:49:01 // 2398
lehet Homasita a forrás :)
zgi5212024-06-12 15:48:26 // 2397
sokan nem P ben állnak le, mert időnként a kis garázsban tolikázni kell az autót..
zgi5212024-06-12 15:47:41 // 2396
Persze!
zsoltee832024-06-12 15:17:42 // 2395
Még egy apróság, kavics felverődés pötty javítására rendeltem a mopar shopból alfa rosso festéket. Meg is jött, adtak hozzá lakkot is. Két apro hiba. 1. Törött volt az üvegcse szája, így celluxszal tudtam visszazárni.
2. Nem Alfa piros, világosabb… :D nem is tudom mire számítottam…
zsoltee832024-06-12 15:14:29 // 2394
Ezt hasznos tudni, köszi. A manual felét már elolvastam. :)

Viszont ez ugye nem oldja meg azt a kérdést, ha leparkolt autót akarom arrébb tolni a garázsban, gondolom ezt minden leállításkor így kéne…
zsoltee832024-06-12 15:12:01 // 2393
Ugyanezt akartam…. Meg eszembe jutott, mi van ha egyszer nem indul el a motor és trélerre kell felhúzni…
RomeoOne2024-06-12 14:59:24 // 2392
De ez vészhelyzeti dolog, amit azért a garázsban odébb toláshoz nem alkalmaznék. Amit viszont quash-tól idéztél, az jó lehet, csak akkor eleve a garázsban így kell leállítani, ha jól értem. Ha már P-ben áll a garázsban, akkor indítás nélkül nem lehet N-be tenni bontás nélkül.
Liquid2024-06-12 14:06:17 // 2391
wow, ezt megjegyzem :)
zgi5212024-06-12 14:04:35 // 2390
vannak módszerek, ha nem is túl kényelmes :)

Piritu - 1.000.0002024-06-12 13:14:59 // 2388
Nekem nem sikerült megoldást találni rá. A garázsban szerettem volna fél métert odébbtolni…
Liquid2024-06-12 11:57:02 // 2387
na ez jó kérdés :) szerintem nem
ha csak gyújtásra teszed?
zsoltee832024-06-12 09:52:47 // 2386
Újabb kérdés. :)

Valahogy ki lehet venni üresbe a váltót P-ből anélkül, hogy elindítanám a motort?
zsoltee832024-06-08 23:43:37 // 2385
köszi szépen, a képek nagy segítség!
Liquid2024-06-08 22:17:38 // 2384
Emlékeim szerint semmi extra nem volt, csatkiat széthúzod és ha minden igaz akkor 2 csavar fogja egy elöl egy hátul.
blog
zsoltee832024-06-08 19:59:15 // 2383
ilyen ez az infláció.... ezt is nehéz lenne valós okokkal megindokolni, de mindegy..

Cseréhez kérhetek tanácsot? Hogy kezdjek neki? Az ülésállító gombokat simán lehúzom?
Liquid2024-06-08 16:21:41 // 2382
wow, az 100% drágulás 2 év alatt.
A hátsót cseréltem nemrég az 30e :)
zsoltee832024-06-07 15:46:51 // 2381
Megrendeltem az elemet az üléshez, már nem 7000, hanem 14000Ft... :D
zsoltee832024-06-01 21:25:08 // 2380
nézegettem ezt is, régóta árulják, túl nagy választék nincs itthon. Végül szerencsével találtam egy 2020-as, még garis példányt, egy Teslát vett helyette az ember, azért adta el. Én a helyedben még gyűjtenék hozzá és vennék egy 2020as modellt 100ekm alatt.
zsoltee832024-06-01 20:02:53 // 2378
csak 7000Ft? akkor nem aggódok rajta annyira, de azért csinálhatnák masszívabb anyagból, ez a rész kap az egész autón a legtöbbet a használat során...

Igen, közben megtaláltam neten ezt a rendezőt is a csomagtartó alá, és persze megértem a súlyelosztás miatti helyzetét az akkunak, csak értelme nincs, mert ha beül egy 120kg-os ember, akkor olyan mindegy, hogy elöl v hátul van az akksi egy 1600+ kg-os autónál. :)

Ha nem ott lenne az akku, akkor beférne kényelmesen egy teljes méretű pótkerék.
Liquid2024-06-01 16:41:47 // 2377
az enyém törött volt, mikor vettem, de nem ott ahol a tiéd hanem, az első tartó csavarnál. 7000ft körül volt a gyári új elem.
Liquid2024-06-01 16:39:24 // 2376
mért nem lehet linket beszúrni?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.