Fórum >> Típusok >> 147

Gyula822010-11-30 12:17:26 // 43632
Kedves Alfások!

Az elmúlt hónapok alkatrészkeresési kálváriám eredményeként ráakadtam egy honlapra, ahol a majdnem összes típus robbantott alkatrészrajza megtalálható cikkszámmal!
Remélem hasznát tudjátok venni (nekem nem jött volna mostanában rosszul), esetleg terjesszétek! :)

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COUNTRY=012&SBMK=R&DRIVE=D&MAKE=R&COMM_MODEL=33&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=HOME&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=VERSION&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=1

Gyula
Csöri2010-11-29 20:54:04 // 43631
Az a bilincs egyszer használatos. Hasonlít a gyorskötözőre.
Kareszka19842010-11-29 20:48:38 // 43630
nem tervezek ráadni gyujtást...köszi sézpen :)
atesssz2010-11-29 19:54:47 // 43629
Ha nem adod rá a gyújtást, amíg le vannak húzva a csatlakozók, akkor nem szed össze semmilyen hibajelzést :-)
Kareszka19842010-11-29 19:29:52 // 43628
hát gyanús, hogy nálam is így lesz...egyedül még azt nemtudom az ECU-rol hogy csatlakoztaom le a levegőcsövet, hogy ne aggasson, több helyem legyen a szereléshez.
Ugye, ha az LMM-ről lecsatlakoztatom a szerelés idejére a kábeleket, akkor ugye nem gubancolódik össze semmi beállítás?
Kareszka19842010-11-29 19:22:30 // 43627
hát ha másnem levágom őket és kicserélem őket olyan csavarhúzóval feszíthető bilincsekre...az is ugyanolyan jó, ha jóltudom?! tévednék, hogy ezek az enyémen még a gyári bilincsek? :D
Csabo222010-11-29 18:49:22 // 43626

A sárgával karikázott bilincs alul azt csak vmi célszerszámmal lehet lazitani ha jól emléxem, nekem az ki lett cserélve hagyományos aba bilincsre. Amit pedig fölötte karikáztam az magának a termosztát házának a része. Másik 2 már nem rémlik h hogy nyilik, de nyitható-zárrható spec szerszám nélkül
atesssz2010-11-29 18:34:11 // 43625
közben emlegettem a feltaláló közeli rokonságát.
atesssz2010-11-29 18:33:30 // 43624
Pont ma volt ilyennel dolgom, mikor kiszedtem a kiegyenlítő tartályt.
Én szétfeszegettem lapos csavarhúzóval, majd kicseréltem normális, menetes bilincsre.
Kareszka19842010-11-29 18:32:07 // 43623
ja, meg az a kis csövet szorító bilincs, azzal a sárga jelöléssel...az is egy gordiuszi csomónak tünik...hogyan oldódik???
Kareszka19842010-11-29 18:28:05 // 43622
körbenyálaztam a termosztát környékét és arra jutottam, hogy nem tünik ngy durranásnak kicserélni, csak...nemtudom hogy oldódnak a bilincsek, amik a környezetében vannak :-/ először is leszedném a légcsövet, hogy legyen helyem, node olyan "speckó"bilincsel csatlakozik az ECU-ra, hogy aztse tudom hogy kezdjek hozzá :( valaki eltudja magyarázni hogy lehet szétkapcsolni?
Pirossal jelöltem a csöveket, amik csatlakoznak a termosztátra:

3 cső csatlakozik a termosztátra, gondolom ugyanilyent kell vennem is (?) :D
zozoszabo2010-11-29 17:11:10 // 43621
Sziasztok, ma rendeltem én is termosztátot, 9,5 darab ezres..
Csabo222010-11-29 16:11:25 // 43620
Nekem is 60-70 fokig ment fel a mutató, igy inkább nem is fűtöttem akkor, mert még lejjebb ment vna. 1-2 hétig igy használtam aztán termo csere lett. kicsit drágának találtam. meg az se világos, h miért kell az egész házat kicserélni, miért nem úgy alakitoták ki, h csak a belék kelljen cserélni.
cserélj mielőbb. a nem üzemi hőmérséklet a kocsinak se hiszem, h használ, meg az utasoknak se :)
Kareszka19842010-11-29 15:57:34 // 43619
na lehet holnap le is adom a rendelést a termosztátra, mihamarabb leszeretném cserélni, jönnek a kemény hidegek :(
Csabo222010-11-29 15:38:14 // 43618
Régóta benne van a Vernet. pontosan nemtom, de kb 2 éve. azt, h hol a leg1szerűbb a hűtő körét megbontani s lecsapolni a lötyit, az jó kérdés. ha a vizhűtőből akarod kihuzni a csövet, akkor azon olyan a bilincs, h alul - felül benyomod a középen álló dudort és simán lehúzod. najó, annyira nem simán, de nem lehetetlen.
mikor az én termóm lett cserélve sztem a becsatlakozó csöve lett lehúzva és visszahajtva olyan magasságba, h ne fojjon a folyadék. talán az a leg1szerűbb
Kareszka19842010-11-29 12:31:42 // 43617
s mióta van benne ha szabad kérdezni? :) igazság az, hogy nem szeretném pár hónap mulva újra cserélni :-/ egész nyáron rossz termosztáttal hajtottam, mert nem vettem észre, csakmost beütött a hideg és ez így nagyon nem jó...
ha nem tévedek, akkor a hütőnél kell lekapni a csövet és ott leengedni a folyadékot...vagy létezik rá másik járható út? kiszippantani nem lehet valahogy?
ahogy néztem simán odaférek racsniskulcsal, ha lekapom a légcsövet is, csak ne legyenek berohadva a csavarok, mert aozktol mindig tartok, hogy beletöröm :-/
Csabo222010-11-29 12:26:08 // 43616
Ha jól emléxek nekem is Vernet került bele.
a hűtőfolyadékot le lehet engedni, h ne a termosztát környékét locsold össze vele mikor leszeded a bilincseket. Asszem legalább 1 bilincs nem visszazárható, tehát készits be 1-2 db-ot tarcsiba. sztem magad is ki tudod cserélni
Kareszka19842010-11-29 10:42:51 // 43615
kicsiny városkámban csak VERNET (francia) termosztátot lehet kapni...mit monmdatok rá? én még nem hallottam róla...

másik, hogy nagy cucc lecserélni? szerintetek képes vagyok rá? gondolom valamennyi hütőfolyadékot nem árt előtte leengedni :D

nomeg az üzletben faszi mutatott 2 fajtát, egyiken volt még 1 pluisz "csöcs", ennyi volt a különbség...gondolom megnézem vizuálisan az enyém hány "csöcsü" és az alapján veszem meg...persze motorszám alapján keresett rá...
Kareszka19842010-11-29 08:53:01 // 43614
jaja :D engem legjobban zavar az összesített költség :D mondjuk azt szívesen kikapcsolnám ha lehetne, de azért mindenhiova próbálok költséget írni, hátha valakinek segítek vele :)
Gegee2010-11-29 08:49:37 // 43613
Én kitöltöm. :)) Saját elrettentésem miatt is. Mert pl van pár dolog amit a következő autómra már tuti nem költök. :D
Kareszka19842010-11-29 08:41:19 // 43612
próbálom rendszeresen vezetni, hátha valakinek segíthetek vele...sokakét olvasom is, de pl sokan elfelejtik kitölteni a "költségek" mezőt :(
Gegee2010-11-29 08:39:41 // 43611
Igen azt már láttam. :)) Nem semmi blog-od van. :D
Kareszka19842010-11-29 08:35:02 // 43610
elől meg egy vastagabb gerenda van lecsavarozva, hogy ne csókoljam meg a szembefalat :D netudd meg mennyire kivan centizve minden :D kész müvészet ráfordulni meg beparkolni...node nézd meg a blogomban...még a két garázs közti falbol is kikelett szedni egy darabot, hogy az ajtót kibírjam nyitni, meghogy kibírja szálni :D
Gegee2010-11-29 08:31:00 // 43609
Jaja, ha van lécdarab akkor nem muszáj sebességben hagyni. :) Nálam nem lejt a garázs, de azért mindig sebességben hagyom. :)
Kareszka19842010-11-29 08:28:37 // 43608
énis nagyon ritkán hasnzálom, akkor még "új" volt a kocsi, úgygondoltam nem lesz gond...de bizony lett, csak úgy túrta hátramenetben az 5 centis havat maga mögé :D
legtöbbször én is sebességben hagyom, de pl garázsban üresben van, van lecsavarozva egy lécdarab, amin átbukik a kerék és nem engedi, hogy kiguruljon, mert lejt nagyon picit kifelé...
Gegee2010-11-29 08:19:55 // 43607
Télen ritkán húzom be kéziféket. Max, ha 20%-os vagy annál meredekebb lejtőn állok meg. Sebességbe hagyva állítom le a kocsit. Maximálisan megfogja az autót. Feleslegesnek érzem a kéziféket, h vízesen (havasan, párásan) tövig rántsam. :)
Kareszka19842010-11-29 07:56:47 // 43606
amúgy a két beömlő lezárásával nyertem 30 fokot pluszban :D jajjj...vadászni kéne termosztátot... :-/
Kareszka19842010-11-29 07:36:55 // 43605
nekem 1x fagyott már be a kézifékem, de pár méter vonszolás után megadta magát...lógásra hajlamos, de ezt orvosoltam pár kötegelővel, meg egy hanyattfekvéssel a kocsi alatt :)
Xixo2010-11-29 00:16:10 // 43604
(Így visszaolvasva... remélem ez is használható...)
Xixo2010-11-29 00:11:17 // 43603
1. Nekem 1x fagyott be, de a kézifékkötél csere ezt is megoldotta. Amúgy nem sokat használtam.
2. passz
3. Csúszós úton felfelé hasznos tud lenni. Legalábbis nekem segített többször itt a hegyen. (Igaz itt nem takarítanak soha.)
Xixo2010-11-29 00:08:45 // 43602
Egy szike is segíthet! :)
Xixo2010-11-29 00:07:52 // 43601
Én is hőállóval fújtam, biztos ami biztos! :))
Tommi2010-11-28 23:18:06 // 43600
Nekem az a fura, hogy LNT a rendszáma, a kocsi pedig 2005 áprilisi és facelift előtti, holott a frissítés 2004 végén volt... Szerintem külföldről behozott lehet.
Sanyika1592010-11-28 22:15:16 // 43599
Hali! szerintetek megvehető az a gép?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/147/alfa_romeo_147_1.6_t._spark_distinctive_ulesfutes_alufelni_multikorm_-4311375
147Smz2010-11-28 21:34:25 // 43598
Köszönöm Csörinek és Zsoltinak a hozzászólást. Végre használható választ kaptam és nem azt firtatták, hogy melyik rövidítés mit jelent és ki írta félre vagy ki nem :-)
A.R.Peti2010-11-28 21:33:47 // 43597
Én nem állítottam, hogy te azt írtad hogy a kettőnek köze van egymáshoz. Csak azt hogy az EBD-nek az ABS-hez van köze.
Zsolti2010-11-28 21:12:45 // 43596
Onnan tudod, hogy van-e ESP-d, hogy ha gyújtásnál kivillan a piktogramja a műszerfalon (egy kis auto ami csúszkál). (És persze van, el is kell aludnia majd a jelnek ha minden rendben.)
Csöri2010-11-28 21:12:16 // 43595
Ha benne van az ESP az ABS szivattyú oldalán a motortérben ott a felirat.
Zsolti2010-11-28 21:08:25 // 43594
Nekem is Nightbreaker van, semmi gondom vele (eddig, mert általában nem ég a fényszóróm ha megyek).
DE. Tesómnak Focusban 3 hónapig bírta (és ahhoz azért drága ) és megolvaszott vmi műanyagot is a foglalatnál. Vegyél GE Sportligth izzót, az is ilyen növelt fényerejű és nagyobb az élettartama is.
Piritu - 1.000.0002010-11-28 20:57:19 // 43593
Sokat használtam, jobban látni vele. Az élettartama tényleg rövidebb, a normál égőt évente szoktam cserélni, ezt 6-8 havonta. A foglalattal, lámpabúrával semmit sem csinált.
Csabi1472010-11-28 20:53:04 // 43592
Sziasztok!

Szeretném a véleményeteket kérni.
Vettem Osram night breaker izzót csak nem tudom használjam-e, mert több helyen
olvasom, hogy hamar kiég, tönkreteszi a foglalatot, stb.
Csabo222010-11-28 20:42:36 // 43591
Pedig van :)
soroljam a kapcsolatokat?
mindkettő 3 betűs rövidités
mindkettő a kocsi menettulajdonságait befolyásolja
mindkettő parasztvakitás, hogy az autóvásárló úgy érezze, h kurvára biztonságban van a kocsiban, és ez esetenként feljogositja a sofőrt az indokolatlan duhajkodásra
mindkettő kiemelésével javithatók az eladási statisztikák
hirtelen több nemjut eszembe :D
147Smz2010-11-28 20:38:34 // 43590
Én sehol sem írtam, hogy a kettőnek köze van egymáshoz...
A.R.Peti2010-11-28 20:24:13 // 43589
Az EBD meg VDC nem ugyanaz. Az EBD-nek az ABS-hez van köze. Nincs meg a gyári könyved?
147Smz2010-11-28 20:09:26 // 43588
Köszi a válaszokat. A VDC az a menetstabilizáló, nem a fékerőelosztó. Azt EBD-nek hívják :-) Ma próbálgattam a kocsit a 145-ösömhöz képest, amiben egyedül ABS volt. Bár a gumik nem ugyanazok és a 147-esemen 16"-os kerekek voltak, míg a 145-ösön 14"-osok, elég idegesen viselkedett az autó. Stabilabbat vártam :-)

Szerintem VDC nincs benne, mert amikor kézifékkel megcsúsztattam, semmi nem történt, csak csipogott a kézifék miatt :-)
Csabo222010-11-28 20:06:48 // 43587
Ellenben ma szétboritottam az 1ik fényszórót. A hajszáritó roppant mód megkönnyitette a dolgot :)
Ezen a képen látszik az összes gányolás amit a lámpatest elszenvedett:

A szerszámok:

Kis hajszáritózás után a nagyobbik csavarhúzó feszitő munkája előtt haladt és tisztogatott a kisebbik tesója. Lehet a sütőbe helyezés is okos dolog. holnap a tök után bedobom a másik lámpát is :D
1 réteg festék felvive, ma még kap 1et, remélem azzal beéri.
Csabo222010-11-28 20:01:57 // 43586
Hibátlan választ nem tudok neked adni, de nekem 5 év alatt
1: a kézifék 1szer sem ragadt be /a kötél a lógásra hajlamos/
2: ha van benne ASR akkor gyanitom h ez a fékerő elosztó v mi a kórság is van benne
3: ASR-nek elég minimális az értelme sztem
Nem kell az ilyen berendezésekre hagyatkozni, én megteszek minden tőlem telhetőt h biztonságosan közlekedjek, ha meg más a barom az ellen nem véd csak a karosszéria meg a légszák. Bár ez a saját véleményem, többiek közt lesz aki rámcáfol gondolom
147Smz2010-11-28 19:54:22 // 43585
Sziasztok! Pár téli kérdésem lenne, mivel uj az autó még.
1. A kézifék mennyire hajlamos befagyni?
2. Honnan tudom, hogy van-e a kocsiban VDC (ESP)?
3. A kipörgésgátló (ASR) mennyire hasznos vagy haszontalan ebben a típusban? :)
A.R.Peti2010-11-28 15:05:33 // 43584
Én is azért gondoltam. Én is szívesebben (meg könyebben) dolgozom matt feketével.
Kareszka19842010-11-28 14:53:54 // 43583
szerintem valami hővel megkell lágyítni, hogy el ne pattanjon a feszüléstől...csak óvatosan :) inkább apróbb mozdulatokkal, mint izomból törd el :P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak