Fórum >> Típusok >> 155

Marklar1552009-08-17 23:29:27 // 83510
Nohh.
Ma átvettem Docky-tól a 2,0 16V maradékát...
Szegény autó csúnyát kapott:(
Marklar1552009-08-17 23:25:46 // 83509
ááh.
Jövő7 en gondoltam, hogy meglátogattlak:)
Jól látom, hogy hegesztgetve van a hajlatnál?
Az úgy nem szíp...
Buksi2009-08-17 22:01:24 // 83508
Nah, elköszönök én is egy hétre! Megyünk nyaralni Debrecenbe! Virágkarnevál, meg minden! Ha lehet, akkor ne rossazlkodjatok! Majd jövök! :-)))

TSá! :-)
Buksi2009-08-17 21:49:05 // 83507
Nah Uraim, a hétvégén lecserélődött a szarrá rohadt kipufogóm a katalizátortól hátrafele! Már nem fúj ki, viszont nem vagyok elégedett! Végig 50-es cső megy hátra a katalizátortól (haveromnak csak ekkora volt) a legvégén egy átmenő dobbal! A hangja nem vészes, még nagy sebességnél sem, viszont úgy érzem, mintha rosszabbul menne, mint a gyári rendszerrel! Azt hiszem, ha lesz lóvém egyből vissza fogom alakítani gyárira,mert így nem vicces! Vagy lehet, hogy csak én érzem rosszabbnak? Hát ennyi! :-))

afri2009-08-17 19:56:27 // 83506
sziasztok! :-)
na vagyogatok má végre, nem volatm mostanság itten, éppen nyaralgattam hol erre, hol arra, és mindenfelé sokat integettünk egymásnak alfások! :-)

szépen végigolvasgatom az elmúlt 1 hetet, amiket fórumozgattatok, remélem írtatok jó sztorikat!! :-D
Thomika2009-08-17 19:42:59 // 83505
Apámnak anno volt egy opelkadett-ja. A 3 Trabi után a 90-es évek elején vettük, és egészen 2007-ig szolgált nálunk. 1.6 dízel automata volt!! :)) Nem egy erőgép, de a célnak megfelelt, rendkívül alacsony üzemeltetési költséggel. Fater nagyon szerette, beletett 365.000km-t. Már nagyon kivolt a bele, de azért még ugyanúgy állt a lábán a vas, mint új korában. Egy komoly gond volt vele az utolsó 50-70.000 km-en, ette az olajat mint állat! Olajcsere igazából sosem volt, néha mikor kb. lejárt a 15000km, kicseréltük a szűrőt, aztán ment bele az új cucc. Nagyjából 1000km-re evett meg 1-1,5 liter olajat, így megvolt a folyamatos csere :)
Thomika2009-08-17 19:35:28 // 83504
Ha lenne pénzem új vasat venni, nem igazán lenne probléma 10-12 ezrenként a méregdrága olajat cseréltetni! ;))) Néha így is frászt kapok,mikor eszembe jut évente, hogy már megint cserélni kell. Sajna a Selénia is egyre drágább :(
Longman2009-08-17 19:31:13 // 83503
Akkor megnyugodtam..
Valóban, 5w30-as olajat használunk az új autókba, esetleg 0w30 néha előfordul.
Nekem mondhat akárki akármit, max. 15.000 nél le kell cserélni azt az olajat.
Úgy gondolom, ezt a hosszú intervallumot alapvetően dízel - azaz alacsony fordulaton dolgozó - motorokhoz találták ki. Persze aztán használják a benzineseknél is..
OK, még új korában el is megy.. No meg aki 60K km fölött megy egy évben, ne kelljen 2 havonta szervízbe jönnie. De 150k futás fölött annyira már nem.
De én pl. ha vennék egy 150 Le vagy erősebb dízel/benzines új autót, azt is 15.000 km-enként cseréltetném..
Thomika2009-08-17 19:18:43 // 83502
Új autóknál már nem használnak 10w40-es olajat! De hogy kérdésedre válaszoljak, sosem hagyom 30k-ig menni az olajat. 4 éve van 155ösöm, ezalatt egyszer futottunk 20ezer párszáz km-t, amúgy 17-19 K környékén mindig cseréltem, ez régebben nálam kb. 7-9 hónap volt. Most már, hogy csak kb. 700-900km-t megyek egy hónapban, így évente cserélem, nagyjából ugyanakkor. Anno én is aggódtam emiatt a csere miatt, aztán a szerelőm megnyugtatott, hogy semmi baja nem lesz a motornak. Most lassan jön az olajcsere, és Selénia 10w60-at tervezek beletenni, az kicsit jobban megy a vezetési stílusomhoz :) no azt már 10-12Ezrenként cseréni kell!
süsnye2009-08-17 16:45:47 // 83501
egyetértek... :) AR 20K ide vagy oda, én nem hiszem, h egy 12-17 éves motornak előnyére válik a 20Ks olajcsere... 30Kba meg bele sem merek gondolni :))
Longman2009-08-17 16:12:38 // 83500
Ezzel azt akarod mondani, hogy mivel 30.000-es az olaj amit használsz, akkor a 92-es autódban 30.000kánt cseréled ki?????
Lehet hogy a Selenia 20K -mint a neve is mutatja- egy 20.000 km-re tervezett cucc, de ettől ezekben az idősödő motorokban már nem szabad ilyen hosszúra nyújtani.
Bár nyilván mindenki azt csinál az autójával amit akar.. :)
Thomika2009-08-17 14:53:18 // 83499
:))))) Áh.. Most néztem át, mennyi munka vár rám! Már ettől kiment a biztosíték! :P
Thomika2009-08-17 14:50:10 // 83498
De a Mak felnijeim eladók, ha gondolod! néz meg az oldalamon, tetszik-e! Nagyon jól mutat a vason! Eddig minden talin messziről virított a kocsi, könnyű volt kiszúrni, a tömegben hol álltam meg....
Thomika2009-08-17 14:48:42 // 83497
Dehogy adom! A legjobb bolt volt, amit valaha csináltam! :) Anno még András bácsival cseréltem Alessio Monzára (amikkel vettem a gépet). Tökéletesek a téli gumikhoz! :))
Thomika2009-08-17 14:47:09 // 83496
Lásd az én esetemet,elutazás előtt! :P Ki kellett venni, és megmozgatni a relét, hogy leálljon a venti, és úgy működjön,ahogy kell! :/
süsnye2009-08-17 14:35:20 // 83495
és te nem adod el véltetlenül? :))
Thomika2009-08-17 14:24:06 // 83494
Figyi! Ilyen felnim van télire! Tudom,hogy 7 coll van beleírva :) A MAK felnim meg 6,5-es
Thomika2009-08-17 14:22:51 // 83493
Igen, ennek így kell működnie! :)
süsnye2009-08-17 14:22:21 // 83492
bár így látatlanban én nem szeretnék ilyeneket kijelenteni, de mivel gyái 155 és 15colos sztem max 6,5 lehet...
egyébként meg nem bízol a cartárs méretleolvasó képességeiben? ;))
Thomika2009-08-17 14:14:36 // 83491
Ez a felni 7x15ös! :))
Thomika2009-08-17 14:03:48 // 83490
Ezt azért megvétóznám! A 155 Alfa fenntartása a legolcsóbb az összes közül!! olcsó az alkatrész, bőven lehet kapni hozzá mindent (egy-két apróságtól eltekintve)! Mivel sűrűn foglalkozom más Alfákhoz is új alkatrészekkel, nagyjából képben vagyok! Én is azért vettem anno 155öst, mert sokkal jobb vétel volt, mint lett volna bármelyik 156, 166....
Thomika2009-08-17 13:58:42 // 83489
Süsnye!

Érdről venned kell bérletet, az ha jól emléxem 15K körül van, majd itt pesten is azt meg 9700Ft (egyelőre) so nem éppen költséghatékony megoldás! De ha nem tudsz ingyé parkolni a városban ,akkor jobb választás a bkv.
Thomika2009-08-17 13:56:10 // 83488
Hali!

Elolvastam az olajcserére vonatkozó írásokat; azért Selénia 20K, mert ráér bőven 20.000km-enként cserélni!! Ha előbb cseréled, akkor csak kidobsz egy csomó pénzt feleslegesen! A mai modern olajakból simán el lehet menni 20K fölött is! Nekem ami pl most van a vasban Mobil S Special 10W40 arra 30K-t írnak csere periódusra! So nem kő betojni! 20-22 Ezret nyugodtan elmehet egy Seléniával!! :))) Utána sem lesz gond! főleg,hogy azért kb, 2-3 liter elfogy ennyi idő alatt, tehát azt ugyanennyi újabb olajjal pótolod!!
Dreco2009-08-17 13:31:56 // 83487
Csak egy akna kell és lazán ki lehet cserélni én kb 1 hónapja cseréltem. Az a lényeg, hogy hideg legyen az olaj, hogy be tudd fogni a lyukat amég a másik gombát oda nem teszed.
TSiga ( I am the TSIG)2009-08-16 22:10:16 // 83486
A haver V6 TB je sem semmi. Nekem 5 perc az olajcsere szűrővel együtt, nála 50 perc csak a szűrő leszedése. Tűzfal-bölcső blokk határolja. :-
TSiga ( I am the TSIG)2009-08-16 22:06:46 // 83484
1.8 16V kizárólag nőgyógyászoknak. :-PPP
Ferri2009-08-16 21:58:42 // 83483
Ha le van véve a jobb oldali kerék, akkor be lehet valamennyire nyúlni hozzá a kormányösszekötőnél.
TSiga ( I am the TSIG)2009-08-16 21:57:04 // 83482
Na! Visszatértél a zártosztályra! Nagy bátorságra vall. :-)))))

Vagy úgy is fogalmazhatnék: most van egy kipihent a sok pihent között.
Gery832009-08-16 21:47:03 // 83481
Az a cumi, hogy apáménak is ez az egyik baja... :(
Abarth2009-08-16 21:39:07 // 83480
De nagyon köszönöm!
Abarth2009-08-16 21:38:00 // 83479
Ez elkeserítő hír :( Jajdenagyon**arhelyenvan.....
Stevke2009-08-16 21:36:03 // 83478
Mint mindig :)
Gery832009-08-16 21:32:15 // 83477
Fűdejóvagyok! :D
Stevke2009-08-16 21:31:18 // 83476
Igen Gery83! Pontosan ott van az olajnak a hőgombája a 16v-n!
Gery832009-08-16 20:05:03 // 83475
Valahol itt:

Gery832009-08-16 19:18:09 // 83474
Sztem a felső karter tűzfal/kormánymű felé eső részén van.
Abarth2009-08-16 19:04:30 // 83473
Az a baj hogy én 2 szakit is megkérdeztem és mind a 2 mást mondott :D
Gery832009-08-16 18:57:32 // 83472
Háhhh!

Ez a kérdés engem is nagyon érdekelne. Bár én már sejtem, de ha tényleg ott, akkor marad nullán a műszer. :D
Abarth2009-08-16 18:46:51 // 83471
Hali all!

Valaki hátha rutinból tudja a kérdést: 1.8 TS 16v-n hol van az olajHőmérséklet gomba?

Ha segítene vki megköszönném. :)
Thomika2009-08-16 18:19:47 // 83470
Üdvözlet Uraim! :)

Visszatértem a nyaralásból! 4 év után már rám fért egy kis pihenés! ;) Elolvasom, mit irkáltatok a 1,5 hét alatt..... vszeg ismét lesz min mulatnom :))) később még benézek!

ciao :)
cac2009-08-16 11:34:51 // 83469
Nekem a kűrt meg a csomagtartónyitó volt ilyen. :)
Ezek szerint akkor nincs szétesve a kapcsoló, feltehetően a relé a hunyó.
Köszi az infókat ...Fairlane kollegának is!
TSiga ( I am the TSIG)2009-08-16 08:22:01 // 83468
:-DDDDDDDDDDDDDDDD
Te vagy veszélyes!!!! :-DDDDDDDDDDDDD
Marklar1552009-08-16 08:13:42 // 83467
Wanted!
A képen látható űrgét senki ne engedje az autója közelébe! Főleg, ha szerszám van a kezében. Az ember azonnak késztetést érez, hogy leszereljen valamit.
Különössen veszélyes!!!!

:-PPP
Marklar1552009-08-16 08:09:19 // 83466
Ha valaki épp felújításon van, vagy van hova raknija, akkor 4l CC ért elviheti ezeket a jó állapotu szigeteléseket...
Marklar1552009-08-16 08:02:36 // 83465
Még:
A svájci V6 sem 100% os:/
Pedíg ez széles 95-ös...
Marklar1552009-08-16 07:56:50 // 83464
Bakker. Jól jötetteka kormányért...
Még nemtom, de alkatrészben fogok neki úgy is fizetni:)
Marklar1552009-08-16 07:55:56 // 83463
Én már be is karikáztam:)
Amúgy az első télen amig nem volt még ilyen relém occon. 7-8k-t mondtak az újra az elaforgban. addig enyhe rugdosásra is működött:) Csak jó helyre kellett rúgni:)
Marklar1552009-08-16 07:54:00 // 83462
Nem nem:)
Marklar1552009-08-16 07:53:38 // 83461
Jahh. Ez nyomókapcsoló:)
Azt nemtom, hogy jó-e neki, ha csavarhúzóval piszkálod:)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak