Fórum >> Típusok >> 155

Buksi2010-10-02 16:23:36 // 105402
Gyújtáskapcsoló csere?
Zsocy1552010-10-02 14:26:48 // 105401
Nem Erhard kolléga ellen, mert nem is ismerem, csak ha valami miatt nem jönne össze: az olajbolt.hu-n most akciós a Selenia.
Longman2010-10-02 14:12:21 // 105400
Bemásolom ide is:
Újabb megfigyeléssel lettem gazdagabb.
Délelőtt dolgoztam addig nem nyúltam a kocsihoz, de most nemrég hazaértem próbálgattam. Úgy néz ki most beállt egy olyan helyzetbe hogy gyújtás van, akkor működik is minden berendezés, egészen addig amíg a kulcsot nem fordítom tovább mint mikor indítóznék. Na akkor eltűnik minden, se kép se hang. Ha visszaveszem alapállapotba és újra ráadom csak a gyújtást, akkor minden rendben megint.

Az akksi most 12,3 V-on áll, de azért eshetett vissza, mert reggel óta ahogy a rádió alapállapotba állt végig demo módban ment.

Kipróbáltam azt is hogy az akksi test kábelére bikakábellel adtam egy másik autóról testet. Így sem változott semmi.
Robiik2010-10-02 13:18:14 // 105399
Személyesen nem ismerem, de könnyes szemmel adta át a kulcsot, (a felesége meg dörzsölte a markát hogy végre pénz lesz a sárkányból) kapásból elmondta az összes hibáját kérdezés nélkül. Nem hiszem hogy át akart verni. Akkor is nagyon szívesen segytett, amikor behalt a generátor. Olajat cserélni fogok, a többit nem szívesen csinálnám meg ha nem muszáj. Látszik amúgy hogy mennyire lehet öreg a vezérlés?
süsnye2010-10-02 12:03:29 // 105398
olajcsere nem vészes, beszélj esetleg Erhard kollégával, ő tud általában jó áron seleniat..
süsnye2010-10-02 12:01:55 // 105397
ilyen olajnyomás tünet mellett (ha már a kontrollámpa is felvillan), azonnal cserélj olajat, mert tényleg nem vicc...
egyébként mennyire ismered az előző tulajt? az, h mikor, mit cseréltek rajta sosem szabad elhinni... vezérmű-, ékszíjak, görgők, vízpumpa (ha már úgyis szét van döntve) sajnos alap ilyenkor, ha biztosra akarsz menni...
Robiik2010-10-02 10:43:09 // 105396
Amúgy mennyibe fog kerülni ez a karbantartás, hogy készüljek ? :) Inkább lerakom egy hónapra és busszal járok :P
Robiik2010-10-02 10:29:34 // 105395
nincs kedvem... ($)
Robiik2010-10-02 10:23:51 // 105394
Az előző tulaj márciusban csináltatta meg a blokkot, egyedül az olaj amiből nem jó került bele. Pár ezer km-t járatta, így is álljak neki minden cseréjének? Legszívesebben azt is kicserélném zsír újra az egész autón ami csak elromolhat, de még nincs baja, csak nem fér bele...
SD2010-10-02 06:40:51 // 105393
vagy valami zárlatod van, vagy neked is cserés az a kis elektronika a gyújtáskapcsoló mellett, möggött nemtom. Már arra gondolok én is hogy az szivat, a néha nem indulással.

Mert az leveszi a többi fogyasztót míg az indító motor megy, az is lehet gondolom zárlatos, és nekem is produkál néha olyat a gép hogy semmi indítás csak katt, mondjuk rádiót nem kaccsolja le mert nincs benne:D
SD2010-10-02 06:32:42 // 105392
Na most ha a 2.0 8V-t hányszor gatyára tetted, akkor mi lesz a 16V-vel?:D
SD2010-10-02 06:28:57 // 105391
Lehet hogy csak az olajgombád fingott ki, de azért ahogy a többiek mondják, akkor most ha már vettél egy ilyen szép autót, akkor benyújtja a számlát, vagy kifizeted most, vagy később kamatokkal:)
Tehát ha cserélsz vezérlést, és olajat, akkor ha az előző tulajok nem rúgták szét jó barárok lesztek.

Ha nem cserélsz olajat, és ki tudja mióta mi van benne, vagy mikor szakad szét a vezérlés, lehet ez is hogy csak egy görgő szarik be, és ledarálja a motorod...

Ez úgy 300k+ javítás úgy számolj.

Lehet hogy holnap lehet hogy bírja sokáig, szerencsejáték.zrt :)

Szóval ha tisztalappal akarsz indulni, jó olaj és teljes vezérlés szett csere:)
Haro2010-10-01 23:48:23 // 105390
na ezt meg kaptad Robika:)))))))))))))) Hétfön menjünk olajat venni?????
Marklar1552010-10-01 23:45:22 // 105389
Helyesbitenék.
16v nél hogy lehet vétel után nem olajakat, szijjakat cserélni? Gyertyák, feszitők... is természetes... Sajnos ezt ele kell kalkulálni az autó vásárlásba. (szerintem)
A 2,0 16v meg ráadásul extra kényes egy gépezet is. Most majd megtudom én is:)
Fairlane2010-10-01 23:39:25 // 105388
Hát, ez nem hangzik jól.

Szerintem irgalmatlanul cserélj olajat valami normálisabbra, ha hosszabb távra tervezel az autóval....
A 16V még kényes is rá ráadásul....

Egyáltalán hogy lehet vétel után nem olajcserélni? :)
Marklar1552010-10-01 23:34:32 // 105387
Szokott ilyen gyorsan megdögleni az akksi is.
Mikor is jösz? :)
Robiik2010-10-01 23:16:41 // 105386
ja gázra jó az olajnyomásom, viszont alapjáraton melegen a lámpa is világít annyira semmi
Robiik2010-10-01 23:15:21 // 105385
nem mindíg, de főleg ha szépen van ideje bemelegedni, esetleg kicsit menni is van helyem :) tudom hogy nincs olyan, de kb úgy viselkedik, 3hónapja van nálam az autó, ezzel az olajjal vettem, az előző tulaj szerint sem jó minőség került bele. Akkor elvileg egy olajcsere segít rajta?
süsnye2010-10-01 22:56:17 // 105384
mikor csattog? melegen vagy hidegen? vagy tökmind1? mikor kezdte? összefügg a "hideg" beálltával?
süsnye2010-10-01 22:40:48 // 105383
10W 10? hát nem vok benne biztos, h olyan létezik... :)
Fairlane2010-10-01 22:40:14 // 105382
A 16V hidrotőkés, a 8V az nem.

Olajat mikor cseréltél?

Nekem az elején volt 2-3 olajcserém különböző olajakkal, mig egyszer Selenia került bele, azzal kevésbé volt hangos, úgyhogy azóta is azt kapja. De egyes olajcserék után is mindig halkabbnak tűnik, szóval az új olaj az igazi :)

Hogy melegen kisebb a nyomás az valamennyire normális. Melegen, gázadásra meglódul a mutató?
Robiik2010-10-01 22:14:56 // 105381
Hjaj milyen szép az élet így, hogy az alfáink nem hagynak unatkozni :) Én most azért fogok álmatlanul aludni mert csattog a blokkom. Kívülről olyan hang hallatszik mintha mm-es szelephézag lenne. Úgy tudom a ts hidrotőkés. Okozhat ilyet vacak olaj? Nekem olyan az olajom mintha 10W-40 helyett 10W-10es lenne, fölmelegszik elmegy az olajnyomásom...
süsnye2010-10-01 22:06:34 // 105380
aham, de volt ott vmi felderítetlen zárlatgyanús jelenség is, nem?
Longman2010-10-01 22:03:40 // 105379
nem, rá sem néztem. de ott minden le van húzva mindenről...
süsnye2010-10-01 22:02:06 // 105378
azt a múltkori belsővilágításos problémát megcsináltad már?
Longman2010-10-01 20:52:58 // 105377
Viszont eltelt fél óra, most már van világítás a kesztyűtartóban és kinyitotta a csomagtérajtót is. (merthogy az gombbal nyílik) regenerálódik?:) így rá tudtam mérni az akksira, de 12,8Vot mértem..

azt hogy cellazárlatos-e az akksi, ki tudom mérni egy egyszerű multiméterrel. Vagy mérjek rá hogy szívja-e valami?
vagy vmi fogyasztó lenne zárlatos? ámentem a szerelőműhelybe, sokan most nincsenek itt úgy látom. :S
Longman2010-10-01 20:41:09 // 105376
én is ettől félek.. mondjuk csak 2 éves az akksi (Exide) de majd 1 évig szar volt az önindítóm és szerintem az adott az akksinak.
Krisz1552010-10-01 20:29:27 // 105375
nagy gratula:)
Krisz1552010-10-01 20:28:50 // 105374
X akta bizony.. lehet akksi sztem, nekem rázott a kaszni, amikor meghalt az akksim:) ki akartam nyitni az ajtót és rázott, akárhányszor hozzáértem. nekem is hülyeségeket csinált, igaz kicsit másokat. de ezt gyorsan le tudod ellenőrizni, másik autóból kölcsönakkuval
Longman2010-10-01 20:23:30 // 105373
na háló!
most segítsetek sos!
tegnapig semmi baja nem volt a kocsinak. este viszont elmentünk egy hamburgereshez a zasszonnyal. miután kaja megvolt indultunk volna el, és indítóztam úgy csinált mint mikor merül az akksi. hirtelen úgy meglepődtem hogy le is kaptam gyorsan a gyújtást. na mondom ez mi volt, mintha lett volna egy hang a kp zár felől is de ebben nem vagyok biztos. aztán ráindítottam még egyszer és semmi baja nem volt.
reggel megint semmi baja nem volt, ma napközben feltöltöttem az akksit, semmi baja nem volt, jöttem mentem a kocsival még 2x ma indítottam és semmi baja nem volt.
egy fél órája állítottam le itthon a ház előtt, most indultam volna el vele, és elkezdte ugyanazt a jelenséget csak durvábban, mindent lekapcsolt. 2 x megpróbáltam beindítani de nem ment, még csak meg sem nyikkant az önindító, viszont össze-vissza kapttogtak a relék, bekapcsolt magától a rádió meg ilyenek. aztán minden eltűnt, mintha akksi sem lenne benne. nem megy semmi, nincs gyújtás, nincs rádió, nincs semmi..
mi a qvva anyja lehet?
ha hagyom egy darabig, akkor a digit óra pl. visszajön, és még egy fontos dolog, ezen az órán figyeltem meg hogy vmi működne, mert mondjuk ha kinyitom a kesztyűtartót annak gondolom elkezdene fogyasztani a belső világítása, mert rögtön eltűnik az óra is. ha bezárom akkor visszajön az óra. ugyanez történik gyújtásra, belső vil. felkapcsolásakor, stb..
x akta?
Zsocy1552010-10-01 18:35:25 // 105372
Gratula !!! :)
Thomika2010-10-01 18:31:00 // 105371
:)))) Részleteket kérünk!! :) Ha mást nem, küldd mailben!
lungfefe2010-10-01 13:45:21 // 105370
Üdv!
Bocs,hogy csak most válaszolok mindenkinek!

Igen a fotó azt jelenti: bővült a kiccsalád!

Köszönöm a gratokat.
Abarth2010-10-01 13:02:34 // 105369
:D

A recaro jobb!

Az alcantara csak újban szép!
Robiik2010-10-01 11:09:58 // 105368
hiányzik róla a könyöklő... az a 155 sport belső megvan még ?
Marklar1552010-09-30 23:28:04 // 105367
Felejtsd el. Te alcantrát akarsz:)))
Fairlane2010-09-30 20:38:50 // 105366
Nyóestét.


Na, lecsapott már valaki a Q4 rekárókra? :))
Nyunyi2010-09-30 17:17:34 // 105365
Üdv Cartársak

Lenne 4. tojástartós aludelnim 155-re.
Hibátlan állapotban vannak. Ha valakit érdekel akkor ne habozzon felvenni velem a kapcsolatot.
Ár 35e
Buksi2010-09-30 16:07:24 // 105364
Isten őrizz, nem olyan családból származom én! :-D
Marklar1552010-09-30 15:50:28 // 105363
Jahh. Én is igy használtam a 8V-t amig le nem lett szedve a kompresszor...
kando.2010-09-30 12:37:14 // 105362
Igazából bármilyen led-et áramgenerátorosan illik meghajtani, de nem annyira a ,,szereti-nem szereti'' miatt, hanem mert a fényerő nemlineárisan összefügg az áramával s nem jó, ha ingadozások miatt hol jobban, hol gyengébben világít.

A speckó, nagy fényerejű ledeknél pedig nem árt némi hűtésről gondoskodni, iparilag ezt általában úgy oldják meg, hogy alu ,,nyákra'' teszik a ledeket és egy részük el van szigetelve az alu hordozótól, erre gőzölögtetik fel a huzalozást, az alu lemez meg hűti a ledeket.
süsnye2010-09-30 11:40:05 // 105361
akkor tévedtem, én sosem indítózok úgy, h bármilyen lámpa, vagy a venti be legyen kapcsolva... :) de pl. a tiponal ilyen nincs elvileg, mert látom, mikor bratyó indítja, és ő mindig bekapcsolt lámpával, meg járó szellőző ventivel indít...
Tentacle2010-09-30 10:39:15 // 105360
Ezzel vitatkoznék. Valóban úgy van megcsinálva, hogy lekapcsol szinte mindent indításkor, nézd meg a kapcsolási rajzot.
süsnye2010-09-30 10:37:14 // 105359
"Indítózásnál levesz minden fogyasztót a rendszer. Legalábbis nálam minden fényt, levegőzést, akármit lekapcsol indításig!"


sztem ez nem biztonsági funckió, hanem jelenség. Nem "leveszi a fogyasztókat", hanem az önindító áramfelvétele miatt lecsökken a többi fogyasztóra jutó.. ;)
afri2010-09-30 10:36:10 // 105358
próbáltam volna most bemásolni, dehát alapból 4 oldal :-(, és nem is másol be mindnet!! :-(
afri2010-09-30 10:29:49 // 105357
óóó .... nem is aggya be!! :-O :-((
na mind1!
afri2010-09-30 10:28:48 // 105356
hmm ... ja!!
szasza9112010-09-30 10:12:27 // 105355
Akkor aki LED-esíteni szeretne, az iratkozzon fel! :-)


1. Szteroid: rendszám (2db), beltér (3db), helyzetjelző (?)
2. Thomika: rendszám (0db), beltér (3db), helyzetjelző (2db)
3. szasza911: rendszám (0db), beltér (3db), helyzetjelző (0db)
Abarth2010-09-30 09:51:56 // 105354
Ez érdekes lehet sokaknak!
WoW
gekki2010-09-30 09:09:19 // 105353
én sem látom csak a google oldalát, de az biztos, hogy gyorskárban mindig kevesebb óradíjjal számolnak... van olyan biztosító amelyik 1000.- ft-os óradíjjal számol gyorskárban de ha számlásan csináltatod, akkor kifizeti a szerződött partnerének akár a 6-7000.- ft-os óradíjat is... no comment... ha ügyes vagy akkor tucc bótolni a szervizzel, hogy ezt azt még csináljanak meg a kár terhére és írjanak rá többet egy-egy munkanemre... :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak