Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2006-09-03 16:54:54 // 10297
Apropo 1 gyári kulcsom van csak :-|
Lehet egyáltalán másikat rendelni, hogy az immo is menjen ?
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2006-09-03 15:21:22 // 10296
Nálam hidegen 4,5 bar ha meleg az olaj olyan 80 fok korul akkor 3-3,5bar alapjaraton. fordulaton felmegy 4 barra. Ezt a muszer mutatja ;)
Ha az olaj lefogy minimum kornyekere akkor melegen 2 bar kozelebe esik vissza alapjaraton. nekem már elo ferdult ez az effect. Ugy nez ki 5000km alatt bezabal fel litert mondjuk ora szerint 180000 van benne.
norbee2006-09-03 14:46:21 // 10295
Nekem nem is működik a műszeres mérő a gomba hibája miatt. De amint látom, a többségnél amúgy is bolondgombaaa... :)))
sztane2006-09-03 12:29:15 // 10294
no az én olajnyomás értékeim a vásárlásától (1999) egészen a 2005 karácsonyi motordefektig hidegen , melegen állandóan 4 volt.
most a motor felújítást követően hidegen 4, 80-100 fokos olajnál 2 feletti, melegen 4 körüli fordulaton ( 2000 fordulat felett)
először én is aggódtam, hogy gubanc van, de rá kellet jönnöm, hogy az előző nem volt normális.
Longman2006-09-03 11:49:09 // 10293
Persze ezek után mindenképp rámérek műszerrel.
Olajjal nem hiszem hogy gond lenne. Eddig 20K Selénia volt benne, most 10W-60-as Castrol RS. Tegnapelőtt cseréltem. Viszont azóta tűnt fel hogy bemelegedett motorral sem megy 4 bar alá a nyomás. A 10W-40-el ami minimum rekord volt az 3 bar, közel 100 fokos olajjal. Érdekes hogy 200-al közlekedve is 4 bar a nyomás.
Nem értem..
Tehát azt mondod hogy mondjuk 80-90 körüli olajhőmérsékeltnél alapjáraton 1-2 bart kellene mutatni a műszernek?
Egyébként tegnap beszéltem egy mágussal, ő azt tanácsolta hogy az olajpumpa mellett van egy termosztát és azon van egy szelep amivel vmennyit tudok állítani a nyomáson. Mindenestre először rá fogok mérni mechanikusan.
Paco2006-09-03 11:04:35 // 10292
és mintha úgy rémlene hogy nekem óra szerint 1,5 baros nyomásnál már bejelez a visszajelző.
Akkor semi baj, valószínűleg rossz a gomba rendszeresen szétmennek. 11 000 körül lehet megvenni helytől és gyártótól függően.
Paco2006-09-03 11:02:52 // 10291
Na a manual szerint a TS motornál a minimum olajnyomás lámpának 0.15-0.45 bar közötti a szórása - ott kell kigyulladnia. A V6-nak 0.2-0.4 bar. A meleg olajnyomás 0.5-1 bar mindkét autónál alapjáraton. 5 barnál nyit az elengedő szelep tehát annál magasabb olajnyomás sem hidegen sem melegen nem lehet vagy rossz a szabályozószeleped.
Magas olajnyomást okozhat a túl sűrű, nem megfelelő viszkozitású olaj vagy eltömődött olajjárat. Túl alacsonyt a túl híg és/vagy nem megfelelő teljesítmény szintű olaj, a kopott tengelyek, vagy olajpumpa.
Nekem a TS és a V6 is hidegen 4-5 közötti olajnyomást mutat, melegen szinte nulla és 4 között van fordulattól függően.
Amit tudni kell,hogy ezek a gombák/műszerek elég esetlegesek inkább csak tájékoztató jellegűek főleg a régiek, a pontos olajnyomást mérd meg mechanikus órával. Csak akkor lehetsz biztos benne hogy valóban annyi.
Longman2006-09-03 10:52:04 // 10290
0.5 bar? Nekem alapjáraton is 4 bar és forgatva is 4 bar melegen.
Viszont volt olajelfolyós időszaka is az autónak, és mintha úgy rémlene hogy nekem óra szerint 1,5 baros nyomásnál már bejelez a visszajelző. Persze lehet hogy már rosszul emlékszem.
Köszi hogy megnézed a manualt, de az is érdekelne hogy kinek milyen értékeket mutatnak a műszerek.
Paco2006-09-03 10:43:40 // 10289
Az emlékeim szerint a meleg olajnyomás alapjáraton 0.5 bar a szervizmanual szerint és nem lehet kevesebb 0.3 barnál. Fordulaton 4-et ír.
Hidegen nem írja. (mindez 155 TS illetve V6 motorokhoz)
De mindjárt megnézem.
Longman2006-09-03 10:40:12 // 10288
Mennyi a normális?
Longman2006-09-03 09:18:36 // 10286
Sziasztok!
Szerintetek normális az 2.0 16V motornál hogy üzemmeleg motornál(olaj 80-90C) sem megy az olajnyomás alapjáraton 3,5 - 4 bar alá? Hidegen pedig 5 bar.
perdix1552006-09-03 08:56:41 // 10285
Igen...bevallom én is gondoltam rá! A díTSő múlt erre kötelez minket!!!
GEORGE2006-09-03 07:28:36 // 10284
Thomika és Marklar már megtette , de köszi töled is :-)))))
Főleg ,hogy egyforma színű 155-k volt.
GEORGE2006-09-03 07:26:32 // 10283
Újjat vegyél és az igen sokáig fogja majd bírni.
GEORGE2006-09-03 07:08:33 // 10282
Ez durván 200ezer ha jól számolok ennyit simán megér alkatrész utánpótlásra!!!
Marklar1552006-09-03 07:06:06 // 10281
Ez tökk állat!
Bosszantó, hogy csak alkatrésznek lehet ilyet behozni:(((
Sajna nem nyertem a lotton még lófaxt sem:(
Marklar1552006-09-03 07:04:42 // 10280
Nem érdemes bontottba venni, mert az sem biztos, hogy jobb. Meg ez egy ilyen kb10 évente cserélendő alkatrész. Újban 6-7000ft.
anti772006-09-02 21:36:17 // 10279
sziasztok kellene nekem egy olyan tekercses cucc ami a hűtőventilátor lassú sebességét szabályozza. Ha van valakinek az irjon az oldalamra. Köszi előre is.
GEORGE2006-09-02 21:09:06 // 10278
Volt ilyen üléssel 2,0 16v de való igaz a Q4-re jobban jellemző.
Otto2006-09-02 21:00:30 // 10276
Elég régóta fent van ez a gép.Adtak ki Recaro sport bőrrel 2.0 16V-t?
A kézifékkar mellett az nem a futómú állító?Elég szar a kép mondjuk.Én véleményem szerint ez egy Q4.
Akkor meg érdemes hazahozni,még így szar mocival is,nem?
perdix1552006-09-02 17:39:45 // 10275
Hát gyermekeim!!!! Megoldódott az ablaktörlő problémám!!! Már mindenféle dolog szoba jött....hogy szedjem ki a motort mef egyebek...meg hogy melegítsem fokhagymázzam...erre nézem a biztijét..de nem volt szakadt...erre fogtam egy zsíruj biztit..és berakom...erre jó!!!!!! Hát ilyet!!!! Most cserélhetem ki az összeset!!! Mindegy!!! mEGTESZEM!!!!
Marklar1552006-09-02 12:39:05 // 10274
Nahh erről beszélek.
Ami reped a balon, az repedni fog a jobbon is!
(csak lehet, h kicsit később)
De ez tutti.
S milyen frankó amikor ott figyel egyből egy, azt nem akkor kell keresgélni... ?
1-2000ft meg még a bankban sem kamatozik...
perdix1552006-09-02 12:30:10 // 10273
hehehehehe..a jobbosok repedés nélküliek ám!!!!! Azok még bzti bírják!!!! Ezek a fránya balossak..ezek nem bírták!!!!!
Marklar1552006-09-02 12:23:37 // 10272
Gondolj a jövőre!
van még néhány jobbos kilincs. Hátha kell valamikor...
Csak le kell fujatnod;-)))
(nekem ebből is van 2db tarcsiba)
Marklar1552006-09-02 12:22:15 // 10271
Hívd.
Csak ne sokat beszélj, mert drága a raming;-)))
A jobbak időben bevásáróltak ilyen alkatrészt s színre fújva tartalékolják a bosszantó napokra;-)
perdix1552006-09-02 12:19:51 // 10270
ÁÁÁÁ Gyenge próba....bizti szereli ki a kilincset..igy nagyon rondácska ám szegényke..kilincs nélkül.....mingyá fel is hívom!!!!!! nem fogsz ki perdix bátsin.....
Marklar1552006-09-02 12:17:56 // 10269
Felejtsd el!
Körmi épp a Bahamákon nyaral;-P
perdix1552006-09-02 12:11:56 // 10268
LOOOL! a színe az naon ott van!!!!! De pl. a fránya bal 1 kilincsem széttört!!! És ez már a 2. kilincs ügyem. Most várok rá, kormi 155 valszeg ebben a pillanatban is azon fáradozik hogy leoperálja az ajtórol!
Üdv:Perdix155kilincsváró
Marklar1552006-09-02 12:04:39 // 10267
Ne legyél már ilyen elégedett!
Azért valami kis roszat mondj már!!!
Pl a színe!
;-PPP
perdix1552006-09-02 11:51:58 // 10266
Egyenlőre ugy néz ki beválik a vas!!! A felujítás előtt 100-150km-enként kérte az 1L olajat...most a felujítás után még be se csiszolodtak egymással az alkatrészek..ilyenkor nem hiba ha vmi kis olajat megeszik..és egy kicsit itt-oott engedi akkor az összeset meg se eszi!!!
Most 20szor -30 szor annyi km után kérta az 1L-t...és ezcsak változni fog...ha eltelik az első 10000km!!!!! Ugyhogy még nem mondhatunk róla rosszat!!!!
anti772006-09-01 20:55:52 // 10265
Ebben igazad van.
GEORGE2006-09-01 20:45:06 // 10264
Én nem mondtam olyant ,hogy nem hoz sikert a gyűrüzés.
De nem minden esetben lesz jó.
Ha hordós akkor összeforgatja a gyürüket amitől ugyanúgy eszi az olajat mint elötte.....
Egy dizel más mint egy benzines.....
Minden esetre sokallom a 3,5k alatt az 1 liter olajat.
Annak már látszódni kell a kipufogó füstön is!
anti772006-09-01 20:41:04 // 10263
Szeva. Nem akarok beleszolni de mi már gyűrűztünk olasz VM dieselt az első 10K km-en ette az oil utánna semmit nem kajolt belőle. Azóta 270K van benne és hibátlan.
GEORGE2006-09-01 20:27:13 // 10262
Motorfelujítás:
--- új dugeszok
--- fejuított, síkolt hengerfej
--- új főtengely csapágyazás
--- új hajtókar csapágyazás
--- teljes tömítés csere /szelepszárszimmering, szelepfedél, stb/
--- meg még sokminden! majd eszembe jut!!!
Te írtad az új dugokat.
Honnan tudod, hogy jó volt ?
Kimértétek???
Nem akarok okoskodni de ez a felújjítás mit sem ér ha már 3500-nál 1 litert bever.
A honolással be szokták állítani a hengerfal felületi érdességét is amin a megfelelő olajfilm meg tud tapadni.
Akkor magyarul csak meggyűrüztétek!
Otto2006-09-01 20:23:29 // 10261
-3500km alatt 1 Liter!!!-
Az nem sok egy kicsit egy "felújított" mocitól!
Mióta megvan az enyém,ki tudja mennyi méter van benn,nekem még egy dekát sem evett 11ezer alatt!!!Pedig nem finomkodok vele!
Volt így értelme ennyit rádobni?
perdix1552006-09-01 20:15:48 // 10260
Szia ! A henger fala nálam jo volt...nem is nyultunk hozzá!
Ahhz képest ahogy ette az olajat a mostani nem sok: 3500km alatt 1 Liter!!!
Nem a dugok, a gyűrűk lettek cserélve!!!!
Thomika2006-09-01 20:13:25 // 10259
Ez vitathatatlan Paco mester! :)) De most nem igazán van rá keret...állítólag a kayaba sem olyan rossz...főleg ezeken a xar utakon szerintem 40K múlva megint cserélhetem,mert elkezd folyni....
Otto2006-09-01 20:09:17 // 10258
Enyim is világítós!:)
GEORGE2006-09-01 20:02:24 // 10257
Azt akkor szokták ha a furat nem hordós és nincsnek benne nagy sérülések.
Egy olyan eljárás amivel végül is megcsiszolják a henger falát.
GEORGE2006-09-01 20:00:05 // 10256
Akkor azért eszi az olajat! :-(
Miért nem furattad meg???
Az már nem lett volna pénz 4000Ft/ furat és akkor lett volna egy jó mocid.
A dugóknál is éppen hogy lett volna különbség.
Viszont ha nem furattad meg akkor miért kellett az új dugó???
GEORGE2006-09-01 19:57:46 // 10254
Honolva se???? :-O
perdix1552006-09-01 19:55:55 // 10253
dehogy lett!!!!
GEORGE2006-09-01 19:54:45 // 10252
Fel lett furva a blokk?????
perdix1552006-09-01 19:54:08 // 10251
ÁÁÁÁ GEORGE!!! Tiszteletbeli 155 topictaggá fogadlak ezennel....hehehehe
Motorfelujítás:
--- új dugeszok
--- fejuított, síkolt hengerfej
--- új főtengely csapágyazás
--- új hajtókar csapágyazás
--- teljes tömítés csere /szelepszárszimmering, szelepfedél, stb/
--- meg még sokminden! majd eszembe jut!!!
GEORGE2006-09-01 19:28:23 // 10250
perdix koma neked mit takart a felújjítás a mocidon???
norbee2006-09-01 16:20:10 // 10249
Na, akkor ezt nem csak én hallucináltam... :)
Paco2006-09-01 16:18:35 // 10248
Én is. No problem, olcsó benya, és ami lényeges, hogy alacsonyabb a fogyasztás mint a shellnél vagy öemfaunál