Vega2005-08-11 19:08:13 // 1429
allo helyzetbol?
En ha gyorsan kimeletlenul valtok 2.-ba akkor megnyikkan a gumi...de ennyi..allo helyzetbol meg egyenesen ki van zarva ,hogy elforogjon...egyesben persze megoldhato :)
De meg a 3.0 V6 sem forog el masodikban...ehelyett kegyetelnul elkezdi tepni az elejet...de nem forog el...egyesben igaz ,hogy 70 meteres csikot huzok vele ha ugy tetszik :))))
Vega2005-08-11 19:04:06 // 1428
Hat gondolom ha a lamdba szar volna a zold kartyanal az eredmenyeken is meglatszana...most voltam es tokeletesek az ertekeim!
D epersze ezt a lehetoseget is meghagyom...LMM biztos jo...
vez. mod meg tenyleg csak 2-3 mp-ig szol...utana megszunik a hangja...
mindegy...latnom kene egy masik 2.0TS-t, hogy mit is kene tudnia!
Peti V6 TB2005-08-11 16:00:17 // 1427
Én 3000-nél és 6000-nél. :)))
ghosty92005-08-11 15:49:29 // 1426
Fura, en 2000-nel meg 4000 tajekan erzek egy-egy meglodulast...
FRC2005-08-11 15:30:17 // 1425
maga a TS motor 2500 ig lassabban veszi a fordulatot, de utánna mintha kissebb turbó-s lenne... az enyém is ilyen...
Nagyon veszi a gázt- akár 2. ban is tudom csikorgatni a gumikat....
Peti V6 TB2005-08-11 15:16:09 // 1424
Vega! Ha nincs kompresszió, akkor sokkal könnyebben pörög fel a motor és gyorsabban is ejti vissza, tehát ehhez semmi köze! Aminek lehet az a lambda szonda, vagy légmennyiségmérő, és ami a legvalószínűbb a vez.modosító. Ha indításkor szól, akkor rossz!!! De ez így elég komplex, így nehéz megállapítani...rakj át egy másik autóból, így ki lehet deríteni!
ghosty92005-08-11 15:00:32 // 1423
Tegyuk hozza, hogy nalad 16v-s TS-rol van szo, mielott meg felreertes lenne a dologbol... :-)
Vega2005-08-11 14:57:13 // 1422
Nekem nem gazos! Szepelhangom nincs!!!
A velemenykeres arra iranyult, hogy akkor ha ezeket a tuneteket tapasztalom, tehat:
- also fordulatrol gyenge 2500-3000 kornyeken kezd el rendesen huzni de ott tisztessegesen
- uresben is szarul veszi also tartomanyban a fordulatot, lomhan...
- elforgatva marha lassan ejti vissza a fordulatot amire azt mondjak ,hogy alacsony kompressziora utalo jel
LMM es minden egyeb rendben van...vez.mod meg nem szol csak inditas utan par mp-ig..akkor sem hangosan...tehat itt nem keresendo a hiba...kipufogo oldal rendben van....az sem lehet...
A gyertyakban 98 e km van...azt cserelni kene...de nem hiszem ,hogy ilyen drasztikusan romlana tole also fordulaton a teljesitmeny....
A gyertyak miatt meg ketlem ,hogy ilyen hibajelenseget prdukalna...tehat mintha lendkerekes lenne...elforgatod...es lomhan ejti vissza...nem ugral a fordulat mint egy egeseges motornal..
Na hat kb. ennyi...
Egyebkent szombaton megyek le Berettyoujfaula...majd a palyan kiprobalom mit tud a vas...
Csak elotet le kene szivatnom valahol egy keves olajat...tultoltottek...felso nivo folott van 1 centivel..amig meleg az olaj el is csopogtet egy tenyernyi foltot..tehet valahol nyomja kifele...es nincs szivem igy utni...meg a vegen kinyomja a szimeringeknel aztan boldog leszek! Aszem BP kutaknal szivnak le a nivo palcanal....ott ugy cserelnek olajat..majd utba ejtek egyet...egy fel lityot legalabb leszivatok!
Peti V6 TB2005-08-11 14:21:18 // 1421
Véleményem, hogy az olajozós dolgot próbálják ki, azzal semmit nem veszítenek, csak esetleg nyernek a szelepek rovására...Megnéztem, és a TS-nek állítható a szelephézaga...és nem utolsó sorban be is lehet égve! jajjajj FRC!! A tiéd az gázos autó, nemde? Mert ha az akkor egyértelmű, hogy be vannak égve, hohohhóó!!
Vega2005-08-11 13:36:20 // 1420
En is irtam meg a masik topicban ,hogy meg kene nezetnem a kompressziot mert arra utalo jelek vannak ,hogy alacsony!!!! A valtozatossag kedveert 2.0 Ts !!!!
"mr"_Corso es FRC164 - Vutra!!!!!
Nektek, hogy ejti el a fordulatot a gep? Tehat uresben adsz egy gazt utana , milyen gyorsan ejti el, vissza alapjaratra?
Elmeletileg ha lassan vanszorog vissza, mintha lendkerekes lenne akkor nagy valoszinuseggel alacsony a kompresszio, legalabbis a szakirodalom szerint!!! Na most nekem alulrol nehezen veszi, felul mar egesz jol...de elejteni naon lomhan ejti el a fordulatot....Nektek mi a tapasztalat?
Peti V6 TB neked mi a velemenyed errol?
Vega2005-08-11 13:30:09 // 1419
Ez erdekes...a 3.0 V6 nekem is meggurul...de a kompresszioval ott nincs baj...naon egybe van a motor...borzasztoan eros...
Vega2005-08-11 13:25:13 // 1418
Pontosan...egy gyuszunyi olajat beontesz a gyertya nyilason...es ugyis merni kell egy kompressziot...ha nem a dugo mellett , tehat nem kopasbol fakadoan szokik a nyomas hanem szelepeknel akkor igy is alacsony lesz a kompressziod...ellenben ha kopas akkor az olaj tomit annyit ,hogy a kompressziod megno!
Egy probat meger!
Vega2005-08-11 13:22:29 // 1417
Mas okbol is csokkenhet a kompresszio de ha minden hengerben ennyire alacsony akkor biztos ,hogy tipikus eset...kopas miatt...
De en azt mondom neked ,hogy amig nem zabalja az olajat...marpedig ilyen kompreszio mellett nem ritka:)) es jol veszi a fordulatot, nem eszik irrealisan sokat, az ereje nem ment el ami mondjuk nehezen hiheto (viszonyitaskent probalj ki egy masik 2.0 Ts-t) akkor egyenlore ne foglalkozz vele...alacsony hat alacsony...de nincs negativ hatasa....
Vega2005-08-11 13:17:19 // 1416
Hat azt mindenhol azzal a "kis kezi fika" muszerrel merik :) Ugyan annyit fognak merni mashol is....az a 6-7 bar nagyon rossz...ez sajnos teny!!!
Vega2005-08-11 13:14:49 // 1415
hat azert 164 vagy 166 ide vagy oda...150 lo...nem egy versenygep de nem jelent neki problemat mozgatni...ettol nem kopik el hamarabb egy motor...tobbnyire ha ilyen futasteljesitmeny utan enyire megkopnak akkor az a nem megfelelo hasznalattol van...basztak olajat cserelni benne...utottek-vagtak...de semmikeppen sem attol ,hogy 200 kiloval tobbet kell mozgatnia a motornak....:)
ghosty92005-08-11 11:51:06 // 1414
Most, hogy mondod, ilyesmi nekem is volt (csak rukverccel), nem baj, legalabb raszoktam a kezifekre. :-) (Az Ibizaban ritkan volt csak jo.)
FRC2005-08-11 11:30:11 // 1413
mondom, múltkor megáltea egy kis lejtön - 1es ben hagytam az autót és meggurult aztán fúrta az oldalam a kíváncsiság!!!
Peti V6 TB2005-08-11 10:56:13 // 1412
Egyáltalán miért kell ezt nézni? Mi a baj a kocsival?
FRC2005-08-11 10:42:27 // 1411
asszem ma megint le fogjuk mérni!!! de először az ő autóján, csak azért, hogy biztos jó a műszer!!!
TáDé2005-08-11 09:46:24 // 1410
Nem kerek a mérésnél valami ... biztos hogy nem jól mérték, ilyen értékekkel be sem indulna ...
FRC2005-08-11 09:21:10 // 1409
Gyertyák nem voltak koszossak, és az autó sem füstöl, ezért nem hiszem, hogy gyűrös lenne a dolog!!!
Mondjuk igaz hogy hideg indításnál érződik olaj szag, de nem olyan kipuf. olaj hanem mintha magába az olajos kannába szagulnék bele...
De hideg és meleg indításnál sem dob füstöt hátul!!!
FRC2005-08-11 09:16:11 // 1408
Nem!!
Haveromnak van szerelő mühelye és Én vettem ki minden hengerből 1-1 gyertyát a másik gyertyáról lehúztuk a kábelt, hogy ne tudjon rárobbanni...
Üzemanyag miőségnek van szerepe??? Mondjuk kicsi az oktán???
Peti V6 TB2005-08-11 09:14:09 // 1407
Jahh, most olvasom mit írtál előbb..bocs!
Peti V6 TB2005-08-11 09:13:18 // 1406
Megértem, talán azért mert egy hengerfej le és felszerelés nem nagy dolog, de egy gyűrűzés...szóval eladásra jó, de másra nem! Még valami, nem úgy csinálták, hogy kiveztték mind a 8 gyertyát, aztán faszán mértek úgy hogy a műszert csak az egyik helyre dugták be? :))
FRC2005-08-11 09:10:52 // 1405
Köszi a Tippet!!!!
Amúgy nem tom miért, de jobban szeretném ha csak szelep gond lenne!
Peti V6 TB2005-08-11 09:09:34 // 1404
Szabadka nincs közel, pedig azt akartam ajánlani, hogy mi halál pontosan meg tudnánk mondani Neked, hogy mi a helyzet a motoroddal, mert bizony azért a mérés is lehet halál pontatlan. Szerintem és a szerelők szerint is nem kell csüggedned, mert ilyen kompresszióval egy elektronikus befecskendezős autó nem indul el!!! Most nem reklám jön: mindenkinek ajánlom szervízünket Alfás gondokkal, mert mindent tudnak a szerelők ezekről a kocsikról és 2.800 + áfa munkadíjunk. Szóval keressetek ha valakinek gondja van! Van gyári és utángyártott cucc is!
Peti V6 TB2005-08-11 08:59:27 // 1403
Sziasztok, a diagnózis az, hogy 5,5 -7 nem lehet. Írtad, hogy iszonyú szelephang van, ha nem zárnak rendesen a szelepek, vagy mert rá van égve durván a koksz, vagy mert elégett a szelep..., szóval akkor nincs kompresszió. Próbáljátok meg ugyan azon a helyen ahol eddig méretted, hogy a dugattyú fölé egy kis olajat ( 1 ml ) öntetek, majd így méritek, ha megnő a kompresszió akkor gyűrűs, ha nem akkor szelepes!!!
FRC2005-08-11 08:40:30 // 1402
Egyébként én sem értem, hogy lehet ilyen pici a kompresszió! Mert azon kívül, hogy kisebb lejtőn 1-es ben álló helyzetben meggurul az autó más gond nincs vele. Na meg iszonyú szelep hang. De bármikor kipörög akár 210km/h és a fordulatot is veszi szépen....
Esetleg rosszul lett lemérve a nyomás?????
na szóval úgy történt hogy hengerenként 1gyertya kicsavar másik bentmaradt gyujtó kábelek le mind a 8db kicsavart gyertya helyére nyomásmérő be. indítózás teli gázzal....
Igy kell vagy????
AKI2005-08-11 08:36:54 // 1401
télleg nem emléxemmár!De ez nem is olyan biztos ám hogy "annyira szar" mert nem AR szervizben csinálták és egy kis fika kézi müszerrel mérték kitudja mennyire pontos az majd ha lesz pénzem mindenképpen áttolom egy "nagy" generálon a motorját!
ghosty92005-08-11 08:11:41 // 1400
"Az a 5.5-7 az tényleg nagyon kevés....."
Egyebkent biztos, hogy ugyanazt mertek? En sikhulye vagyok hozza, csak ez az elteres (ha a leharcolt motor van 10 korul, akkor max. 7-tel mar csoda, ha elindul, nem?) igy mindenkepp gyanus...
Vagy az lenne, mint a 166-nal, hogy a TS motor kicsit keves az autohoz, ezert nem olyan hosszu eletu?
GEORGE2005-08-10 23:26:07 // 1399
Részvétem Robi a mociért:-((
Az a 5.5-7 az tényleg nagyon kevés.....
Majd mond el mi volt vele, ha majd megbontjátok!
Nézesd meg a hengerfejet is, szelepvezetőt is érdemes már akkor megcsináltatni, és a szelepeket-szelepfészkeket is be kell csiszolni!
Vega2005-08-10 23:18:05 // 1398
Mennyi az az annyi ? :) Hany bar?!
ghosty92005-08-10 16:04:46 // 1397
Ugy nezem, nem akarok en kompressziot meretni... :-)
AKI2005-08-10 15:45:35 // 1396
Sajnos énis hasonló cipőben járok kopmresszió ügyben!1-es 4-es henger a legrosszabb!Nemtom az értéket de nem valami jó a helyzet! Dehát a kurva gyürüzés is mennyibe kerül?!Drááága nagyon!ehh ezvan ha hozzá kell nyulni egy ilyen vashoz...
Vega2005-08-10 15:33:28 // 1395
Ja, egyebkent milyen okbol ilyen alacsony a kompressziod?
Szerintem elso korben legalabb egy gyuruzes lesz a dologbol..teljes generallal en meg varnek...bar ez megbontas utan fog kiderulni...
Vega2005-08-10 15:31:12 // 1394
Az ,hogy a feneben lehet? Nem mindegy milyen uzemanyagtol forog 6500 a moci...az elektronikanak akkor is szabalyoznia kene ha LPG...
Na hat az az 5-7 bar valami gyalazatos !!!
Csoda ,hogy beindul...mennyire van elgyengulve a motor?
Uresben, allo helyzetben alapjaratrol ,hogy veszi a fordulatot? konnyen vagy lomhan ?
Ha uresben elforgatod egy kicsit gyorsan vagy lassan ejti el a fordulatot vissza alapjaratra?
FRC2005-08-10 13:45:56 // 1393
Q va szar csak 5,5 - 7 bár volt a kompresszió!!!
Benyón leszabályoz...
Vega2005-08-09 23:14:43 // 1391
Hat ha a sajatod miatt kerdezed ami ha jol latom 90-es evjarat kb. 200 e km-el akkor 11 bar korul lesz a vegnyomas...ha jo allapotban van 12 korul ha viseltes 10 kornyeke...
Gondolom megmeretted...mekkora volt?
az a 8000 rpm szep bazz :) Benyaval is leforogja? Ha igy hasznaltad orulj ha eleri a 10 bart :)))
FRC2005-08-09 13:01:24 // 1390
Ki tudja mekkora kell, hogy legyen a 164 2.0TS-nél a hengerek kompressziója?
Peti V6 TB2005-08-09 09:18:25 // 1389
Szia Alfa Him!
Nincs is annál jobb, mint egy fekete 164-el nyaralni, azaz hosszú útra menni!!! :))
Alfa Hím2005-08-09 06:42:23 // 1387
Sziasztok!
Újra itt. Nagyon klassz volt a nyaralás. Szép barnára sültünk, igaz az utolsó két nap szar idő volt.
Végre lemértem mennyit fogyaszt a gép hosszú távon városon kívül. 9,5 l-re jött ki a fogyim.
És végre kipróbáltam autópályán. 170-el úgy suhant, mint a régi audim 120-nál. Alig volt hangja, és az asszony sem parázott. Ebben valahogy nem tünt olyan félelmetesnek:-)
FRC2005-08-08 08:53:20 // 1386
a logó a közepéből kipattintva helyére bekerült az ALFA logó
FRC2005-08-08 08:49:07 // 1384
Peti V6 TB2005-08-08 08:33:44 // 1383
Jó hétfőt minden köröm alatt még a hétvégi alfa szerelés nyomait viselő kollégának!! :)
Egy év használat után eljött az amit már meg kellett volna csinálnom amikor megvettem. A létező összes, pontosabban a hozzáférhető összes csatlakozót széthúztam, megtisztítottam....és most úgy tűnik minden prímán működik! Alfa Romeo, óóó, kösz mindenkinek a segítséget!
FRC2005-08-08 08:25:07 // 1382
Hétvégén vettem egy proif váltógombot, momo replica 2000ft - félig króm/félig bőr... keresek képet a neten!!!! ja és a váltókarből leesett 5cm :-)
TáDé2005-08-07 17:10:08 // 1381
Mindenki Alfát szerel a hétvégén? :)))
Gábor1662005-08-05 12:01:39 // 1380
Ha TD féle kifordítás megy (és miért ne menne), akkor símán.
Hogy jobban férjek még kikaptam az ablaktötlő mechanizmust és azt az alu bevonatos lapot is. De lehet, hogy ezt nem kell feltétlen.